Instalacja gazowa do Fiat Marea 1.6 16v `97r
alex
2008-03-26 10:05:28 UTC
Planuje zalozyc gaz sekwencyjny do auta
czym sie sugerowac przy wybieraniu odpowiedniego warsztatu do tego?
o co zapytac wczesniej? jak rozpoznac ze jest zakladany gaz sekwencyjny a
nie
2 generacji? newralgiczne miejsca monta¿u?

dzieki z gory za pomoc
2008-03-26 14:57:21 UTC
Post by alex
Witam
[...]
pozdrawiam
Te¿ mam takiego trupa z 98 roku.
Na pocz±tku tak jak i ty podjara³em siê do gazu, ale mnie ludzie zgasili.

Prosta kalkulacja:
Ile km rocznie przejadê?
Wiêcej jak 20 tys? Ja mniej jakie¶ 15-17 bo tyle jeŒdzi³em poprzednio.
Jaki jest koszt instalacji? Strzelam ¿e oko³o 5-6 tys z³. (licz±c 5 500z³)
Kiedy mi siê zwróci ten koszt licz±c ró¿nicê w cenie i dodaj±c ró¿nicê w
spalaniu.
Marycha normalnie kopci 10 l/100 km. z gazem przyjmujê 20% wiêcej = 12
l/100km
4,50 - 2,50 - 20% = +1,6 z³ na 1 litr paliwa
5 500 : 1,6 = 3437,5 litrów paliwa kupiê za t± oszczêdno¶æ.
3437,5 : 10 *100 = 34275 km przejadê na tej oszczêdno¶ci.
34 275 : 17 000 =~ 2 lata (mam nadziejê, ¿e siê nie waln±³em
specjalnie,ciê¿ki dzieñ)
Z szacunkowych obliczeñ wysz³o mi ¿e po jaki¶ 2 latach ta inwestycja siê
dopiero zwróci na zero, a w 3-cim roku zacznie zarabiaæ.
Problem w tym, ¿e autko po 2 latach bêdzie 13 letnim trupem, a 14-nastego
... mo¿e nie do¿yæ.

Mnie zmusili do my¶lenia i wysz³o, ¿e taniej bêdzie ten "gaz" do³o¿yæ do
nowego nastêpnego auta.
Mo¿esz sobie przeprowadziæ podobn± kalkulacjê podstawiaj±c swoje dane i
oszacowaæ swoje straty i zyski.
Nale¿y jeszcze pamiêtaæ o kosztach dodatkowego serwisu, bo jednak jakie¶ i
to nie ma³e istniej±.
Marycha 1,6 we 2-3 osoby nie jest za wyrywna - do¶æ ciê¿ki samochód, a na
gazie jeszcze straci.
Mam te¿ nieciekawe do¶wiadczenia z "zagazowania" innego samochodu.
ici
eXOr
2008-03-26 20:28:43 UTC
Jaki jest koszt instalacji? Strzelam ¿e oko³o 5-6 tys z³. (licz±c 5 500z³)
chyba przestrzeliles panie :)
w dziesiejszych czasach te instalacje potanialy i max 4 tys trzeba wydac. a
moze nawet i mniej!

pzdr,e
http://liveboxtp.ath.cx
Scyzoryk
2008-03-26 21:13:07 UTC
Jaki jest koszt instalacji? Strzelam ¿e oko³o 5-6 tys z³. (licz±c 5 500z³)
Kiedy mi siê zwróci ten koszt licz±c ró¿nicê w cenie i dodaj±c ró¿nicê w
spalaniu.
nie te czasy :) Tyle to kosztuja teraz instalacje do V-ki z wieksza iloscia
cylindrów.

Niedawno zak³ada³em instalacje u siebie, wystarczy³a II-gen za 1600z³. Do
mojego silnika 1,6 16v sekwencja kosztowa³aby 2,5kz³ (markowa ze zbiornikiem
w kole)
--
Pozdr
Scyzoryk