jakie napięcie do cewki Palio 1.6 16v
WIADRO
2009-02-01 23:11:44 UTC
witam

poszukuje informacji jakie powinno być napięcie dochodzące do cewki
wysokiego napięcia?
dochodzi do niej wtyczka z 3 kabelkami,
po zwarciu 1z2 miernik pokazuje napięcie rzędu 3-4V
oraz 2z3 miernik pokazuje napięcie rzędu 3-4V
po zwarciu 1z3 nic
czy tak powinno być?

wiadro(SoldierAK)
WIADRO
2009-02-02 08:14:36 UTC
poszukuje informacji w jaki sposób sprawdzić cewkę zapłonową w Fiat
palio 1.6 16v?

dochodzi do niej wtyczka z 3 kabelkami,
(i podczas kręcenia rozrusznika-bo inaczej nie pali)
po zwarciu 1z2 miernik pokazuje napięcie rzędu 3V
oraz 2z3 miernik pokazuje napięcie rzędu 3V
po zwarciu 1z3 nic

czy tak powinno być?

w książce sprawdziłem że na wejściu do cewki sprawdzając rezystancję
kabla 1 z 3 powinno być około 0,50-0,61 ohma w temp 23st - ale tą
informacje nie mam pojęcia jak spożytkować?

nie wiem czy to właśnie cewka jest uszkodzona , a mam b.duże
podejrzenie że sterownik gazu jest uszkodzony (był zalany czesciowo
płynem od szyb) i podejrzewam go o mataczenie.. bo te kable ida miedzy
innymi do niego i do centralnego komputera

jak to sprawdzić nie mając podobnej cewki ??

wiadro(SoldierAK)
ici
2009-02-02 16:04:32 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
\\M.
2009-02-02 17:42:19 UTC
ale masz problem
pod³acz odpal to zobaczysz
jak silnik odpali to sciagaj fajki po kolei i badaj reakcje
jesli bedziesz to robiæ w ciemnym miejscu to mozesz zobaczysz gdzie pr±d
ucieka

jesli pekniety masz eobonit na cewce to iskra moze byc tak s³aba ze nie
ruszy nawet muchy - zwarcie na zwojach

na pierwotnym 1 ohm, na wtórnym ponad 8 k ohm

Mierz±d styki 1-3 moze wyjsc nieskonczenie duzy opór.
Czasem w cewkach zespolone zatopione s± diody lub tranzystory mocy -
zapobiegaj± samoindukcji miedzy sekcjami

pozdro
Post by WIADRO
poszukuje informacji w jaki sposób sprawdziæ cewkê zap³onow± w Fiat
palio 1.6 16v?
dochodzi do niej wtyczka z 3 kabelkami,
(i podczas krêcenia rozrusznika-bo inaczej nie pali)
po zwarciu 1z2 miernik pokazuje napiêcie rzêdu 3V
oraz 2z3 miernik pokazuje napiêcie rzêdu 3V
po zwarciu 1z3 nic
czy tak powinno byæ?
w ksi±¿ce sprawdzi³em ¿e na wej¶ciu do cewki sprawdzaj±c rezystancjê
kabla 1 z 3 powinno byæ oko³o 0,50-0,61 ohma w temp 23st - ale t±
informacje nie mam pojêcia jak spo¿ytkowaæ?
nie wiem czy to w³a¶nie cewka jest uszkodzona , a mam b.du¿e
podejrzenie ¿e sterownik gazu jest uszkodzony (by³ zalany czesciowo
p³ynem od szyb) i podejrzewam go o mataczenie.. bo te kable ida miedzy
innymi do niego i do centralnego komputera
jak to sprawdziæ nie maj±c podobnej cewki ??
Je¶li masz podejrzenie o mataczenie to zastosuj areszt tymczasowy.
Raczej tam niczego nie zwieraj, bo mo¿e okazaæ siê to ostatnia czynno¶ci±
dla tej cewki.
Je¿eli w ksi±¿ce podali oporno¶æ cewki to masz juz du¿o informacji.
O ile oporno¶æ jest podana w temp. 23 C to przy ni¿szej (w gara¿u)
otrzymasz zani¿one wyniki o kilkana¶cie %.
WeŒ miernik uniwersalny (dok³adny), prze³±cz go na OHM'y (znaczek Omega),
na najni¿szy zakres pomiarowy.
Najpierw z³±cz obie koñcówki miernika i odczytaj oporno¶æ samych przewodów
miernika.
Zazwyczaj nigdy nie pokazuje 0 tylko co¶ tam. To co¶ odejmiesz od pomiaru
na zaciskach 1-3 i otrzymasz wynik.
O ile nie odbiega bardzo od podanego, to OK, jak bêdzie siê ró¿ni³ o 50% i
wiêcej to co¶ nawali³o.
- przerwa w obwodzie i miernik pokazuje maxa
- zwarcie miêdzyzwojowe i wyjdzie trochê mniej,
To trochê zale¿y ile zwojów jest zwartych,
jak du¿o, to uda ci siê pomierzyæ,
jak kilka, to nie, wtedy tylko kontrolna wymiana cewki na inn± pomo¿e.
Ma³a uwaga, przy odejmowaniu koñcówek miernika mo¿e "kopn±æ" lepiej nie
dotykaæ palcami bezpo¶rednio.
WIADRO
2009-02-02 18:07:59 UTC
mam dalsze pytania

sprawdzona jest cewka przez speca

cewka jest dobra!
kable wysokiego są na pewno dobre sprawdzane po kolei
świece nowe wymienione bosha specjalne do gazu, bez różnicy wsadzałem
też org. fiata to samo jest

problem objawia się:
nie pali w ogóle, paliwo dochodzi, pompa paliwa pracuje, powietrze
jest, iskra tylko na 2 cylindry
iskra jest na cylindrze 1 i 4 natomiast na 2 i 3 nie działa

doszedłem jeśli chodzi o te kabelki w wtyczce
środkowy(2) to plus po połączeniu miernikiem z "-" jest napiecie 12v

jak się daje napięcie na 1 i 2 to działa cewka na cylindry 1 i 4
a jak na 2 i 3 to działa na cylindry 2 i 3

wniosek to to że ten 3 kabelek 'nawala', prowadzi on do komputera, i
PYTANIE:
czy to wina programu(podobno mapy zapłonu się rozjeżdżają przez
instalacje gazu 2generacji )
czy może uszkodzenie komputera?

może inne sugestie?
wiadro
ici
2009-02-14 17:30:48 UTC
U?ytkownik "WIADRO" <***@gmail.com> napisa? w wiadomo?ci news:e1571f6f-b787-45c1-81e7-***@z28g2000prd.googlegroups.com...
[...]

Przerwa na łączówce, wewnątrz kabla, itp.
Wejdź z pomiarem aż na wtyk z komputera i tam pomierz, będziesz wiedział na
pewno, kabel, czy komputer.
WIADRO
2009-02-18 10:09:31 UTC
to że nie dawało iskry na świece 2 i 3 to była wina immobilizera

immobilizer odcina iskrę na te świece,

czemu padł, nie mam pojęcia, próbowałem odpalić wszystkimi kluczykami
po kolei i nic, bezpieczniki były całe.
wcześniej nic się nie wskazywało na taką usterkę...