Swiatła dzienne/mijania CC
Player
2007-10-31 09:21:39 UTC
Zamierzam zmienić sobie zarówki na postojowe typu LED i mam pytanie:

Czy mozna uzywać swiateł do jazdy dziennej zamiast mijania w CC ?

pzdr
Fishman
2007-10-31 22:39:53 UTC
Post by Player
Czy mozna uzywać swiateł do jazdy dziennej zamiast mijania w CC ?
Można, tylko co ma to wspólnego z diodowymi postojówkami?
--
Lt. Edward Fishman
Space Shuttle Door Gunner
62'nd Chairborne Division
Player
2007-11-01 08:36:05 UTC
Post by Player
Czy mozna uzywać swiateł do jazdy dziennej zamiast mijania w CC ?
Można, tylko co ma to wspólnego z diodowymi postojówkami?

tak nazywają się te zarówki na allegro:) a własnie w lampach CC to one
swiecą przy właczeniu świateł do jazdy dziennej:
http://www.allegro.pl/item257873520.html
Fishman
2007-11-01 13:32:11 UTC
Post by Fishman
Post by Player
[...]
Widzisz, te zamienniki postojówek nie mają nic wspólnego ze światłami do
jazdy dziennej. Ze światłami pozycyjnymi też za dużo wspólnego nie mają
i jakiś wyjątkowo upierdliwy policjant może ci wlepić mandat za
nieprzepisowe oświetlenie samochodu ;)
Nie wiem też, co nazywasz światłami do jazdy dziennej w CC, skoro nie
był w takie seryjnie wyposażony? Światła pozycyjne? Ich nie można używać
zamiast mijania.
Jeżeli chcesz mieć światła do jazdy dziennej, to musisz zamontować
dodatkowe reflektory z homologacją na dzienne. Gra nieszczególnie warta
świeczki, zwłaszcza w takim samochodzie, gdzie koszt wymiany reflektorów
głównych, alternatora czy nawet akumulatora (które teoretycznie mogą
się zużyć bardziej przy ciągłym świeceniu) jest niższy niż montażu
świateł do jazdy dziennej.
--
Lt. Edward Fishman
Space Shuttle Door Gunner
62'nd Chairborne Division
Czarek Daniluk
2007-11-01 14:11:27 UTC
Post by Player
tak nazywają się te zarówki na allegro:) a własnie w lampach CC to one
http://www.allegro.pl/item257873520.html
Daruj sobie te żarówki.
Może jakbyś tego super fluksa zasilił przez odpowiednią przetwornicę to
może by i świecił nieźle. Przy rezystorku świeci naprawdę mizernie.

Kupiłem podobne myśląc że wsadzę w pozycję - wsadziłem jedną i ledwo
widać że coś bździ :)

Pozdro !!

PS:
Szkoda pieniędzy.
2007-11-01 15:19:46 UTC
Šwiat³a do jazdy w dzieñ maj± sens jak masz xenony albo Ferrari 126 .
jedna zar XENON w ASO to koszt ok 550 PLN!!!! a przetwornica ok 900 PLN

W ¶wiat³ach do jazdy w dzieñ s± najczê¶ciej ¿arówki H6 - 6 Watów !! albo b
podobne 21 Watowe... Spróbuj przejechaæ sie w nocy przez las na tych na
pozycyjnych i sam sobie odpowiedz.

Op³aca sie tez w Stilo - gdzie wymiana zar Lewej przedniej w ASO to prawie
100 zl
Czy mozna uzywaæ swiate³ do jazdy dziennej zamiast mijania w CC ?
pzdr