siena 1.6 16V i problem
Piotrek
2007-11-05 10:47:38 UTC

Mam do¶æ nietypowy problem z moj± sien± 1.6. Autko ma przejechane ~100 tys.
km. Od pewnego czasu, w bli¿ej nieokre¶lony i nieregularny sposób ga¶nie na
wolnych obrotach. Ale zdarzaj± siê sytuacje, kiedy mo¿na przejechaæ 500 km
bez najmniejszego zaj±kniêcia silnika. Czasami silnik nie pada, ale zaczyna
oscylowaæ przy niskich obrotach np. 200-600-200-600..., czasami spada do 200
i wraca do normalnego 800-900 i trzyma siê potem sztywno tych obrotów.
Wymieniony ju¿ zosta³ czujnik obrotów wa³ka, ¶wiece zap³onowe i alternator.
Powoli mechanik zacznie mi zmieniaæ ca³y samochód. :)
Czy kto¶ z Grupowiczów spotka³ siê z podobnym problemem i zna jego ew.
przyczynê?
Tomek
2007-11-05 12:57:02 UTC
Post by Piotrek
[...]
Na poczatek powinenes wyczyscic silniczek krokowy i przepustnice. To
pierwsza rzecz przy problemach z wolnymi obrotami. Kosztow praktycznie zero,
pol godzinki roboty. Na kupowanie czujnikow zawsze jest czas :)
Tomek
Klaudiusz "gALL"
2007-11-05 16:02:54 UTC
Post by Piotrek
[...]
Podepnij auto do kompa (Examiner). Od razu bedzie wiadomo co sie stalo, a
przy okazji i bledy komputera Ci skasuja. Jak nie skasujesz bledow to ECU
chodzi w trybie awaryjnym.

gALL
--
"Po co mi mozg? Mam cyfrowke!"
www.fotogalleria.info
Milo
2007-11-05 16:44:28 UTC
Post by Klaudiusz "gALL"
Podepnij auto do kompa (Examiner). Od razu bedzie wiadomo co sie stalo, a
przy okazji i bledy komputera Ci skasuja. Jak nie skasujesz bledow to ECU
chodzi w trybie awaryjnym.
no tak, ale je¶li nie pali siê kontrolka check enigne to zanczy ¿e komp nie
widzi b³êdów.
chyba siê nie mylê?...
pozdr.
2007-11-05 21:37:11 UTC
hiena 1.6 lub pijak 1.6 jak kto woli
te sterowniki s± tak zaawansowane jak ATARI lub timex

JE¯ELI ZAGAZOWANY CZYTAJ OD KOÑCA

benziunum
SPRAWD¬ przewód podci¶nienia do MAP sensora ( na grodzi pod plastikiem )

1. Zobacz jaki masz komputer 1 czy 2 wtyczkowy ( IAW 1AF czy IAW49)
komputer przy akumulatorze lub za schowkiem pasa¿era
2. JE¯ELI 2 wtyczkowy to stawiam 50 % na sondê, 40% potencjometr
przepustnicy. Pozosta³e 10% to silniczek krokowy lub parametry
samodopasowania.

3. Jednowtyczkowy
umyj przepustnice,
sonda,
parametry autodopasowania - (np za niskie cienienie paliwa, brudna
przepustnica zasyfia³y krokowiec, ssie lewe powietrze, zatkany katalizator,
Œle wykona adaptacja dopasowania, cos z³ego z rozrz±dem etc )

PS jak bêdziesz robiæ test komputrem i nie bêdzie b³êdów to popro¶ o
warto¶æ k±ta otwarcia przepustnicy powinno byæ poni¿ej 1.5 stopnia -> 0.2
stopnia to idea³
ici
2007-11-05 18:48:33 UTC
Mnie tak pajacowa³ jak sonda lambda by³a walniêta i to 2 razy.
Do tego plu³ sadz± po ziemi i j±ka³ siê przy przyspieszaniu.
Sonda wyjdzie od razu jak podepniesz do kompa.
Z drugiej strony to niewielki wydatek ok 100 z³, jak masz star±
to j± wymieñ profilaktycznie - spokój na nastêpnych parê tys km.
Po wymianie i tak nie unikniesz kasowania b³êdów.
Jak by nie patrzy³ k³ania siê "rozmowa" z ECU,
chyba ¿e za³atwisz to klem± z akumulatora? Ostatecznie i tak mo¿na.
ici
Piotrek
2007-11-06 08:47:39 UTC
Dziêkujê bardzo za podpowiedzi! Szczególnie 'm' za algorytm postêpowania.

Mam nadziejê, ¿e poprawi siê ten stan ju¿ nied³ugo.

Pozdrawiam,

Piotrek
2007-11-06 23:16:10 UTC
spoko
hieny i paliozy 1.6 na gwarancji ¶ni³y mi sie po nocach
by³o tego na ta usterkê naprawdê sporo

ciekawostk± jest to ze Bravo/Brava/Marea ten problem by³ b rzadko
a ten sam silnik, kolektor, wtrysk i nic
Piotrek
Piotrek
2007-11-07 18:41:32 UTC
Po wymianie silniczka krokowego problem ust±pi³. :-)