zapieczona świeca zapłonowa
Qba
2008-01-02 13:28:14 UTC
Problem ze ¶wiec±... czyta³em ju¿ na forum o zapieczonej swiecy ale u mnie
to chyba nie to..
wszystkie 3 swiece odkrecilem normalnie a 4 nie chce isæ.. napewno jest
prosto wkrecona bo sam osobicie je wymienialem jesieni±... ruszylem j±
jakies 1.5cm obrotu ,ale uzywam do tego duzej si³y i boje sie ze cos urwe.
Trzyma j± jakby byla wklejona na silikon. Krece w prawo w lewo, ale nic nie
pomaga, dalej stawia opór. CO ROBIC? uzyc przemocy i duzego klucza z
przed³u¿k± ?
Pozdrawiam
Qba
Jacek
2008-01-02 14:52:44 UTC
Nalaæ WD 40 i czekac kilka dni. Potem próbowaæ.
A te "1,5 cm obrotu" to liczysz jak? Po ¶rednicy ¶wiecy czy mo¿e na koñcu
jakiej¶ przed³u¿ki?
Jacek
Qba
2008-01-02 19:48:46 UTC
Post by Jacek
A te "1,5 cm obrotu" to liczysz jak? Po ¶rednicy ¶wiecy czy mo¿e na koñcu
oczywiscie oszacowa³em to po obwodzie swiecy;
ale WD40 to nie w przypadku kiedy w ogóle nie mozna ruszyæ swiec±? ja jednak
troszke moge
Cyneq
2008-01-02 15:04:30 UTC
Problem ze świecą... czytałem już na forum o zapieczonej swiecy ale u mnie
to chyba nie to..
wszystkie 3 swiece odkrecilem normalnie a 4 nie chce isć.. napewno jest
prosto wkrecona bo sam osobicie je wymienialem jesienią... ruszylem ją
jakies 1.5cm obrotu ,ale uzywam do tego duzej siły i boje sie ze cos urwe.
Trzyma ją jakby byla wklejona na silikon. Krece w prawo w lewo, ale nic nie
pomaga, dalej stawia opór. CO ROBIC? uzyc przemocy i duzego klucza z
przedłużką ?
Postąp radykalnie. Prawdopodobnie gniazdo świecy już jest i tak
stracone, prawdopodobnie wkręciłeś ja krzywo lub za mocno/za słabo.
Podjedź od razu do zakąłdu gdzie naprawiaja głowice. Po wykręceniu
świeci facet rozwierci, założy tuleje i gotowe. 50 zł.
Tyle że ja w rozwiercanie na samochodzie mało wierze, sam miałem podobny
problem to wiozłem głowice. Tylko ze to duzó zachodu a i planowanie by
sie przydało przy ściąganiu.
Cyneq
bozoni
2008-01-02 21:35:09 UTC
Post by Qba
wszystkie 3 swiece odkrecilem normalnie a 4 nie chce isæ.. napewno jest
prosto wkrecona bo sam osobicie je wymienialem jesieni±... ruszylem j±
jakies 1.5cm obrotu ,ale uzywam do tego duzej si³y i boje sie ze cos urwe.
Witam,
stawiam na nagar na ¶wiecy który blokuje mo¿liwo¶æ odkrêcenia. Mia³em
podobne sytuacje kilka razy, ¶wieca pu¶ci³a ale trzeba by³o u¿yæ sporej si³y
do wykrêcenia. Potem, po wykrêceniu widaæ by³o na ¶wiecy miejsce oderwania
fragmentu nagaru.
W czasie odkrêcenia nagar wykrusza siê do cylindra i w zasadzie to trzeba go
jako¶ wydmuchaæ...
Ciekawe czy to samo jest u ciebie.

pozdrawiam
bozoni
Nicerek
Qba
Qba
2008-01-05 21:23:45 UTC
Post by Nicerek
Rozgrzej silnik (a¿ w³±czy siê wentylator) i spróbuj wykrêciæ ¶wiece.
U mnie pomog³o - na zimnym silniku nie mog³em ¶wiecy odkrêciæ
dzieki za wszystkie rady..
napisze czy sie uda³o, ale tym czasem nie chce sie pod maske zagladac w taki
mróz!
Qba
2008-01-06 18:23:47 UTC
silnik nagrzany do temp. w³±czenia sie wentylatora
¶wieca wykreci³a siê odziwo bez u¿ycia wiêkszej si³y
Temat zamykam
Qba