[cc700] kisiel pod korkiem oleju
Jacek Sowiñski
2009-01-01 21:15:06 UTC
Spontanicznie podczas postoju auta rzuci³em okiem na okolice silnika, i pod
korkiem oleju mam osad z bia³o-¿ó³to majonezowego czego¶.
Co to moze byc, i na ile to szkodliwe?
Komplet uszczelek w silniku i okolicach by³ wymieniany rok temu w
Polmozbycie, jednocze¶nie olej i p³yn ch³odz±cy.
Zbli¿a sie termin wymiany oleju. Ubytku w p³ynie nie ma, auto odpala od
pierwszego rozruchu, nawet na takim mrozie jak teraz.
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
s³u¿bowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145
Maciek
2009-01-01 22:00:53 UTC
Spontanicznie podczas postoju auta rzuciłem okiem na okolice silnika, i pod
korkiem oleju mam osad z biało-żółto majonezowego czegoś.
Co to moze byc, i na ile to szkodliwe?
Normalna sprawa, występuje też w innych pojazdach w zimne dni, zwłaszcza
gdy jeździsz na krótkich odcinkach, czyli nie rozgrzewasz na maksa
silnika. Od czasu do czasu warto przejechać się dalej i dobrze rozgrzać
silnik, ewentualnie (jeśli brak wskaźnika temperatury) sprawdzić układ
chłodzenia, bo może termostat jest do d*.
Maciek
Jacek Sowiñski
2009-01-01 23:06:56 UTC
Normalna sprawa, wystêpuje te¿ w innych pojazdach w zimne dni, zw³aszcza
gdy jeŒdzisz na krótkich odcinkach, czyli nie rozgrzewasz na maksa
silnika. Od czasu do czasu warto przejechaæ siê dalej i dobrze rozgrzaæ
silnik, ewentualnie (je¶li brak wskaŒnika temperatury) sprawdziæ uk³ad
ch³odzenia, bo mo¿e termostat jest do d*.
Termostat zmienia³em jakies 2 miesi±ce temu. Faktycznie jezdze nim tylko do
pracy 2x12km i silnik nie udaje sie rozgrzac nawet do tych 80*C. Dzieki za
informacje.
Maciek
2009-01-02 10:06:53 UTC
Termostat zmieniałem jakies 2 miesiące temu. Faktycznie jezdze nim tylko do
pracy 2x12km i silnik nie udaje sie rozgrzac nawet do tych 80*C. Dzieki za
informacje.
Jeśli przez 12km nie udaje Ci się rozgrzać silnika, to być może nadal
jest coś nie tak z termostatem (przepuszcza, albo się za wcześnie
otwiera). Mój CC ujeżdżany ostatnio przy temperaturach zewnętrznych
-2...-4 stC osiągał optymalną temperaturę przy połowie Twojego dystansu.
Oczywiście może to być kwestia trasy - ja się po drodze muszę średnio 6
razy zatrzymać na światłach.
Maciek
Jacek Sowiñski
2009-01-02 18:39:13 UTC
Post by Jacek Sowiñski
Termostat zmienia³em jakies 2 miesi±ce temu. Faktycznie jezdze nim tylko do
pracy 2x12km i silnik nie udaje sie rozgrzac nawet do tych 80*C. Dzieki za
informacje.
Je¶li przez 12km nie udaje Ci siê rozgrzaæ silnika, to byæ mo¿e nadal
jest co¶ nie tak z termostatem (przepuszcza, albo siê za wcze¶nie
otwiera). Mój CC uje¿d¿any ostatnio przy temperaturach zewnêtrznych
-2...-4 stC osi±ga³ optymaln± temperaturê przy po³owie Twojego dystansu.
Oczywi¶cie mo¿e to byæ kwestia trasy - ja siê po drodze muszê ¶rednio 6
razy zatrzymaæ na ¶wiat³ach.
podobno mój typ tak ma :)
ja zatrzymuje sie tylko 2 razy, tuz po starcie, reszte dystansu lece
60-70kmh. Doje¿dzaj±c mam 70-80 stopni. No i nagrzewnice wykorzystuje
zgodnie z powo³aniem, to te¿ troche sch³adza obieg w takim Mini :)
Dok³adnosci wskaŒnika nie biore pod uwage. Norm± jest u mnie 80-90 stopni w
jeŒdzie po miescie.
Maciek
2009-01-02 19:37:47 UTC
Post by Jacek Sowiñski
No i nagrzewnice wykorzystuje
zgodnie z powołaniem, to też troche schładza obieg w takim Mini :)
To prawda i także tu może być różnica, bo ja np. włączam przepływ
powietrza przez nagrzewnicę dopiero gdy wskaźnik temperatury coś zaczyna
pokazywać, czyli koło 50 st o ile dobrze pamiętam.
Maciek
2009-01-02 13:14:28 UTC
Spontanicznie podczas postoju auta rzuciłem okiem na okolice silnika, i
pod korkiem oleju mam osad z biało-żółto majonezowego czego¶.
Co to moze byc, i na ile to szkodliwe?
Komplet uszczelek w silniku i okolicach był wymieniany rok temu w
Polmozbycie, jednocze¶nie olej i płyn chłodz±cy.
Zbliża sie termin wymiany oleju. Ubytku w płynie nie ma, auto odpala od
pierwszego rozruchu, nawet na takim mrozie jak teraz.
--
Stoout
jezdze do pracy (2x7km) i nie mam kisielu / masła

odpowietrzenie skrzyni korbowej daj na zewnątrz,
jak temat "cc700 problem z silnikiem" z 12.22

M<