Fiat PAlio spalanie Decydujące Starcie
Rafał Aksidowski
2007-04-22 21:34:03 UTC
Wiem że macie mnie już dosyć, ale z kim że mam sie podzielić wesołymi
nowinami jeśli nie z fanami marki FIAT na tej grupie.

Marudziłem wam ze moje ałto pali 12 litrow, otuż w ostatnie dni spalił
po mieście rekordową ilość 18 l na 100KM. W piątek 20.04 udałem sie na
diagnostyke do "zajebistego" warsztatu specjalizującego sie w układach
wtrysku i elektronice. Najpierw koleś przez 15 minut szukał złącza
diagnostycznego potem przez 30 minut nei mugł odnaleźć oprogramowania w
kompie do tego układu. Sprawdził zakres pracy sondy lambda tak jak mi tu
poradziliscie - na kompie pokazała sie sinusojda - koles stwierdził że
niby ok a że komp nie wykazuje błędow. Ale cos mi sie w tą diagnoze nie
chciało wierzyc bo komp na panelu LCD cały czas miał napis "poszukiwanie
sterownika prosze czekac". Dalej nic nie chciali diagnozowac bo
powiedział mi koles ze nie ma sterownika do tego ukłądu wtrysku.
Zapłaciłem 40 pln - ale chciał 50.

W sobote zabrałem sie za wymiane uszczelki pod pokrywą zaworow i tak
sprawdziłem jeszcze filtr powietrza czy nie jest zapyziały zbytnio
i nagle spostrzegłem ze rura gumowa łącząca filtr powietrza z silnikiem
jest zwyczajnie pęknienta na tej "harmonijce" i do silnika szło
powietrze nieprzefiltrowane - jak bym miał gaz to by pewnie w ogole nie
chciał jechac.
Zalepiłem tą dziórke tasmą samowolkanizującą i teraz
na trasie mam 6,5 l spalenie - a wierzcie mi ze mam ciężką noge. Silnik
zaczoł inaczej pracowac . Dodam jeszcze że nie zalepiał byn tego tasmą
gdyby nie to że pierdolone ASO chce za tą rure 200 pln a zamiennikow
nikt nie produkuje.

Pozdrawiam Serdecznie.
FIAT LUX
ici
2007-04-24 15:00:32 UTC
Rurkê se znajdziesz na szrocie i olej ASO - to z³odziejstwo.

A swoj± drog± jak wiêcej powietrza to mniej benzyny? Nie?
Defakto powinien wiêcej paliæ po zalepieniu?

I tak z 18 prosto na 6 litrów na ciê¿kiej nodze???
To na lekkiej ile?
4?
To¿ to 300% ???!!!
Zg³o¶ do TVNu - "Niedowiary"
A mo¿e ¿e¶ rurkê od benzyny uszczelni³? Nie?
Wtedy by to mia³o sens.

Tak na "oko" to chyba co¶ niechc±cy ruszy³e¶ przy tym zalepianiu i niechc±cy
co¶ siê naprawi³o/styknê³o.
Swoj± drog± to mo¿esz rozwtyczkowaæ dotykane z³±cza i nat³u¶ciæ styki
wazelin± ostatecznie towotem.
To stara zasada elektyków - nie na sucho, chyba ¿e styki z³ocone, bo srebrne
te¿ siê zasiarczaj±.
Ja nigdy nie sk³adam z³±czek na sucho. Z³api± nieco powietrza, utleni± siê i
powstaje opór na z³±czu.
Ten siê grzeje i jeszcze gorzej utlenia i tak dalej..... a¿ do spalenia lub
przerwy.

Bo jak siê samo co¶ naprawia to z regu³y i samo psuje, nie wierzê w
przypadki samonaprawienia samochodu.

Swoj± drog± jak chcesz sprawdziæ ¿e to jednak rura, to j± zsuñ nieco,
wtedy powinien znowu zapaliæ wiêcej
ale i po rurze wydechowej bêdzie od razu widaæ i pewnie rzygnie wêglem po
asfalcie/kartce papieru?
Przy 18 litrach musia³ rzygaæ czadem.
To mo¿e byæ ciekawe do¶wiadczenie.
Pzdr.
ici
Rafał
2007-04-24 18:24:25 UTC
Rurkę se znajdziesz na szrocie i olej ASO - to złodziejstwo.
A swoją drogą jak więcej powietrza to mniej benzyny? Nie?
Defakto powinien więcej palić po zalepieniu?
Nie koniecznie, filtr powietrza ma wlot z przodu czyli zasysa
chłodniejsze powietrze od tego co jest w komorze silnika. 18 litrow po
miescie - sprawdzałem w ten sposob ze zalałem go do pełna przejechałem
100 km a potem zatankowałem ponownie. 18 l to na prawde sporo aż mi sie
nie chciało wierzyc. A winik 6,5 - 7 w trasie wrocław - wałbrzych i z
powrotem przy sredniej predkosci 78 km/h a maksymalnie 140. Jak nie
zapomne to zrobie foty i pokaże ci dokładnie gdzie była ta dziura. Nie
jestem jakims zajebistym mechanikiem bo moja branża to IT wiec moze nie
rozumiem wszystkich mechanizmow działania silnika, dlatego przedstawiam
ci fakty - suche fakty z czynnosci jakie wykonałem. Dodam jeszcze że
podczas naprawy odłączone miałem klemy od aku - to ponoc resetuje kompa.
Silnik ma teraz zdecywowanei większą moc - zwłaszcza moment obrotowy
takie odnosze wrażenie.

