Spadek obrotów CC700
Peter von Beerpuszken
2008-08-21 11:37:48 UTC
Witam, ostatnio zauważyłem dość dziwny objaw w "cieniasku". Sytuacja
wygląda tak: rzucam na luz i się toczę, obroty jałowe OK, dojeżdżam
np. do świateł, hamuję i w tym momencie obroty drastycznie spadają,
czym mocniej hamuję tym spadek większy, gdy stanę obroty wracają do
normy. Na postoju jest ok, gdy jadę na "luzie" jest OK, dzieje sie to
tylko podczas hamowania. Poziom paliwa w komorze pływakowej
odpowiedni. Może spotkał się ktoś już z taką sytuacją? Aha, powodem
nie jest samo naciśnięcie pedału hamulca, na postoju nic się nie
dzieje.
Pozdrawiam
Dr.Endriu
2008-08-21 20:39:12 UTC
Witam, ostatnio zauwa¿y³em do¶æ dziwny objaw w "cieniasku". Sytuacja
wygl±da tak: rzucam na luz i siê toczê, obroty ja³owe OK, doje¿d¿am
np. do ¶wiate³, hamujê i w tym momencie obroty drastycznie spadaj±,
czym mocniej hamujê tym spadek wiêkszy, gdy stanê obroty wracaj± do
normy. Na postoju jest ok, gdy jadê na "luzie" jest OK, dzieje sie to
tylko podczas hamowania. Poziom paliwa w komorze p³ywakowej
odpowiedni. Mo¿e spotka³ siê kto¶ ju¿ z tak± sytuacj±? Aha, powodem
nie jest samo naci¶niêcie peda³u hamulca, na postoju nic siê nie
dzieje.
Jaki gaŒnik je¶li mo¿na zapytaæ: Aissan, Weber, Fos ?

Dr.Endriu
Peter von Beerpuszken
2008-08-22 12:18:49 UTC
Jaki gaźnik jeśli można zapytać: Aissan, Weber, Fos ?
No właśnie, wiedziałem że o czymś zapomniałem, FOS
Dr.Endriu
2008-08-22 20:49:45 UTC
No w³a¶nie, wiedzia³em ¿e o czym¶ zapomnia³em, FOS
Che.... a ja mam Aissanka, a objawy bardzo bardzo podobne ....

Jutro spróbujê podzieliæ siê moimi spostrze¿eniami/hipotezami, bo aby je
zaprezentowaæ troszkê obrazków trzeba wkleiæ, a dzisiaj ju¿ trochê na to za
póŒno.

Dr.Endriu
identyfikator: 20040501
2008-08-23 19:14:03 UTC
ja na AISANie mam tak, że jak jadę szybko i wcisnę
sprzęgło to silnik jakby zaczyna się dusić i też zwykle
gaśnie... może u Ciebie podobnie?
Peter von Beerpuszken
2008-08-24 08:37:44 UTC
Post by identyfikator: 20040501
ja na AISANie mam tak, że jak jadę szybko i wcisnę
sprzęgło to silnik jakby zaczyna się dusić i też zwykle
gaśnie... może u Ciebie podobnie?
U mnie nie gaśnie, i samo wciśnięcie sprzęgła nic nie powoduje, dopóki
nie zacznę hamować. Wygłada to tak, jakby pod wpływem przeciązeń
spowodowanych hamowaniem gdzieś odpływała benzyna...albo coś się
zatykało... sam nie wiem jak opisać dokładniej :-) Jak pisałem
wcześniej, samo naciśnięcie hamulca też niczym nie skutkuje, musze być
w ruchu.
Jacek Sowiñski
2008-08-24 11:58:42 UTC
U¿ytkownik "Peter von Beerpuszken" <***@gmail.com> napisa³ w
wiadomo¶ci news:c9bd790b-2e1c-440d-a75c-
U mnie nie ga¶nie, i samo wci¶niêcie sprzêg³a nic nie powoduje, dopóki
nie zacznê hamowaæ. Wyg³ada to tak, jakby pod wp³ywem przeci±zeñ
spowodowanych hamowaniem gdzie¶ odp³ywa³a benzyna...albo co¶ siê
zatyka³o... sam nie wiem jak opisaæ dok³adniej :-) Jak pisa³em
wcze¶niej, samo naci¶niêcie hamulca te¿ niczym nie skutkuje, musze byæ
w ruchu.
--------------------
a sprawdz mo¿e kable WN na ¶wiecach, albo przeanalizuj wszystkie elementy
ruchome (mniej lub bardziej), które mog± tak szybko zgasiæ silnik.
moje typy to przewody lub filtr paliwa.
Ewentualnie spróbuj postawiæ auto na stromej górce w dó³, i zobaczyc jak
wtedy pracuje.
Je¶li mówisz, ze ga¶nie tylko podczas przeci±¿enia "do przodu", to obstawiam
jak±¶ nieruchom± czê¶æ, która z wiekiem sta³a sie ruchoma.

