Marea Weekend i zamek bagażnika
gizmacz
2008-03-10 07:55:56 UTC
Witam, przed momentem miałem przykrą niespodziankę - nie udało mi się
otworzyć klapy bagażnika. Centralny słychać (otwieranie/zamykanie), ale
klamka po wciśnięciu nie zwolniła zamków i nie wróciła do wyjściowej
pozycji .
Ktoś może to ćwiczył? Co się tam mogło stać?

g.
Barto
2008-03-10 09:00:23 UTC
Post by gizmacz
[...]
Z tym zamkiem ciągle mam problem, czasami pomaga ponowne zamkniecie i
otwarcie samochodu. A jak nie to musisz rozkręcić zamek i go podregulować
gizmacz
2008-03-10 09:55:13 UTC
Post by Barto
Z tym zamkiem ciągle mam problem, czasami pomaga ponowne zamkniecie i
otwarcie samochodu. A jak nie to musisz rozkręcić zamek i go podregulować
I da się to zrobić przy zamkniętej klapie?

g.
Scyzoryk
2008-03-10 10:08:49 UTC
I da siê to zrobiæ przy zamkniêtej klapie?
przy otwartych zamkach sprobuj kilka razy porzadnie stuknac d³onia w okolicy
klamki. W znanym mi egzemplarzu zazwyczaj wyskakuje. Ewentaulnie da sie to
rozbierac od srodka siedzac w bagazniku.

Maryska o ktorej wspomnialem miala regulacje i smarowanie juz kilka razy ale
problem co jakis czas wraca.
--
Pozdr
Scyzoryk
GSX 550
Scyzoryk
2008-03-10 10:09:51 UTC
Post by Scyzoryk
przy otwartych zamkach sprobuj kilka razy porzadnie stuknac d³onia w
okolicy klamki. W znanym mi egzemplarzu zazwyczaj wyskakuje. Ewentaulnie
da sie to rozbierac od srodka siedzac w bagazniku.
moze byc tez tak ze centralny nie otwiera zamka. Wtedy przy otwartch zamkach
z centralnego klape otworz kluczykiem i ewentualnie postukaj ;)
--
Pozdr
Scyzoryk
GSX 550
gizmacz
2008-03-10 10:29:21 UTC
Post by Scyzoryk
przy otwartych zamkach sprobuj kilka razy porzadnie stuknac dłonia w
[...]
Niestety, ani stukanie, ani kluczyk nie pomagają.
Może jakieś cięgno tam się odczepiło (miałem tak w Bravo w drzwiach,
objawy podobne).
Pozostaje dobrać się do tego od strony bagażnika.
Dzięki za pomoc.

g.
ici
2008-03-11 18:16:47 UTC
Z baga¿nikiem w mary¶ce mordowa³em siê kilka m-cy.
Denerwuj±ce by³o nurkowanie po walizki przez tylne siedzenie.

Czasem pomaga³o kilkukrotne zamykanie/otwieranie,
czasem staniêcie pod górkê.
Innym razem przykrêcenie si³ownika na "luŒn±" jedn±! ¶rubê, lub
przez lu¿n± grub± podk³adkê gumow± (ruch si³ownika).
Wymiana si³ownika na inny (Marea) te¿ nie przynosi ¿adnego efektu.
Problem tkwi w budowie si³ownika u fiata.
Napêd musi siê rozpêdziæ i si³± bezw³adno¶ci waln±æ w ciêgno zamka.
Problem w tym, ¿e nie zawsze to robi z dostaeczn± si³± dla baga¿nika,
szczególie jak zamek by³ rozbierany (po samoistnym rozpadzie)
i ciê¿ej/pewniej (bez du¿ego luzu) chodzi, ewentualni ewymaga kropli oliwy.

Mnie pomog³a wymiana si³ownika (typu slawe) na tzw. 'Mocny" z Allegro.
Ma³e przeróbki, typu wiercenie dodatkowej dziurki mocuj±cej
w blaszce wsporczej uchwytu, przelutowaie wtyczki elektrycznej, itp
I wreszcie ZERO problemów przez 6 m-cy!!! Na razie?
Wybra³em z oferty jeden z najmocnieszych si³owników
uzasadniony cenowo z wygl±du jak
http://www.allegro.pl/item321284401_silownik_c_zamka_obr_glowica_super_mocny_.html
za kilkanascie z³ z wysy³k±.
2008-03-12 14:30:04 UTC
[...]
Bardzo wa¿ne jest ustawienie si³ownika wzglêdem ciêgna zamka!!!
Ja radziem sobie mocuj±c si³ownik ma³ym sciskiem stolarskim i przy otwartej
klapie.
Symulowa³em zamkniêcie klapy rêcznie przekrêcaj±c zaczepy zamka klapy.
Przesuwaj±c si³ownik ze ¶ciskiem do przodu i ty³u, znalaz³em 2 skrajne
po³o¿enia si³ownika
przy których jeszcze zamyka³/otwiera³ i w ¶rodku geometrycznym ¶rubami na
sta³e
przykrêci³em si³ownik do blachy wsporczej.
¯eby siê za bardzo nie mordowaæ z gwintowaniem plastikowych otworów w
si³owniku,
rozwierci³em je Œdziebko do fi 3,9 i przykrêci³em na d³ugie ¶ruby z
podk³adkami i nakrêtkami od strony szyby.
Ale oczywiscie mo¿na u¿yæ wkrêtów zamiast ¶rub i niby po kopocie.
Tylko pod wkrêt podk³adka sprê¿ysta nie bardzo ma sens.
Mo¿e siê poluzowaæ z czasem, bo si³y s± na prawdê du¿e w impulsie.

Je¶li stary si³ownik jest elektrycznie sprawny, mo¿na spróbowaæ "ustawiæ go
na ¶cisk stolarski" i znale¶æ odp. po³o¿enie, przy których bêdzie spe³nia³
jeszcze swoje funkcje?
Po czym prze¶rubowaæ go w nowe miejsce, lub podgi±æ odp. ciêgno zamka?
Ale to ju¿ pozostawiam do w³asnych experymentów, mnie siê to nie uda³o.
Ja za³o¿y³em w efekcie 3-ci nowy w/g powyzszego linku i mam wreszcie spokój.
ici
gizmacz
2008-03-12 22:20:35 UTC
Mnie pomogła wymiana siłownika (typu slawe) na tzw. 'Mocny" z Allegro.
U mnie sprawa okazała się prostsza - problem polegał na tym, że klamka
nie wracała do położenia wyjściowego. Pociągnięcie jej na siłę
powodowało, że klapę można było otworzyć. Okazało się, że sprężyna i oś
zapaprane były czymś błotopodobnym (chyba po ostatnim myciu myjką
ciśnieniową).
Trochę WD40 załatwiło sprawę.
Dzięki za pomoc.

g.
alex
2008-04-15 08:15:56 UTC
Mia³em tak samo centralny dzia³a³ otwiera³ zamyka³
a klapka zostawa³a w miejscu wci¶niecia( przy otwarciu)
ja rozebralem caly zamek od srodka
kupilem uzywany ale w lepszym stanie
i glownym powodem to byla wlasnie ta sprezyna
u mnie byla zardzewiala i zabrudzona i dlatego nie wracal do polozenia
wyjsciowego
robilem to w tamtym roku chyba przed wakacjami jakos i teraz jest OK
(odpukac)