Brava 1.9JTD - opinie
Tomek
2007-05-17 16:32:27 UTC
Witam szanowne grono fiatowiczow!

Bracik chce sobie sprawic autko jak w temacie - Brava 19JTD, rocznik cos
kolo 1996. Moze ktos posiada, slyszal opinie o tym aucie i tym silniku?
Chodzi glownie o typowe wady/usterki, na co zwrocic szczegolna uwage
przy zakupie?

pozdrowienia
Tomek
xymax
2007-05-18 08:19:43 UTC
U¿ytkownik "Tomek" napisa³ w wiadomo¶ci
Post by Tomek
[...]
Ogl±da³em kiedy¶ jak sobie co¶ podobnego chcia³em kupiæ i okaza³o siê ¿e nie
jest to ekonomiczny silnik.

A tak ogólnie to wszystkie na pompowtryskach maj± jakie¶ problemy. Widaæ
technologia jeszcze nie dopracowana :( A paliwo w Polsce nie najlepsze a one
tego nie lubi±.

MS
Czarek Daniluk
2007-05-18 14:39:44 UTC
A tak ogólnie to wszystkie na pompowtryskach mają jakieś problemy. Widać
technologia jeszcze nie dopracowana :( A paliwo w Polsce nie najlepsze a one
tego nie lubią.
A w którym Fiacie kolego masz silnik na pompowtryskach ??
Albo ja bereszczty na jedno oko, albo nie wiem co ;)

Pozdro !!
xymax
2007-05-21 05:01:07 UTC
U¿ytkownik "Czarek Daniluk" napisa³ w wiadomo¶ci
.
Post by Czarek Daniluk
A w którym Fiacie kolego masz silnik na pompowtryskach ??
Albo ja bereszczty na jedno oko, albo nie wiem co ;)
Ogólnie o technologi Common Rail mówi siê pompowtryski aczkolwiek dla mnie
te¿ tak nie jest do koñca. Ale teraz nowe auta to CDI, JTD itp.

http://www.alfaromeo.pl/index.php?q=3006

MS
m1
2007-05-21 07:12:47 UTC
Ogólnie o technologi Common Rail mówi się pompowtryski aczkolwiek dla mnie
też tak nie jest do końca. Ale teraz nowe auta to CDI, JTD itp.
Volkswagenowskie pompowtryskiwacze a fiatowski common rail to są dwa
zupełnie inne sposoby zasilania silnika wysokoprężnego (oddzielny dla
każdego cylindra wtryskiwacz z własną pompą paliwa vs. "wspólna szyna" z
wtryskami zasilana jedną pompą). Nawet zaślepiony VW musiał przyznać, że
era pompowtryskiwaczy już się zakończyła (głównie normy ekologiczne) i w
najnowszych "topowych" modelach montują już CR (np. Audi A8 3,0 V6 TDI)
--
Pozdro
m1
Wawa
JanuSz
2007-05-21 13:57:50 UTC
Post by m1
[...]
Głównie koszty produkcji - wyższe w przypadku PD.

i w
Czarek Daniluk
2007-05-22 14:45:10 UTC
Ogólnie o technologi Common Rail mówi się pompowtryski aczkolwiek dla mnie
też tak nie jest do końca. Ale teraz nowe auta to CDI, JTD itp.
http://www.alfaromeo.pl/index.php?q=3006
Nie mówi się tak Kolego, może to Ty błędnie sobie w ten sposób to
określasz.
CR to CR, PD to PD i jedno z drógim ma tyle wspólnego że są to sposoby
zasilania silników wysokoprężnych.

Kiedy PD były stosowane o CR jeszcze nikt nie myślał, przypominam że PD
były stosowane bardzo dawno temu, ale tylko i wyłącznie w dużych
silnikach wysokoprężnych ( niektóre rozwiązania "radzieckich"
ciężarówek miały pompowtryskiwacze ).

Ogólnie na tą chwilę PD są stosowane przez VW i przez wielu
producentów samochodów ciężarowych.

Pozdro !!

m1
2007-05-21 07:20:09 UTC
Brava 19JTD, rocznik cos kolo 1996.
W tym roczniku były juz silniki JTD? Chyba wprowadzono je w okolicach
1999 roku. Wcześniej były zwykłe TD.
--
Pozdro
m1
Wawa
Tomek
2007-05-21 15:28:31 UTC
Post by m1
W tym roczniku były juz silniki JTD? Chyba wprowadzono je w okolicach
1999 roku. Wcześniej były zwykłe TD.
nie wiem. Jesli wczesniej bylo TD to prosze o opinie o tym wlasnie
silniku :)
--
Tomek