Stoout
CC 700 '97 V12 biturbo :)
Dr.Endriu
2008-08-26 20:50:34 UTC
Post by Dr.Endriu
[...]
Tak sobie kombinuje, ¿e akurat ten rodzaj objawów mo¿e byæ powi±zany z
prze³±cznikiem podci¶nieniowym:

(nr 6 z tego obrazka http://tiny.pl/23j2 lub nr 5 z obrazka tego
http://nmp1.w.interia.pl/druga/rurki.HTM.)

Z ksi±¿ki "Sam naprawiam" mo¿na dowiedzieæ siê ¿e odpowiada on za
prze³aczania dwóch rodzajów charakterystyk k±ta wyprzedzenia zap³onu. Jego
zasada dzia³ania polega na tym ¿e doprowadzone przez rurkê podci¶nienie
(które pochodzi z kolektrora dolotowego pod gaŒnikiem) w zalezno¶ci od
warto¶ci prze³±cza charakterystyki z jednej na drug± :

a) obci±¿enie czê¶ciowe do 150 mm HG
b) obci±¿enie ca³kowite powy¿ej 150 mm HG).

Wydaje mi siê ¿e przy hamowaniu co¶ jest nie tak z ci¶nieniami pochodz±cymi
od kolektora dolotowego, i odpowiednie charakterystyki nie s± za³±czane w
tej akurat chwili co trzeba - w konsekwncji obroty spadaj±....

O dziwo gdyby sie dobrze przypatrzeæ tej rurze wychodz±cej z kolektora
dolotowego to idzie ona gdzie¶ w okolice ... serwa/pompy hamulcowej - z
tamt±d jako¶ chyba bierze pocz±tek. (jutro pojutrze postaram siê wkleiæ
zdjêcia). To mo¿e mieæ co¶ wspólnego z opisywanymi wcze¶niej/poni¿ej
Post by Dr.Endriu
np. do ¶wiate³, hamujê i w tym momencie obroty drastycznie spadaj±,
czym mocniej hamujê tym spadek wiêkszy, gdy stanê obroty wracaj± do
normy.
Poni¿ej podaje sposób sprawdzania samego prze³±cznka podci¶nieniowego (skan
z "Sam naprawiam):
http://tiny.pl/8q3p

Sprawdzajcie drodzy koledzy czy u was aby te prze³±cziki aby s± ok,
ewentualnie mo¿e jeszcze kto¶ na co¶ innego wpadnie, tudzie¿ wysnuje jakie¶
ciekawe wnioski (przyznam siê szczerze ¿e wymieni³em w swoim cieniasie jaki¶
rok temu w/w prze³acznik podci¶nieniowy (jakies 40 z³ chyba z tego co
pamiêtam) ale ¿adnych pozytywnych objawów nie uzyska³em.

Dr.Endriu
xymax
2008-08-25 05:29:26 UTC
U¿ytkownik "Peter von Beerpuszken" napisa³ w wiadomo¶ci Witam, ostatnio
[...]

