Klima
2007-04-27 07:34:21 UTC
Hej,

Zna siê kto¶ na klimatyzacji?
Wprawdzie nie zd±¿y³em jej odp. sprawdziæ w zesz³ym roku, bo F/Marea 1,6/16
mam od jesieni, ale mam wra¿enie, ¿e ta klimatyzacja co podobno jest jako¶
nie specjalnie dzia³a. By³o ostatnio parê cieplejszych dni i do nagrzanej
blachy trudno by³o wsi±¶æ, a tu jedynie dmucha na ca³y gaz wentylator ale
niespecjalnie zimnym powietrzem pomimo ustawienia pokrêt³a regulacji na odp.
temperatury np. 18 st..
Nie za bardzo chce mi siê jechaæ do ASO bo znów mnie skasuj± na cacy, ale
mo¿e co¶ siê samemu da sprawdziæ, odpowietrzyæ, podkrêciæ?
Inna sprawa, ¿e to moje nieszczê¶cie mia³o popsute wszystkie funkcje
bezpo¶rednio nie zwi±zane z toczeniem siê samochodu.
Kto¶ siê go po prostu pozby³, a ja uparcie próbuje go odrestaurowaæ.

Pzdr.
ici
wchpikus
2007-04-27 07:51:53 UTC
Witam!
Post by ici
[...]
Co do klimatyzacji
Na dzialajacym silniku i klimie sprawdzic czy zalacza sie sprzeglo od
sprezarki.

1.
Jesli nie, to prawdopodobnie brak czynnika lub cos nie tak ze sprezarka,
elektryka.

Jesli sie zalacza, to powienien zalaczyc sie wiatrak od chlodnicy.
Sprawdz tez temperature filtra, umiejscowiony jest kolo chlodnicy, cos
takiego:
http://allegro.pl/item188414075_osuszacz_filtr_kilmy_klimatyzacji_vw_golf_bora_a3.html

Jesli jest chlodny/zimny, to ok.
Jesli nie, to punkt 1

Dzialanie sprezarki bez czynnika zle jej robi, wiec jesli sie wlacza a nie
masz czynnika to lepiej nie wlaczac klimy.

Mozna tez sprawdzic temperature chlodnicy klimatyzacji, jesli robi sie
ciepla, to ok, jesli rurki po sprzezarce zimne, to ok, inaczej punkt 1.
2007-04-27 20:50:01 UTC
Post by wchpikus
[...]
Pozdrawiam
Dziêki ale je¶li pozwolisz kilka dodatkowych pytañ bo zieloniutki jestem w
temacie jak szczypiorek.
- Sprzêg³o? Zak³adam ¿e jest gdzie¶ k/ko³a pasowego?
- Jak sprawdziæ czy siê za³±cza?
- Zak³adam ¿e sprzêg³o elektryczne? Da siê podpi±æ gdzie¶ z
¿arówk±/woltomierzem?

- Sprê¿arka pewno ko³o paska i u¿ebrowana, ¿eliwna?

- Czynnik ch³odz±cy? Freon/lub podobny mniej ozonowy?
- Czyli sam nic nie zdzia³am bez butli z gazem?

Odnoszê wra¿enie, ¿e niewiele mogê sam zdzia³aæ?
Co najwy¿ej zdiagnozowaæ i poszperaæ w elektryce?
Znasz kogo¶ w Warszawie/okolicach co by ewentualnie dopu¶ci³ gazu?

Pzdr.
2007-04-29 17:37:50 UTC
Gdzie w Warszawie wzglêdnie tanio i dobrze naprawiæ klimê w Mary¶ce?
ici
Marcin "BUNIEK" Gochnio
2007-05-07 11:31:53 UTC
Najpierw sprawdz ilosc czynnika w ukadzie, ja podjechalem do Carmana
podpieli urzadzenie i poprosili o wlaczenie klimy i mowi ze sprezarka nie
podaje cisnienia, no coz auto 3 razy przodu nie mialo :) wiec ma prawo cos
nie dzialac jak wszystko inne dziala, ale poszedl wrocil po 5 minutach i
mowi ze w tym aucie jest tak ze jak nie ma czynnika to nie zalaczy klimy aby
sie nie zatarlo(czynnik nosi olej ktorym sie smaruje sprezarka) nabili i
zaczelo dzialac i tak do dzisaj dziala.

Pozdrzwiam
Buniek
ici
2007-05-07 12:17:54 UTC
Post by Marcin "BUNIEK" Gochnio
Najpierw sprawdz ilosc czynnika w ukadzie, ja podjechalem do Carmana
podpieli urzadzenie i poprosili o wlaczenie klimy
zaczelo dzialac i tak do dzisaj dziala.
A ten Carman to z Warszawy? Jaki¶ adresik?
A ile cie to kosztowa³a? To nabicie?
Bo mnie ASO chce skasowaæ na:
- 250 za spr. ci¶nienia i nape³nienie,
- 60 filtr kabinowy,
- ? niespodzianka.
To du¿o? Da siê taniej? 3 stówy drog± nie chodz±.

Pzdr.
ici
Marcin "BUNIEK" Gochnio
2007-05-07 12:49:31 UTC
Carman (teraz to sie nazywa NORAUTO) 200 pln nabicie i sprawdzenie
szczelnosci na tym czyms co podpinali. Filtr kabinowy jest drogi do mojej
LANCI Y okolo wlasnie 60 pln niestety.

Norauto Ostobramska ale mysle ze maja zunifikowane ceny w warszawie, w
innych miastach moze byc taniej. Tu wszystko dorgie.

Pozdrzwiam
Buniek