Fiat Stilo
Sebastian++
2007-03-03 18:16:49 UTC

sk¹d siê wzie³o ogólne przekonanie, ze fiat stilo
jest nieudany?
czytajac rózne fora, oceny itp. itd. ludze chwal¹
sobie ten samochodziæ jako ma³o awaryjny,
wdziêczy i doœc solidny.
zastanawiam siê skad siê wzie³o takie przekonanie,
bo nawet ostatnio w prasie specjalistycznej znów
spotka³em sie ze twierdzeniem, ze stilo fiatowi
nie uda³o siê.
czy jest cos czego nie wiem?
pytam, bo zachorowa³em na ten samochodzik
i chce go miec :) wersja 2 drzwiona jest piekna.

pozdraiwam
sebek
Jacek
2007-03-03 21:03:29 UTC
Mam taki od roku (kupiony ju¿ 3 latek). Faktycznie ma chimeryczny komputer,
który co chwila pokazuje wyimaginowane b³êdy np. zapalam zimy silnik a ty
b³±d "high coolant temperature". Potrafi te¿ zablokowaæ wspomaganie
kierownicy bez wyraŒnego powodu i trzeba jechaæ z tym do ASO bo nikt inny
tego nie potrafi opanowaæ.
Silnik 1,6 16 V wyj±tkowo ma³o elastyczny i lubi±cy obroty - trzeba siê
przestawiæ z "normalnego" auta na jazdê na obrotach minimum 3000, bo inaczej
wogóle nie ci±gnie. Cewki zap³onowe je¿eli s± Sagem (a pewnie tak) to nale¿y
natychmiast wymieniæ bo s± wadliwe i padaj± (no chyba, ¿e kto¶ lubi jazdê na
3 cylindrach ze ¶wiadomo¶ci±, ¿e katalizator padnie po pierwszych 40 km).
Dodatkowo trzeszcz± plastiki, czasem co¶ odpadnie np. daszek
przeciws³oneczny.
Poza tym autko jest ok.
Jacek
zenon
2007-03-03 21:43:51 UTC
Mam taki od roku (kupiony już 3 latek). Faktycznie ma chimeryczny
komputer, który co chwila pokazuje wyimaginowane błędy np. zapalam zimy
silnik a ty błąd "high coolant temperature". Potrafi też zablokować
wspomaganie kierownicy bez wyraźnego powodu i trzeba jechać z tym do ASO
bo nikt inny tego nie potrafi opanować.
Silnik 1,6 16 V wyjątkowo mało elastyczny i lubiący obroty - trzeba się
przestawić z "normalnego" auta na jazdę na obrotach minimum 3000, bo
inaczej wogóle nie ciągnie. Cewki zapłonowe jeżeli są Sagem (a pewnie tak)
to należy natychmiast wymienić bo są wadliwe i padają (no chyba, że ktoś
lubi jazdę na 3 cylindrach ze świadomością, że katalizator padnie po
pierwszych 40 km). Dodatkowo trzeszczą plastiki, czasem coś odpadnie np.
daszek przeciwsłoneczny.
Poza tym autko jest ok.
Jacek
Przedpiśca ma prawdopodobnie model sprzed modernizacji, ja - już po niej,
przy czym kupowałem nówkę. Być może opinia o tym, że Stilo nie udał się
Fiatowi bierze się z dziwnego designu, mającego chyba naśladować VW Golfa,
co raczej się nie podoba.
Poprzedniczka Stilo - Brava - miała typowo giugiarowskie krągłości, obłości
i półprzymknięte oczka ;), niestety Stilo nie kontynuuje tej maniery,
próbując odciąć się od korzeni - mnie osobiście trochę to razi. Technicznie
auto jest nienajgorsze, ale - faktycznie - silnik 1,6 16V jest przy 2000
obrotach strasznie mułowaty, a plastiki trzeszczą (zgłosiłem to jako usterkę
w ramach gwarancji - po trzytygodniowym pobycie w ASO trzeszczenia
usunęli, ale od tego czasu pojawiły się nowe...). Dodatkowo podczas
przejazdu po poprzecznych nierównościach z tylnego zawieszenia dobywały się
przeraźliwie głośne stuki (ASO rozebrał tylną belkę, wtłoczył smaru gdzie
trzeba i jest cisza), oprócz tego bolączką są drobiazgi - nawet nie
usterki - typu samoczynnie wyłączające się światła drogowe czy zerwany gwint
mocowania zderzaka tudzież brzęczący grill lub luźna osłona nadkola, ale ASO
naprawia to bez szemrania (oczywiście w ramach gwarancji).