Dam wam dobr± radê :)

Sprzedajcie wasze 700 przed zim±. Ja na tym aucie mechaniki siê nauczy³em :)
taki by³ niezawodny :).

MS
Peter von Beerpuszken
2008-08-25 09:11:52 UTC
Dam wam dobrą radę :)
Sprzedajcie wasze 700 przed zimą. Ja na tym aucie mechaniki się nauczyłem :)
taki był niezawodny :).
Nom, i kupmy BMW 3 i bedziemy się lansować... :-| Nie każdego stać na
"taką furę" :-)))))
A co do zimy, muszę cię rozczarować, zimą zachowuje się świetnie, pali
od pierwszego zakręcenia.

A przyczynę znalazłem, nie wiem jak się ma piernik do wiatraka, ale
zablokowałem to ustrojstwo w filtrze powietrza na pobór "ciepłego"
powietrza (piszę w cydzysłowiu bo w obudowie jest tylko króciec bez
przewodu) i wszystko wróciło do normy, mało tego wolne obroty stały
się regularniejsze....
Ale cóż, to tylko CC i może nie wszystko w nim jest na "zdrowy
rozum" :-)))))
Jacek Sowiñski
2008-08-25 12:34:34 UTC
U¿ytkownik "Peter von Beerpuszken" <***@gmail.com> napisa³ w
wiadomo¶ci news:17139a07-db84-4e69-a825-
A przyczynê znalaz³em, nie wiem jak siê ma piernik do wiatraka, ale
zablokowa³em to ustrojstwo w filtrze powietrza na pobór "ciep³ego"
powietrza (piszê w cydzys³owiu bo w obudowie jest tylko króciec bez
przewodu) i wszystko wróci³o do normy, ma³o tego wolne obroty sta³y
siê regularniejsze....
Ale có¿, to tylko CC i mo¿e nie wszystko w nim jest na "zdrowy
rozum" :-)))))
--------------------
sprawdz jeszcze te 4 we¿yki przy regulatorze ci¶nienia, przy lewym
reflektorze, jak pospada³y, to robi± sie dziwne rzeczy pod mask±.

Stoout
xymax
2008-08-28 12:30:55 UTC
Post by xymax
Dam wam dobr± radê :)
Sprzedajcie wasze 700 przed zim±. Ja na tym aucie mechaniki siê nauczy³em :)
taki by³ niezawodny :).
Nom, i kupmy BMW 3 i bedziemy siê lansowaæ... :-| Nie ka¿dego staæ na
"tak± furê" :-)))))
A co do zimy, muszê ciê rozczarowaæ, zim± zachowuje siê ¶wietnie, pali
od pierwszego zakrêcenia.

Te¿ by³em takim optymist± jak Ty, te¿ mówi³em ¿e mnie nie staæ. Ale którego¶
piêknego dnia postanowi³em poszukaæ co¶ mniej awaryjnego i znalaz³em
poszed³em do banku po kredyt i teraz nie wiem co to kana³. To co miesiêcznie
wp³aca³em by³o adekwatne do tego co miesiêcznie wydawa³em na CC700. Teraz
wiem ¿e dobrze zrobi³em. Nie powiem ¿e nie mia³em w±tpliwo¶ci a jak nastêpny
tak samo bêdzie siê zachowywa³, mo¿e te¿ co¶ kiepskiego kupiê ? Ciê¿ko by³o
podj±æ decyzjê ale teraz wiêcej zostaje mi w kieszenie i mam wiêcej czasu.

