1.6 16v Bravo kłopoty z odpowietrzeniem ukł chłodzenia
AUTOM
2008-03-02 12:27:04 UTC
Witam !
Mo¿e kto¶ z czytaj±cych jest w stanie mnie poinstru³owaæ co jest w zalewaniu
silnika p³ynem ch³odz±cym, ¿e nie mogê mu daæ rady.
Auto "chyba" bo nie jestem pewien nie chce siê odpowietrzyæ bo nabiera
mwysokiej temperatury i gotuje a wentylator siê nie wl±cza.
Za wszelkie sugestie bêde wdziêczny bo jazdy nie ma tylko gotuje
Tomek
Bravo 1.6 16v
Irek H.
2008-03-02 14:10:52 UTC
Post by AUTOM
Witam !
Może ktoś z czytających jest w stanie mnie poinstrułować co jest w zalewaniu
silnika płynem chłodzącym, że nie mogę mu dać rady.
Auto "chyba" bo nie jestem pewien nie chce się odpowietrzyć bo nabiera
mwysokiej temperatury i gotuje a wentylator się nie wlącza.
Za wszelkie sugestie będe wdzięczny bo jazdy nie ma tylko gotuje
Tomek
Bravo 1.6 16v
"Auto się" nie odpowietrzy samo.
Na przewodach układu chłodzenia i na chłodnicy są plastikowe zaworki.
Przed wlaniem nowego płynu do zbiorniczka poodkręcaj je. W momencie gdy
z kolejnych (od najniżej położonych począwszy)zacznie wypływać "czysty"
płyn, bez bąbelków powietrza - kolejno zakręcaj je (z wyczuciem siły, bo
maja delikatny gwint i łatwo przekręcić). Jak w ten sposób odpowietrzysz
cały układ to nagrzej silnik, uzupełnij płynu do odpowiedniego poziomu i
powinno być OK.
Przy napełnianiu układu trzeba cierpliwości - to trochę trwa. Można
proces przyspieszyć wywołując nadciśnienie w zbiorniczku np. aparatem
płucnym ;)
Jest jeszcze ewentualność, że termostat masz zacięty i pracuje tylko
mały obieg płynu... :(
W tym wypadku przewód na chłodnicy na dole będzie zimny, a przewody przy
termostacie gorące. Ale to inna, kosztowniejsza sprawa.

Powodzenia
Pozdr
AUTOM
2008-03-04 18:53:18 UTC
Post by AUTOM
[...]
"Auto siê" nie odpowietrzy samo.
Na przewodach uk³adu ch³odzenia i na ch³odnicy s± plastikowe zaworki.
Przed wlaniem nowego p³ynu do zbiorniczka poodkrêcaj je. W momencie gdy z
kolejnych (od najni¿ej po³o¿onych pocz±wszy)zacznie wyp³ywaæ "czysty"
p³yn, bez b±belków powietrza - kolejno zakrêcaj je (z wyczuciem si³y, bo
maja delikatny gwint i ³atwo przekrêciæ). Jak w ten sposób odpowietrzysz
ca³y uk³ad to nagrzej silnik, uzupe³nij p³ynu do odpowiedniego poziomu i
powinno byæ OK.
Przy nape³nianiu uk³adu trzeba cierpliwo¶ci - to trochê trwa. Mo¿na proces
przyspieszyæ wywo³uj±c nadci¶nienie w zbiorniczku np. aparatem p³ucnym ;)
Jest jeszcze ewentualno¶æ, ¿e termostat masz zaciêty i pracuje tylko ma³y
obieg p³ynu... :(
W tym wypadku przewód na ch³odnicy na dole bêdzie zimny, a przewody przy
termostacie gor±ce. Ale to inna, kosztowniejsza sprawa.
Powodzenia
Pozdr
Dziêki
d³ugo to trwa³o ale wreszcie po kilku razach odkrêcania odpowietrzników
pomog³o i wentylator odpali³ i wreszcie ca³a ch³odnica jest gor±ca
jeszcze raz dziêkujê za pomoc
pzdr
Tomek