Pozdrawiam,
zen
Wieslaw Trojanowicz
2007-03-04 01:15:52 UTC
tak¿e jestem posiadaczem (szczê¶liwym) stilo 1,4, 16V, 6speed. Nie mia³em
wiêkszych powodów do narzekania, oprócz niezno¶nego stukania w tylnej klapie
(usuniêto w ramach gwarancji). Mam jednak problem, który ASO nie potrafi³o
rozwi±zaæ. Przy niskich temperaturach (poni¿ej 0) po odpaleniu samochodu nie
ma pod¶wielenia deski rozdzielczej. Po ok 20 minutach sytuacja wraca do
normy. W ASO pod³±czyli mi autko do komputera i nic nie wykryli (by³o
cieplej a samochód rozgrzany). Nie mam pojêcia co z tym zrobiæ.
pozdrawiam

Wies³aw Trojanowicz
Sebastian++
2007-03-05 10:38:34 UTC
Przedpi¶ca ma prawdopodobnie model sprzed modernizacji, ja - ju¿ po niej,
przy czym kupowa³em nówkê. Byæ mo¿e opinia o tym, ¿e Stilo nie uda³ siê
Fiatowi bierze siê z dziwnego designu, maj±cego chyba na¶ladowaæ VW Golfa,
co raczej siê nie podoba.
Poprzedniczka Stilo - Brava - mia³a typowo giugiarowskie kr±g³o¶ci,
ob³o¶ci
i pó³przymkniête oczka ;), niestety Stilo nie kontynuuje tej maniery,
[ciach]

a kiedy by³a ta modernizacja - w którym roku
goglam i nic nie moge znaleξ.
teraz mam fiata bravo i przyznam, ze stilo podoba mnie siê
o wiele bardziej :)

pozdrawiam
++
dran
2007-03-05 11:11:57 UTC
Post by Sebastian++
[...]
Modernizacja byla jakos 2003-2004.
Z tego co zaobserwowalem od tego czasu wnetrze pojasnialo a na tylnej klapie
pojawil sie znaczek Fiata.
Wczesniej go nie bylo.

dran
Sebastian++
2007-03-05 11:48:33 UTC
Post by dran
Modernizacja byla jakos 2003-2004.
Z tego co zaobserwowalem od tego czasu wnetrze pojasnialo a na tylnej klapie
pojawil sie znaczek Fiata.
Wczesniej go nie bylo.
ten prostokatny znaczek z napisem fiat?
faktycznie wczesniej go nie by³o :)
dran
2007-03-05 12:24:37 UTC
Post by dran
pojawil sie znaczek Fiata.
Wczesniej go nie bylo.
ten prostokatny znaczek z napisem fiat?
faktycznie wczesniej go nie by³o :)
Okragly.
Centralnie na tylnej lapie kawalek pod szyba.
To chyba byl 2004.
Wprowadzili silnik 1.4, zrezygnowali z 1.2
w ramach oszczednosci w tanszych wersjach wywalili kontrole trakcji.

dran
Sebastian++
2007-03-05 13:40:37 UTC
Post by dran
[...]
oj, a ja w³asnie chcia³em silnik 1,2
mam go teraz w bravio i jestem bardzo zadowolony.
Day-Day Jones
2007-03-05 13:48:07 UTC
Post by Sebastian++
oj, a ja w³asnie chcia³em silnik 1,2
mam go teraz w bravio i jestem bardzo zadowolony.
fakt, ze 1.2 16 to dobra konstrukcja, ale 1.4 16V jest jeszcze lepszy
(mocniejszy, wiekszy moment, a spalanie prawie takie samo jak 1.2)
Sebastian++
2007-03-05 17:25:20 UTC
Post by Day-Day Jones
Post by Sebastian++
[...]
chyba, ze ten nowy, bo w bravo wszyscy narzekaj±
na 1,4 - podobno straszna kicha...
Day-Day Jones
2007-03-05 18:29:35 UTC
Post by Sebastian++
Post by Day-Day Jones
Post by Sebastian++
[...]
dlatego napisalem ze 1.4 16V ze stilo po modernizacji, a nie 1.4 12V z bravo
bo ten to owszem ma wady konstrukcyjne.
RK
2007-03-11 23:54:43 UTC
Post by dran
Modernizacja byla jakos 2003-2004.
Z tego co zaobserwowalem od tego czasu wnetrze pojasnialo a na tylnej
klapie pojawil sie znaczek Fiata.
Poza tym w 5d zmienili tylne światła i kształt zderzaka.