wczesniej jak przyciskałem pedał gazu do "dechy" to ałto tak jak by
zamiest przyspieszać delikatnie zwalniało - a jak przyciskałem powolutku
to przyspieszał normalnie. Taki efekt sie robił jak w samochodzie z
instalacją gazową podczas jazdy na "oparach" gdy sie gaz skonczy. Teraz
jak wciskam pedał na maxa to przyspiesza jak należy i moze jechac na
niższym biegu np: 4 moge wrzucić już przy 47 km/h i czuje ze nawet
przyspiesza.

Pozdrawiam Serdecznie.
ici
2007-04-24 21:17:29 UTC
Ja mia³em te same objawy: 16 l /100km, d³awienie i rzyganie czadem po
betonie (rura ma wylot do ziemi) jak mi sonda Lambda walnê³a.
Zmieni³em sondê i spalanie spad³o do 10,5 miasto / 8,5 trasa (do 120 km/h) a
mam Marychê 1,6/16 kombi w automacie.
Potem siê co¶ zaczê³o pieprzyæ w czasie mrozu, znów rzyga³ czadem/wêglem po
¶niegu i d³awi³ siê jak by sonda by³a niedogrzana (mam 4-ro przewodow± z
grza³k±).
Potem jej przesz³o i nie grzeba³em wiêcej. Ale przesz³o po poruszeniu
wtyczki od sondy.
Ta du¿a wtyka od kompa te¿ mo¿e czasem nie stykaæ na wszystkich po³±czeniach
( a ma ich ko³o setki) i mo¿esz gubiæ jakie¶ sygna³y wej¶ciowe.

Nie upieram siê przy rurze, ale co¶ nie bardzo chce mi siê wierzyæ, ¿eby
dziura lub jej brak tak gwa³townie wp³ynê³y na spalanie.
O ró¿nicy 1-2 litrów mo¿emy dyskutowaæ ale nie o 10!
Oczywi¶cie ³atwo to sprawdziæ, zsuwaj±c nieco rurê do poziomu zasysania
"lewego" powietrza z przed wulkanizacji.
Szkoda ¿e nie pomierzy³e¶ czasów wytrysków. U mnie ewidentnie z 9-11 ms
spad³y do 3-4 ms na wolnych obrotach po wymianie sondy.
Kilkakrotnie te¿ zmniejszy³o siê spalanie.

Mog³e¶ te¿ poruszyæ czujnik/i temperatury. Zazwyczaj maj± zapyzia³e styki i
s± w okolicy manewru rêk± przy bloku silnika.
Jak sterownik poczu³ zimny silnik to dawa³ mu bogatsz± mieszankê (ssanie) i
wtedy to chla nieŒle.
Jak kupi³em to swoje nieszczê¶cie od handlarza to po 50 km wysiad³ mi
termostat i wtedy te¿ benzynka mi polecia³a zanim wymieni³em bo mia³em jaki¶
nietypowy.
A ¿e by³em jeszcze zielony i g³upi to w ASO zer¿nêli ze mnie co¶ ponad 500
z³ za ten termostat - 4,5 % warto¶ci samochodu!
Wszystko by³o widaæ po rurze wydechowej i ¶niegu.
Zamiast ¶niegu mo¿esz u¿yæ kartki papieru np.:-)

Te¿ nie jestem mechanikiem, z zawodu nieco pokrewnego do twojego, ale lubiê
siê czasem pogrzebaæ sam, bo przynajmniej wiem wtedy na czym je¿d¿ê, no i
zdecydowanie taniej wychodzi, a i omijam przyjemno¶ci z niedouczonymi
mechanikami jak w twoim przypadku.
Choæ znam paru mistrzów od których siê ci±gle uczê.

