³adowanie kontrolka ³adowani PROBLEM
Janusz Komol
2007-12-06 11:48:14 UTC
Piszê bo ju¿ mnie krew zalewa z pseudoelektrykami!!!
Otó¿ od 3 dni mam problem z ³adowaniem w swoim CC700.
Podczxas jazy zapali³a siê kontrolka ³adowania.
Ga¶nie tylko jak silnik pracuje na wolnych obrotach.
Ka¿de nizenaczne podwy¿szenie obrotó podowuje zapalenie siê kontrolki.

Kombinowa³em najpier sam.
Kupi³em nowe szczotki z regulatorem.
Efekt - ¿aden.
Objaw taki sam czyli kontrolka pali siê na wysokich obrotach.
A w³a¶ciwie pali³a siê do pierszego podwy¿szenia obrotów.
Potem ju¿ siê wcale nie zapala³a nawet po przekrêceniu kluczyka (bez
odpalania silnika).
£adowania nie ma (sprawdza³em miernikiem).

Có¿ my¶lê kupie drugie szczotki wraz z regulatorem (tym razem oryginalne
Fiata - tamte by³y jakie¶ uniwersalne).
Za³o¿y³em to samo .
Na wolnych obrotach kotrolka siê nie pali , ³±dowanie choæ niepe³ne jest. Po
dodaniu gazy kontrola zgas³a i tak jak poprzednio ju¿ siê nie zapala.
¡dowania brak nawet minimalnego (na wolnych obrotach tak¿e).

Co¿ nie ma rady.
Elektryk (pierwszy): Panie alternator da siê zrobiæ (nie jest to kwestia
szczotek i reulatora)ale koszt oko³o 200-250 z³ . Có¿ my¿lêniech robi. Ale
zrobi dopiero w sobotê mo¿e w poniedzia³ek.
Auto potrzebne. nie wchodzi w grê...naprawa za 3-4 dni.

Elektryk (drugi): wymontowa³ alternator sprawdzi³ i mówi ¿e alternator
¿yleta (choæ sam s³yszê ¿e ³o¿yska wyj± jak diabli) i mówi ¿e to nie wina
alternatora. Mo¿e zrobiæ ale we wtorek...

Odpada...
Nie bêdê mia³ czym do pracy jeŒdziæ.

PodpowiedŒcie co¶....
My¶lê kupiæ drugi alternator, ale to trochê drogi gips (400 z³).
A je¶li to rzeczywi¶cie nie alternator to wydam 400 z³ i nie wyeliminujê
usterki.....

Namieszali mi w g³owie Ci elektrycy.

Mo¿e kto¶ mia³ taki przypadek ???

Pomó¿cie!!!
Pilne jak diabli. Mam dzi¶ na nockê a nie mam jak do roboty dojechaæ , w
dodaku jak wróce rano to znowu ¿ona musi do pracy jechaæ.....
2007-12-06 18:02:17 UTC
Mysle ze to nie wina szczotek ani regulatora
spr podstawy - tj mase na silniku i czy przewód + nie zasniedzia³ gdzies po
drodze
bo moze na stole probierczym jest ok a na aucie zle
wyjmij go , i rozbierz
1. Zobacz czy na wirniku nie ma sladów obtarcia o stojan sladów spalenizny
2. Rozlutuj stojan i pomierz wszystkie diody tj 6 prostowniczych i
szczególnie 3 wzbudzenia - (one s± w tym malym pude³eczku na zespole
prostowniczym)
Jerry
2007-12-08 18:29:28 UTC
Post by m
Mysle ze to nie wina szczotek ani regulatora
2. Rozlutuj stojan i pomierz wszystkie diody tj 6 prostowniczych i
szczególnie 3 wzbudzenia - (one s± w tym malym pude³eczku na zespole
prostowniczym)
Tos mu doradzi³..... jakby on by³ elektryk to by po elektrykach nie
jeŒdzi³.....
wiem ze juz za pózno na rady - ale alternaytory uzywane s± duuu¿o tañsze ni¿
nowe. Sam teraz poluje na bardzo tani± u¿ywke na zapas do kanta, ¿eby jak
padn± ³o¿yska czy cu¶ po prostu wymieniæ. Wiêc polecam szroty, allegro:

http://www.allegro.pl/item276573307_fiat_cinquecento_700_96r_alternator.html

100z³ mo¿na od¿a³owaæ - pewnie tyle ju¿ elektrykom i za szczotki posz³o....
zw³aszcza je¶li cz³owiek chce siê pobujac jeszcze troche autkiem

A uszkodzone moze byæ rzeczywi¶cie co innego - kable, kostka w stacyjce.....

Jerry
ici
2007-12-15 00:00:02 UTC
Post by Janusz Komol
[...]
Kontrolka ³adowania zasilana jest z (czesto z osobnego) prostownika w
alternatorze z jednej strony ¿arówki i Plusa za wy³±cznikiem zap³onu z
drugiej strony.

Zanim zaczyna³ bym dalsz± grzebainê proponujê sprawdziæ napiêcia ³±dowania
akumulatora, to sporo ci powie.
I to zarówno napiêcia pod obci±¿eniem (¶wiat³a, ogrzewanie szyby, itp) jak i
bez.
Prawid³owe napiêcie powinno byæ w granicach: 13,9 - 14,5 V bezpo¶redno na
zaciskach akumulatora.
Je¶li masz prawid³owy tor pr±dowy, to samo napiêcie powinno byæ na wy¶ciu z
alternatora (+0,2 V max).
Je¶li na alternatorze jest du¿o wy¿sze napiêcie ni¿ na akumulatorze, to
wiadomo oporno¶æ za¶niedzia³ych styków które trzeba oczy¶ciæ i nasmarowaæ
(altek - rozrusznik - akumulator).
Voltomierz prawdê ci powie:
Je¶li napiêcia siê zgadzaj± to szukasz w obwodzie kontrolki, je¶li nie to
alternator.

Równie dobrze mo¿esz te¿ mieæ gdzie¶ uszkodzenie na kostkach ³±czeniowych na
drodze pomiêdzy kluczykiem kontrolk± a altkiem - wyj¶cie kontrolki.
Trudno zgadywaæ na odleg³o¶æ, trzeba trochê pomierzyæ.
ici