wymiana rozrz±du Palio
Scyzoryk
2008-03-03 08:41:26 UTC

Powoli robie przymiarke do wymiany rozrz±du w palio 2002r 1,2 16v. Na
allegro widze tylko komplety do 8v albo 1,6 :( Pytanie pierwsze czy
orientuje siê kto¶ ile mog± kosztowaæczê¶ci pasek + napinacz/e ?? Pytanie
drugie dotyczy pompy wody. Czy warto ja wymieniaæ?? Jest to pierwsza wymiana
rozrz±du od nowo¶ci, autko ma przebieg tylko 44tys km (100% pewny bo mamy go
od nowo¶ci). Wymieniæ teraz czy spokojnie poczekaæ do kolejnego rozrz±du??
--
Pozdr
Scyzoryk
Palio II 1,2 16v
WIADRO
2008-03-03 09:34:16 UTC
"Scyzoryk"napisa³
Post by Scyzoryk
[...]
rozrz±d zale¿y jakiej firmy

pompa wody po co?
--
WIADRO (SoldierAK)
hiena ³ikêd
Scyzoryk
2008-03-03 10:21:13 UTC
Post by WIADRO
rozrz±d zale¿y jakiej firmy
teraz jest orygina³ taki jak montuje fiat. Przebieg jeszcze go nie
kwalifikuje ale juz 6 rok (producent mowi chyba 70tys lub 5 lat) wiec na
wszelki wypadek idzie do wymiany. Koszt nie jest jakis tragiczny wiec lepiej
nie ryzykowac zerwaniem paska. Bede wymianial na orygina³ fiata. Mam dostep
do kompletu za 200z³. Dobra cena?? Szukac taniej??
Post by WIADRO
pompa wody po co?
podobno tak zalecaja. Jesli jest na wspolnym pasku to w razie
awarii/zatarcia moze uszkodzic rozrzad. Pytam czy w tym przypadku trzeba,
szczegolnie przy tak malym przebiegu?? Tez mam watpliwosci.
--
Pozdr
Scyzoryk
Palio II
adamo
2008-03-03 10:32:44 UTC
Post by Scyzoryk
[...]
Pasek 113pln + napinacz 172 w oryginale ze zrodla fiata. Jesli faktycznie to
samo to warto.
http://tnij.org/auu8
Jesli nie cieknie oraz nie ma luzow, to mozna zostawic.
WIADRO
2008-03-03 10:40:10 UTC
U¿ytkownik "Scyzoryk" napisa³ w wiadomo¶ci
Post by Scyzoryk
[...]
jak na oryginalna my¶lê ¿e dobra za komplet
Post by Scyzoryk
podobno tak zalecaja. Jesli jest na wspolnym pasku to w razie
awarii/zatarcia moze uszkodzic rozrzad. Pytam czy w tym przypadku trzeba,
szczegolnie przy tak malym przebiegu?? Tez mam w±tpliwo¶ci.
tu nie pomogê
najlepiej to bêd±c ju¿ u mechanika jak zdejmie rozrz±d niech obejrzy j±
dok³adnie i wtedy zadecydujesz
WIADRO (SoldierAK)
milo
2008-03-03 15:59:00 UTC
Post by Scyzoryk
Post by WIADRO
[...]
zalecaj± wymianê pompy, ale przy drugiej wymianie rozrzadu.
I bynajmniej nie dlatego, ze uszkodzona pompa moze uszkodziæ pasek i
ewentualnie ca³y rozrzad (pompa co najwy¿ej przecieka albo zacieraja
³opatki) , ale dlatego, ¿e prawdopodobieñstwo awarii pompy przy takim
przebiegu jest bardzo wysokie - i oka¿e siê, ¿e wkrótce po wymianie
rozrzadu znowu ta sama robota.
A takj nie martwisz siê o rozrza , ani o pompê.

pozdr.
2008-03-03 22:40:34 UTC
Temat pt "pompa wody" w silnikach fire nie istnieje- rzadko¶æ

kup sobie orygina³ ok 200z³ lub rolka orygina³ a pasek Contitech
Rozrzad spokojnie wytrzymuje 80 tys ale skoro ma 6 lat to juz powinno sie go
wymienic
Witam