rk
RK
2007-03-11 23:48:18 UTC
Post by zenon
trzeba i jest cisza), oprócz tego bolączką są drobiazgi - nawet nie
usterki - typu samoczynnie wyłączające się światła drogowe
O takiej usterce w Stilo jeszcze nie słyszałem a znam kilkudziesięciu
użytkowników.
Z moich doświadczeń (Stilo 115JTD, 2 lata, 26000 km): szybko psują się
łączniki stabilizatora. U mnie wymieniono już po 16 tys. km. Ale to
zapewne z powodu złego stanu dróg (Podlasie). Poza tym po ok. 3 tys.km
wymieniono zamek w drzwiach pasażera i po 8 tys. km wymieniono, z powodu
komunikatu o awarii, centralkę sterowania świecami żarowymi. Innych
usterek nie było. Żadnych problemów z uruchamianiem mimo że dizel i
mrozy u nas tęgie. Jedyne co mi się nie podoba to kształt oparcia
fotela. W lutym miałem dalszy wyjazd (Białystok - Bukowina T. ok. 640 km
ciągłej jazdy) i po 500 km już zaczynałem odczuwać niewygodę.

rk
cacus
2007-03-04 08:39:48 UTC
Post by Sebastian++
Witam,
skšd się wziełoogólneprzekonanie,zefiatstilo
jest nieudany?
czytajac rózne fora, oceny itp. itd. ludze chwalš
sobie ten samochodzić jako mało awaryjny,
wdzięczy i do c solidny.
zastanawiam się skad się wzieło takieprzekonanie,
bo nawet ostatnio w prasie specjalistycznej znów
spotkałem siezetwierdzeniem,zestilofiatowi
nie udało się.
czy jest cos czego nie wiem?
pytam, bo zachorowałem na ten samochodzik
i chce go miec :) wersja 2 drzwiona jest piekna.
pozdraiwam
sebek
Witam,
wiekszosc zlych opinii jest od uzytkownikow Stilo przed faceliftingiem
i powypadkowych. Jak sie naprawia auta sciagane z zachodu po wypadkach
wszyscy wiemy. Nie mowie, ze nie wystepuja tu jakies glupie bolaczki,
jednak wszystko jest w normie i na poziomie konkurencji.
Porozmawiajcie z uzytkownikami nowych aut. Mam znajomych, ktorzy klna
na Golfa, Corolle.. to juz nie ta jakosc jak przed kilkoma laty -
niestety. Jesli chcesz wiecej poczytac o Stilo - opinie userow -
zapraszam na http://autokacik.pl.

RK
2007-03-11 23:50:41 UTC
Post by cacus
niestety. Jesli chcesz wiecej poczytac o Stilo - opinie userow -
zapraszam na http://autokacik.pl.
I poczyta sobie wypowiedzi Daniela i się zniechęci ;-)

rk
Day-Day Jones
2007-03-05 08:46:56 UTC
Post by Sebastian++
Witam,
[...]
jezeli chodzi o silniki to 1.6 16V jest do bani. bierz 1.4 16V lub dizelka
1.9 115KM.
reszta typowa dla fiata: moze byc trzeszczaco i stukajaco we wnetrzu. czasmi
fiksuja czujniki poduszek powietrznych, ³aczniki stabilizatora.
przy kupnie warto sprawdzic czy nie ma poscinanych opon bo geometria tez sie
czasami rozjezdzala w starsztych rocznikach.
soviakoo
2007-03-05 14:05:17 UTC
Post by Sebastian++
Witam,
skšd się wzieło ogólne przekonanie, ze fiat stilo
jest nieudany?
spooko. fajnie sie jezdzi, aczkolwiek nie moge dostosowac pozycji
dojazdowej do progu ;) albo mam nogi za dlugie, albo rece za krotkie. na
dluzsza mete to troche meczy.

z usterek to jakos troche duzo pobiera oleju. i plyn chlodniczy tez mu
gdzies ucieka, a serwis nie moze przyuwazyc skad. (16V 1.4 6g)