Powodzenia, trzeba dbaæ o swoj± ruinê :-)
ici
poziomek
2007-04-26 18:32:20 UTC
Post by Rafał Aksidowski
Dodam jeszcze że
podczas naprawy odłączone miałem klemy od aku - to ponoc resetuje kompa.
A ja ci powiem ze to jest to! Ja sam mialem lepsza akcje na gazie oki
an benzynie nie dalo sie jechac, max 80km/h zero przyspieszenia.
Kupilem jakies cudo do czyszczenia wtryskow bez zmian. No to jade do
serwisu, podlaczaja pod kompa i tez jakies problemy z softem koniec
koncow, mechanior wyjal centralke przeczyscil styki i podpial pod
kompa i co sie okazalo? Silnik byl zalewany na maksa! No to reset
kompa chyba przez odlaczenie klem bo ten ich kompjuter to jakos nie
bardzo chcial wspolgrac z kompem pokladowym. No i po resecie dzialal
jak ta lala.
PS: Siena 1.4 EL 1998 r.
Mateusz Jaros
2007-05-07 06:03:18 UTC
Dodam jeszcze ¿e
podczas naprawy od³±czone mia³em klemy od aku - to ponoc resetuje kompa.
[...]

Twierdzicie ¿e zrestartowanie kompa pok³adowego poprzez od³±czenie klem od
aku
poprawi³o osi±gi?

na jakiej niby zasadzie to mia³o zadzia³aæ mo¿e warto spróbowaæ hmmm

Pozdrawiam

MJ
Marea Weekend 1.6 16 r 97 benzyna

Mateusz Jaros
2007-04-25 09:25:35 UTC
Wiem ¿e macie mnie ju¿ dosyæ, ale z kim ¿e mam sie podzieliæ weso³ymi
nowinami je¶li nie z fanami marki FIAT na tej grupie.
Marudzi³em wam ze moje a³to pali 12 litrow, otu¿ w ostatnie dni spali³
po mie¶cie rekordow± ilo¶æ 18 l na 100KM. W pi±tek 20.04 uda³em sie na
diagnostyke do "zajebistego" warsztatu specjalizuj±cego sie w uk³adach
wtrysku i elektronice. Najpierw kole¶ przez 15 minut szuka³ z³±cza
diagnostycznego potem przez 30 minut nei mug³ odnaleŒæ oprogramowania w
kompie do tego uk³adu. Sprawdzi³ zakres pracy sondy lambda tak jak mi tu
poradziliscie - na kompie pokaza³a sie sinusojda - koles stwierdzi³ ¿e
niby ok a ¿e komp nie wykazuje b³êdow. Ale cos mi sie w t± diagnoze nie
chcia³o wierzyc bo komp na panelu LCD ca³y czas mia³ napis "poszukiwanie
sterownika prosze czekac". Dalej nic nie chciali diagnozowac bo
powiedzia³ mi koles ze nie ma sterownika do tego uk³±du wtrysku.
Zap³aci³em 40 pln - ale chcia³ 50.
W sobote zabra³em sie za wymiane uszczelki pod pokryw± zaworow i tak
sprawdzi³em jeszcze filtr powietrza czy nie jest zapyzia³y zbytnio
i nagle spostrzeg³em ze rura gumowa ³±cz±ca filtr powietrza z silnikiem
jest zwyczajnie pêknienta na tej "harmonijce" i do silnika sz³o
powietrze nieprzefiltrowane - jak bym mia³ gaz to by pewnie w ogole nie
chcia³ jechac.
Zalepi³em t± dziórke tasm± samowolkanizuj±c± i teraz
na trasie mam 6,5 l spalenie - a wierzcie mi ze mam ciê¿k± noge. Silnik
zaczo³ inaczej pracowac . Dodam jeszcze ¿e nie zalepia³ byn tego tasm±
gdyby nie to ¿e pierdolone ASO chce za t± rure 200 pln a zamiennikow
nikt nie produkuje.
Pozdrawiam Serdecznie.
--
FIAT LUX
Moja Marea Pali 10 / km 1.6 16v ¶rednia oczywi¶cie

du¿o czy ma³o?

Pozdrawiam MJ
Mateusz Jaros
2007-04-25 09:27:20 UTC
wiadomo¶ci do grup dyskusyjnych
[...]
Moja Marea Pali 10 l / 100 km 1.6 16v ¶rednia oczywi¶cie
du¿o czy ma³o?
Pozdrawiam MJ
! AXID !
2007-04-25 18:21:10 UTC
Post by Rafał Aksidowski
FIAT LUX
Moja Marea Pali 10 l / 100 km 1.6 16v średnia oczywiście
dużo czy mało?
Mysle że normalnie, tyle pali ten silnik - jeśli mowa tu o benzynie to
jest to zdecydowanie dobry wynik.