Brava i komputer
picom
2007-08-23 09:10:10 UTC

Mam fiata Brava, instalacja gazowa i ostatnio coś nie tak chodziło jak
trzeba, podjechałem do mechanika podłączył komputer pod samochód i nie
mógł uzyskać połączenia ;/ a kilka razy już byłem i bez problemu się
łączył, w zasadzie w kolejce stał jeszcze jeden Brava i bez problemu
wszystko poszło, a z moim nie mógł. Powiedział że najprawdopodobniej
trzeba wgrać oprogramowanie od nowa i tak się zastanawiam czy samemu
udało by mi sie to zrobić, wiadomo bym musiał mieć odpowiedni kabel,
soft itp.?

picom
ici
2007-08-23 15:18:36 UTC
Post by picom
Witam,
Mam fiata Brava, instalacja gazowa i ostatnio co¶ nie tak chodzi³o jak
trzeba, podjecha³em do mechanika pod³±czy³ komputer pod samochód i nie
móg³ uzyskaæ po³±czenia ;/ a kilka razy ju¿ by³em i bez problemu siê
³±czy³, w zasadzie w kolejce sta³ jeszcze jeden Brava i bez problemu
wszystko posz³o, a z moim nie móg³. Powiedzia³ ¿e najprawdopodobniej
trzeba wgraæ oprogramowanie od nowa i tak siê zastanawiam czy samemu uda³o
by mi sie to zrobiæ, wiadomo bym musia³ mieæ odpowiedni kabel, soft itp.?
Skoro nie ³±czy siê komp ze sterownikiem to pad³o interface w sterowniku.
Skoro pad³o interface to nawet maj±c odp. program i odp. interface
wgrywaj±ce nie uzyskasz linku.
Wydaje siê prawdopodobnym jedynie rozebranie ECU wyjêcie pamiêci i
zaprogramowanie
jej w programatorze. Cena programatora równoleg³ego z ca³± pewno¶ci±
przewy¿szy us³ugê.
A samemu grzebaæ w sofcie trochê nieprzezpiecznie, mo¿na unieruchomiæ na
amen, lub popsuæ.
Ja bym siê za to sam nie bra³, choæ mam jako takie podstawy w programowaniu
mikrokontrolerów.
Poza tym sk±d weŒmiesz odp wersjê softu?

Do¶æ podobnie jest z komórk±, nie odp. wersja softu i z telefonu robi siê
m³otek do wbijania gwoŒdzi.
Generalnie grzebanie samemu w sofcie bez pojêcia o tym przypomina zabawê
ma³py z brzytw±.

ici
Kyniu
2007-08-26 15:33:42 UTC
Post by picom
Powiedział że najprawdopodobniej
trzeba wgrać oprogramowanie od nowa i tak się zastanawiam czy samemu
udało by mi sie to zrobić, wiadomo bym musiał mieć odpowiedni kabel,
soft itp.?
Nie kombinuj - to najdrozsza czesc auta. Do tego jesli masz immobiliser
Fiat Code 2 to komputer wraz z centralka wtrysku stanowi pare i musza byc
programowane wspolnie. Wiec ani sam sie w to nie baw, ani nie ufaj jakiemus
"fachiurze" tylko podjedz z tym problemem do ASO.

Kyniu
Marcin M
2007-08-30 19:28:15 UTC
A co to za motor w tej bravie ?
jak 1.4 to sie poddaje - z tym motronikiem czêsto nie mogê sie dogadaæ
reszta ¶miga prawid³owo - spr jakie jest napiêcie na kostce diagnostycznej

silniki 1.6 ( IAW 1AF lub IAW 49 ) mia³y ma³± wadê - jak pracowa³y
zle wyregulowanym na gazie to wyje¿d¿a³y poza parametry samodopasowania
i tak zostawa³o na sta³e. Silnik trz±s³ Sie jakby pracowa³ na 3 cylindrach
albo falowa³ niemi³osiernie. Reset parametrów pomaga³o na ok 6 miesiêcy, a
jak nie to ³adowanie nowego epromu...