CC700 - wymiana popychaczy i/lub wałka rozrządu
Maciek
2008-07-04 15:18:30 UTC

Stukają mi popychacze, które teoretycznie powinny wytrzymać 150 tys. km
(samochód ma 130 tys.). W jaki sposób stwierdzić, czy wałek rozrządu
jest ok? Czy wymienić popychacze i jak sprawa nie przycichnie to brać
się za wałek rozrządu, czy da się to jakoś określić? W serwisie
krzyknęli mi 1000 PLN za wszystko, "bo to panie trza rozebrać, w ciemno
nikt nie powie". Ja rozumiem, że nikt w ciemno nie powie, ale miałem
nadzieję, że na podstawie doświadczeń (to był serwis Fiata) da się
stwierdzić, że przy tym przebiegu, to tylko popychacze, a wałek rozrządu
np. dopiero przy 180 tys.).

Druga sprawa: dlaczego każdy mechanik chce mi zrzucać głowicę do wymiany
popychaczy, skoro da się to ponoć zrobić tylko po zdjęciu obudowy z
głowicy i odkręceniu klawiatury? Czy to wymaga jakichś wybitnych
zdolności ginekologicznych, że nikt nie chce się za to brać, czy co?

Trzecia sprawa: jak się dobrać do wałka rozrządu? Trzeba wyciągać
silnik, czy do się to zrobić jakoś delikatniej?
Maciek
azazel
2008-07-05 09:23:48 UTC
Stukaj± mi popychacze, które teoretycznie powinny wytrzymaæ 150 tys. km
(samochód ma 130 tys.). W jaki sposób stwierdziæ, czy wa³ek rozrz±du jest
ok?
wyj±æ i pomierzyæ krzywki powinny mieæ rozmiar jak w ksi±¿ce je¿eli s±
zjechane powyzej 0.5mm to juz na smietnik sie nadaje wa³ek

Czy wymieniæ popychacze i jak sprawa nie przycichnie to braæ
siê za wa³ek rozrz±du, czy da siê to jako¶ okre¶liæ? W serwisie krzyknêli
mi 1000 PLN za wszystko, "bo to panie trza rozebraæ, w ciemno nikt nie
powie". Ja rozumiem, ¿e nikt w ciemno nie powie, ale mia³em nadziejê, ¿e
na podstawie do¶wiadczeñ (to by³ serwis Fiata) da siê stwierdziæ, ¿e przy
tym przebiegu, to tylko popychacze, a wa³ek rozrz±du np. dopiero przy 180
tys.).
ja bym zrobi³ tak:

wyjo³ kolejnoka¿dy popychacz i sprawdzi³ wizulanie jego denko (miejsce styku
z wa³kiem)

je¿eli które¶ odbiega od innych to prawdopodobnie wa³ek rozrz±du te¿ ma
krzywkê zjechan±.
Druga sprawa: dlaczego ka¿dy mechanik chce mi zrzucaæ g³owicê do wymiany
popychaczy, skoro da siê to ponoæ zrobiæ tylko po zdjêciu obudowy z
g³owicy i odkrêceniu klawiatury? Czy to wymaga jakich¶ wybitnych zdolno¶ci
ginekologicznych, ¿e nikt nie chce siê za to braæ, czy co?
widocznie mechanik jest leszczem w CC700, albo chce co¶ dorobiæ.
Trzecia sprawa: jak siê dobraæ do wa³ka rozrz±du? Trzeba wyci±gaæ silnik,
czy do siê to zrobiæ jako¶ delikatniej?
spu¶ciæ olej i mo¿liwe ¿e p³yn(ale chyba nie, trzeba sprawdziæ)

nie trzeba wyci±gaæ silnika, trzeba zdj±æ zderzak wyj±æ ³añcuszek rozrz±du z
zêbatkami

nastêpnie powyci±gaæ klawiaturê i popychacze(inaczej przy wyjmowaniu wa³ka
wpadn± popychacze do ¶rodka silnika), odkrêciæ pompkê paliwa i wyj±æ jej
dr±¿ek.

i dopiero mo¿na wyjmowaæ wa³ek rozrz±du. (mo¿liwe ¿e o czym¶ zapomnia³em)

Pozdrawiam
Janusz Brela
Maciek
2008-07-07 08:43:32 UTC
Post by Maciek
Czy wymienić popychacze i jak sprawa nie przycichnie to brać
się za wałek rozrządu, czy da się to jakoś określić?
wyjoł kolejnokażdy popychacz i sprawdził wizulanie jego denko (miejsce styku
z wałkiem)
Właśnie tak sobie pomyślałem - najpierw wizualnie ocenie popychacze, a
wałek zostawię na później.
Post by Maciek
Trzecia sprawa: jak się dobrać do wałka rozrządu? Trzeba wyciągać silnik,
czy do się to zrobić jakoś delikatniej?
spuścić olej i możliwe że płyn(ale chyba nie, trzeba sprawdzić)
nie trzeba wyciągać silnika, trzeba zdjąć zderzak wyjąć łańcuszek rozrządu z
zębatkami
następnie powyciągać klawiaturę i popychacze(inaczej przy wyjmowaniu wałka
wpadną popychacze do środka silnika), odkręcić pompkę paliwa i wyjąć jej
drążek.
i dopiero można wyjmować wałek rozrządu. (możliwe że o czymś zapomniałem)
Ten wałek się jakoś wybija? Dużo da się przy tej operacji zepsuć
(łożyska, zębatka na wałku itp)?
Maciek
Janusz Brela
2008-07-07 11:01:53 UTC
Ten wa³ek siê jako¶ wybija? Du¿o da siê przy tej operacji zepsuæ
(³o¿yska, zêbatka na wa³ku itp)?
³atwo wychodzi

Pozdrawiam
Janusz Brela
Dr.Endriu
2008-07-08 14:42:09 UTC
Post by azazel
wyjo³ kolejnoka¿dy popychacz i sprawdzi³ wizulanie jego denko (miejsce styku
z wa³kiem)
Denko denkiem, ale w/g mnie wa¿niejsze jest czy blaszki w popychaczu nie s±
zaklinowane.
Ucisk na blaszkê która wystaje z popychacza, powinien powodowaæ jej
wchodzenie do wewn±trz tulei (z tego co pamiêtam to oko³o 2-3 mm). Gdy
blaszka jest zaklinowana w tulei na amen popychacz nadaje siê do
wyrzucenia....

Pozdrawiam
Dr.Endriu
http://drendriu.ovh.org/
nmp1(ma³pa)interia.pl
Dr.Endriu
2008-07-08 14:43:54 UTC
Post by Dr.Endriu
blaszka jest zaklinowana w tulei na amen popychacz nadaje siê do
wyrzucenia....
I to jest w/g mnie g³ówna przyczyna "klekotania " silnika....

Pozdrawiam
Dr.Endriu
http://drendriu.ovh.org/
nmp1(ma³pa)interia.pl