MS
Peter von Beerpuszken
2008-08-28 14:40:51 UTC
Też byłem takim optymistą jak Ty, też mówiłem że mnie nie stać. Ale któregoś
pięknego dnia postanowiłem poszukać coś mniej awaryjnego i znalazłem
poszedłem do banku po kredyt i teraz nie wiem co to kanał. To co miesięcznie
wpłacałem było adekwatne do tego co miesięcznie wydawałem na CC700.  Teraz
wiem że dobrze zrobiłem. Nie powiem że nie miałem wątpliwości a jak następny
tak samo będzie się zachowywał, może też coś kiepskiego kupię ? Ciężko było
podjąć decyzję ale teraz więcej zostaje mi w kieszenie i mam więcej czasu.
Ale ja broń boże nie narzekam na awaryjność autka, jak do tej pory
wszystkie pieniądze jakie na niego wydałem to wymiana olejów, filtrów,
opon... jedna jedyna awaria jaka mi się zdarzyła to pad pompy
paliwowej (50 zł) Kurdupel ma 14 lat i nic nie było jeszcze
naprawiane, a jak już się zdarzy, jak ta pompa, to wydaję grosze. Jak
do tej pory najtańsze autko jakie posiadałem.
xymax
2008-08-29 06:46:54 UTC
U¿ytkownik "Peter von Beerpuszken" napisa³ w wiadomo¶ci

Ale ja broñ bo¿e nie narzekam na awaryjno¶æ autka, jak do tej pory
wszystkie pieni±dze jakie na niego wyda³em to wymiana olejów, filtrów,
opon... jedna jedyna awaria jaka mi siê zdarzy³a to pad pompy
paliwowej (50 z³) Kurdupel ma 14 lat i nic nie by³o jeszcze
naprawiane, a jak ju¿ siê zdarzy, jak ta pompa, to wydajê grosze. Jak
do tej pory najtañsze autko jakie posiada³em.

Te¿ mi siê wydawa³o najtañsze. Ja kupi³em skodê felicje 1.9D i dam Ci
przyk³ady czê¶ci.

amortyzatory podobna cena do skody nawet tañsze.
klocki podobna cena
wahacz do skody 60z³ cc 90z³.

Przegób do skody 60 z³ do cc p³aci³em 160z³ nie wiem jak teraz ?

Komfort jazdy znacznie przewy¿szaj±cy CC. Jak sprzedawa³em CC dosta³em za
niego 6kz³ a skodê kupi³em za 12kz³ 2000 rok zrobi³em ju¿ ni± ponad 100kkm i
jad do tej pory to przy zawieszeniu wymienia³em j/w ze wzglêdu na to ¿e do
domu mam kawa³ek po betonach (drogowcy tymczasowo sprawê rozwi±zali :) ).

Tak ¿e widzisz s± tañsze auta i nie koniecznie tak jak kto¶ pisa³ BMW 20
letni. Ja równie¿ nie jestem zwolennikiem szpanu, ale jak widaæ mo¿na i¶æ na
komprromis.

Jedyn± wad± skody s± blachy :( .

MS
Peter von Beerpuszken
2008-08-29 07:16:28 UTC
No i masz, znów wychodzi dyskusja na temat przewagi świąt bożego
narodzenia nad wielkanocą....
Dr.Endriu
2008-09-01 11:02:10 UTC
Post by xymax
Sprzedajcie wasze 700 przed zim±. Ja na tym aucie mechaniki siê nauczy³em :)
taki by³ niezawodny :).
700 ogólnie jest zdupiona(gdybym mia³ wymianiaæ wady naprwde wysz³a by
ca³keim du¿a lista), ale tak jak by kupiæ 5-cio biegow± 900-tê i wrzuciæ do
niego silnik 1,3 z punciaka (silniki serii FIRE, zaczepy pasuj±) tak zrobi³
mój koega to autko ¶miga jak szerszeñ, lekkie, szybkie, tanie, proste jak
sierp, nie gnij±ce i w³a¶ciwie bezawaryjne....

P.S. Albo ¿eby cieniasa robili z jakim¶ w miarê prostym silnikem dieslowskim
chwili bym siê nie zastanawia³.
W³osi poszli w Pandê i Doblo ale te auta jako¶ mi siê wogóle nie
podobaj± (panda wygl±da jak ¿aba, a doblo to
wogóle tragedia...).
Gdyby w³osi zrobili taki samochód nikt nie kupowa³ by przechodzonych
Golfów z Niemiec.....