Jak dobrać do alternatora Multipla JTD
Sawa
2007-06-07 06:32:19 UTC
Witam!
Padło mi sprzęgło na alternatorze ktoś bawił się w wymianę powyższego?
Jak wogóle wydobyć alternator? Trzeba odkręcać i opuszczać silnik?!?!
Może ktoś ma takie sprzęgiełko w niewielkiej cenie? ;-)

Pozdrawiam
Sawa
ici
2007-06-07 21:30:47 UTC
Pad³o mi sprzêg³o na alternatorze kto¶ bawi³ siê w wymianê powy¿szego?
Jak wogóle wydobyæ alternator? Trzeba odkrêcaæ i opuszczaæ silnik?!?!
Mo¿e kto¶ ma takie sprzêgie³ko w niewielkiej cenie? ;-)
To w alternatorze jest sprzêg³o?
Pierwszy raz o tym s³yszê, móg³by¶ co¶ wiêcej?
Po co tam sprzêg³o?

Alternator to dla mnie ko³o pasowe, pasek i naci±g, a sprzêg³o? Po co?

ici
Sawa
2007-06-08 06:51:59 UTC
To w alternatorze jest sprz go?
Pierwszy raz o tym sysz, m gby co wicej?
Po co tam sprz go?
Alternator to dla mnie koo pasowe, pasek i nacig, a sprzgo? Po co?
Diesel na wolnych obrotach ma lekkie spowolnienie przed zapłonem nie
wyczuwalne i nie zauważalne jednak wystarczające aby pasek wpadał w wibracje
i tarabanił...
Również jak gasisz silnik staje on w miejscu wirnik alternatora ma dość dużą
masę... sprzęgło sprawia że pomimo iż silnik zgasł alternator zatrzymuje się
łagodnie.

Sawa
ici
2007-06-08 08:17:45 UTC
Diesel na wolnych obrotach ma lekkie spowolnienie przed zap³onem nie
wyczuwalne i nie zauwa¿alne jednak wystarczaj±ce aby pasek wpada³ w
wibracje
i tarabani³...
Równie¿ jak gasisz silnik staje on w miejscu wirnik alternatora ma do¶æ
du¿±
masê... sprzêg³o sprawia ¿e pomimo i¿ silnik zgas³ alternator zatrzymuje
siê
³agodnie.
Sawa
Dziêki za info,
ciekawe, nie wiedzia³em.
ici
Sawa
2007-06-08 18:47:25 UTC
Dzi ki za info,
ciekawe, nie wiedziaem.
Ja też nie wiediałem...
ale się dowiedziałem w dość kosztowny sposób...
;-)

Sawa
ici
2007-06-09 14:30:29 UTC
Ja te¿ nie wiedia³em...
ale siê dowiedzia³em w do¶æ kosztowny sposób...
Wykraka³e¶, teraz ja szukam altka do swojego nieszczê¶cia.
Na klimie mi nie wyrabia i napiêcie spada do12,5V na wolnych obrotach.
Bez klimy na ¶wiat³ach tylko 13,6- 13,8V
No i rozruch paskudny, dzi¶ na CPN, musia³em odpalaæ z kabla.

Gdzie tu teraz szukaæ alternatora min 85 A a najlepiej 100A?
W³oszczyzny mam do¶æ, najlepszy by³ by Bosch 100A, ale bez sprzêg³a:-).
Pzdr.
ici
Tomek
2007-06-12 13:24:55 UTC
Na klimie mi nie wyrabia i napiêcie spada do12,5V na wolnych obrotach.
Bez klimy na ¶wiat³ach tylko 13,6- 13,8V
moze to nie wina samego altka, tylko slabego styku na kablach. Sprawdz
polaczenia altek - akumulator, jesli masz laczenie kabli na rozruszniku to
na 90% to miejsce jest przyczyna Twoich problemow. Na poczatek (jak masz
dojscie) zmierz napiecie ladowania ale na zaciskach alternatora. Jesli
bedzie OK - szukaj na stykach.
Tomek
ici
2007-06-13 21:41:28 UTC
Post by Tomek
[...]
Zrobi³em to wcze¶niej. Wymieni³em kabel od akumulatora z 6mm^2 na 24
(bo taki mieli w sklepie), polutowa³em zaciski, oskroba³em styki i
nat³u¶ci³em.
Pobawi³em siê nieŒle. Zyska³em ca³e 0,3V na kablach !!! :-)
Na tydzieñ nawet pomog³o, mia³em wreszcie na akumulatorze 14,2V.
Ale po tyg. zrobi³o sie gorzej i gorzej. A¿ zdech³.

Teraz mam nowego altka ju¿ nie 85A a 100A tylko ...
Uchwyty siê pozmienia³y i szeroko¶æ ko³a pasowego (szersze).
mam sporo mechanicznej roboty, ¿eby nim zakrêciæ.
O¶ paska przesunê³a mi siê o 15 mm a nie bardzo mam jak ju¿ przesun±æ
altka.
No có¿.
Nastêpny weekend czeka mnie w kanale.:-(
Ale jak juz zmêczê to musi byæ dobrze?
Czy co innego wystrzeli?