Który aku będzie lepszy?
Przemolo
2008-12-02 06:03:57 UTC
Chyba nadchodzi czas na mój oryginalny akumulator w Punto 2 FL (1.2 8v).
Pewnie i tak nie ma jakiejś generalnej reguły dot. tego który aku będzie
lepszy ale chciałem zapytać o Wasze doświadczenia...
upatrzyłem Centrę Plus 40Ah (chyba 320A) lub Bosch Silver 42Ah (chyba
360A)... (Bosch nieco droższy) - a może lepiej jakiś inny?
Aku powinien się wyróżniać tym, żeby stosunkowo wolno się rozładowywał
gdy auto stoi np. tydzień czy dwa w garażu.
Fishman
2008-12-03 23:32:01 UTC
Post by Przemolo
[...]
Im większy tym lepszy, w tym konkretnym wypadku różnice są pomijalne.
Post by Przemolo
Aku powinien się wyróżniać tym, żeby stosunkowo wolno się rozładowywał
gdy auto stoi np. tydzień czy dwa w garażu.
To zależy głównie nie od akumulatora, ale od poboru prądu przez
odbiorniki w samochodzie po wyłączeniu zapłonu.

Fishman
Przemolo
2008-12-04 06:20:04 UTC
Post by Fishman
Im większy tym lepszy, w tym konkretnym wypadku różnice są pomijalne.
Czy aby na pewno? Jeśli samochód sporo stoi, a jeździ głównie na
krótkich trasach, to taki akumulator - powiedzmy 55Ah zdąży się
naładować w mniejszym zakresie niż 40Ah - w efekcie IMHO szybciej padnie
będąc zwykle niedoładowany.
ici
2008-12-04 17:04:59 UTC
Im wiêkszy tym lepszy, w tym konkretnym wypadku ró¿nice s± pomijalne.
Czy aby na pewno? Je¶li samochód sporo stoi, a jeŒdzi g³ównie na krótkich
trasach, to taki akumulator - powiedzmy 55Ah zd±¿y siê na³adowaæ w
mniejszym zakresie ni¿ 40Ah - w efekcie IMHO szybciej padnie bêd±c zwykle
niedo³adowany.
To do¶æ ³atwo oszacowaæ.
Wystarczy pomierzyæ pr±d ³adowania.
Przemno¿yæ przez czas do pe³nego na³adowania i wsp. roz³adowania np. 60%.
W ten sposób oszacujesz czas na do³adowanie aku, do pe³na.
Na zimê lepiej mieæ wiêkszy, bo i tak do dyspozycji pozostaje ci sporo mniej
ze wzglêdu na temp.

A wracaj±c do porównania.
Kiedy¶ zainwestowa³em wiêkszy grosz w Bosha i mia³em go przesz³o 5 lat.
Centra dawa³a radê zwykle do 3 lat.
Ró¿nica tkwi w sposobie prasowania p³yt.
Jedne p³yty trzymaj± siê d³u¿ej, inne szybciej opadaj± i szlamem robi±
zwarcie na dole kuwety.
Fishman
2008-12-04 22:41:05 UTC
Post by Przemolo
Post by Fishman
[...]
Weź pod uwagę to, że większy akumulator mniej się rozładuje w
międzyczasie i mniej dostaje po tyłku w czasie rozruchu samochodu, więc
mniej go trzeba doładowywać. Problemy z doładowaniem akumulatora to
czasy maluchów z prądnicą i ujemnym bilansem energetycznym ;)

Fishman
JacekG.
2008-12-05 20:23:56 UTC
Post by Przemolo
[...]
Kup Centra Futura 50 AH, trzeba tylko wymienić kosz na większy, można go
kupić za parę złotych, ja kupiłem taki 1F51742190 - numer z GANINEXu za
33,16 zł brutto.
Pozdrawiam.
JacekG.
darcan1
2008-12-06 09:38:32 UTC
polecam panu zdecydowanie centre
Post by Przemolo
Chyba nadchodzi czas na mój oryginalny akumulator w Punto 2 FL (1.2 8v).
Pewnie i tak nie ma jakiej¶ generalnej regu³y dot. tego który aku bêdzie
lepszy ale chcia³em zapytaæ o Wasze do¶wiadczenia...
upatrzy³em Centrê Plus 40Ah (chyba 320A) lub Bosch Silver 42Ah (chyba
360A)... (Bosch nieco dro¿szy) - a mo¿e lepiej jaki¶ inny?
Aku powinien siê wyró¿niaæ tym, ¿eby stosunkowo wolno siê roz³adowywa³ gdy
auto stoi np. tydzieñ czy dwa w gara¿u.