wrazenia z jazdy (do listopada chyba...) opisalem na stronce
www.adventure.go.pl - jak ktos ciekawy - zapraszam.
--
pozdroofka :)
__
::...wlasnie wrocilem z ryb...::
Day-Day Jones
2007-03-06 07:56:55 UTC
z usterek to jakos troche duzo pobiera oleju. (16V 1.4 6g)
a jakim olej zalany silnik?..
soviakoo
2007-03-07 10:55:56 UTC
Post by Day-Day Jones
z usterek to jakos troche duzo pobiera oleju. (16V 1.4 6g)
a jakim olej zalany silnik?..
poczatkowo byl Selenia, ale zmienilem potem na Mobil 1 5W50 - nie widać
różnicy... okolo pol litra dolewam na 7 tys.
--
pozdroofka :)
__
::...wlasnie wrocilem z ryb...::
Day-Day Jones
2007-03-07 11:34:55 UTC
Post by Day-Day Jones
z usterek to jakos troche duzo pobiera oleju. (16V 1.4 6g)
a jakim olej zalany silnik?..
poczatkowo byl Selenia, ale zmienilem potem na Mobil 1 5W50 - nie widaæ
ró¿nicy... okolo pol litra dolewam na 7 tys.
tzn i na seleni i na mobilu pije ci tyle samo?..
soviakoo
2007-03-12 09:15:30 UTC
Post by Day-Day Jones
Post by soviakoo
Post by Day-Day Jones
[...]
minimalne różnice. praktycznie niezauważalne. selenia też był sysnettyk
5W40. (20K)
--
pozdroofka :)
__
::...wlasnie wrocilem z ryb...::
Day-Day Jones
2007-03-13 08:00:46 UTC
minimalne ró¿nice. praktycznie niezauwa¿alne. selenia te¿ by³ sysnettyk
5W40. (20K)
z tego co pamietam to 20k to chyba jest 10W40?...
soviakoo
2007-03-14 12:51:37 UTC
Post by Day-Day Jones
Post by soviakoo
minimalne różnice. praktycznie niezauważalne. selenia też był sysnettyk
5W40. (20K)
z tego co pamietam to 20k to chyba jest 10W40?...
moze to nie byl 20K. na pewno byl 5W40 :)
--
pozdroofka :)
__
::...wlasnie wrocilem z ryb...::
STranger
2007-03-14 17:15:13 UTC
Post by soviakoo
Post by Day-Day Jones
Post by soviakoo
minimalne różnice. praktycznie niezauważalne. selenia też był
sysnettyk 5W40. (20K)
z tego co pamietam to 20k to chyba jest 10W40?...
moze to nie byl 20K. na pewno byl 5W40 :)
ZTCW są 2 rodzaje Selenia 20K. Jeden do Fiata a drugi do Alfa Romeo.
Różnią się własnie lepkością, ceną i opakowaniem. (do Alfy są czerwone
puszki)
Selenia 20 K do Fiatów to półsyntetyk, a nie syntetyk.

STranger
Day-Day Jones
2007-03-15 07:38:40 UTC
Post by soviakoo
Post by Day-Day Jones
minimalne ró¿nice. praktycznie niezauwa¿alne. selenia te¿ by³ sysnettyk
5W40. (20K)
z tego co pamietam to 20k to chyba jest 10W40?...
moze to nie byl 20K. na pewno byl 5W40 :)
IMHO do fiatow najlepiej lac selenie 10W40.
wtedy nie biora. jak tylko cos innego to zaraz lykaja olej.
soviakoo
2007-03-15 12:02:42 UTC
Post by Day-Day Jones
IMHO do fiatow najlepiej lac selenie 10W40.
wtedy nie biora. jak tylko cos innego to zaraz lykaja olej.
mamy dwa blizniacze Stilo: w moim wlalem od nowosci 5w40 (wlasnie Alfa
Romeo - czerwona pucha), kolega wlal standard 10w40.

ciekawe spostrzezenie: rowno zlopia olej :)
--
pozdroofka :)
__
::...wlasnie wrocilem z ryb...::
Day-Day Jones
a oba maj± silniczek 1.4 16V ?... :)
soviakoo
2007-03-19 07:58:07 UTC
Post by soviakoo
Post by Day-Day Jones
[...]
a oba mają silniczek 1.4 16V ?... :)
sa blizniaczki. nawet kolor ten sam. jedyna roznica jast taka ze ten
drugi nie ma ogrzewania z tylu :)
--
pozdroofka :)
__
::...wlasnie wrocilem z ryb...::
Day-Day Jones
2007-03-19 08:04:44 UTC
Post by Day-Day Jones
Post by soviakoo
Post by Day-Day Jones
[...]
no a ja wlasnie slyszalem ze 1.4 16V lubi sobie ³ykn±c oleju
z gamy silnikowej Fiata Stilo oleju nie bierze nie bierzy podobno tylko 1.2
16V. reszta silnikow to roznie...
soviakoo
2007-03-19 09:00:11 UTC
no a ja wlasnie slyszalem ze 1.4 16V lubi sobie łyknąc oleju
z gamy silnikowej Fiata Stilo oleju nie bierze nie bierzy podobno tylko 1.2
16V. reszta silnikow to roznie...
tylko te szesnastowentylowe. w UNO 1.4i przejezdzalem od przegladu do
przegladu nie dolewajac ani mililitra seleni (10W40). tak dojezdzilem
prawie do 300 kkm. pozniej mialem awarie paska rozrzadu i autko zaczelo
brac olej, ale to juz inna historia...
--
pozdroofka :)
__