Cienias 700, popychacze hydrauliczne - pytania....
Dr.Endriu
2008-06-11 19:38:57 UTC
Ostatnio w moim cieniasie 700 po raz kolejny odezwa³ siê u mnie klekot
zawrów. Znowu powoli szlag trafia mi popychacze hydrauliczne regulujace luz
zaworowy. St¹d te¿ moje pytania do kolegów:

Czy u was te¿ co roku przy dosyæ zu¿ytym oleju (tu¿ przed coroczn¹ wymian¹)
te¿ klekocz¹ zawory, czy tylko ja mam takiego pecha ¿e pomimo drugiego
silnika (z nowiutkimi popychaczami) w moim szerszeniu sytuacja cyklicznie
siê powtarza...?.
A mo¿e pope³niam jakiœ bl¹d lub czegoœ nie dopilnowa³em (tylko
czego....?)...?

Ciœnienie oleju wydaje siê byæ w porz¹dku (lamka kontrolna nigdy nie
zaœwieci³a), wszystko niby gra ale jakoœ trudno mi znaleŸæ w mojej okolicy
drugiego cieniasa 700 w której zawory by klekota³y...

Pozdrawiam
Dr.Endriu
http://drendriu.ovh.org/
nmp1(ma³pa)interia.pl
mateusx6
2008-06-12 06:34:15 UTC
a co ile wymiana oleju? bo ja w punto wymieniam co 10-12 tys i chyba to jest
rozsadne. A po drugie wymien olej albo dolej i zobacz czy przypadkiem
klekotanie nie ustapi...
Dr.Endriu
2008-06-12 06:36:03 UTC
Post by mateusx6
a co ile wymiana oleju?
Po remoncie przejecha³em na oleju 8 ty¶....

Pozdrawiam
Dr.Endriu
http://drendriu.ovh.org/
nmp1(ma³pa)interia.pl
ici
2008-06-12 21:14:38 UTC
Post by Dr.Endriu
[...]
Mo¿e po prostu ten typ tak ma?
Ja np. w Mary¶ce 1,6/16V wymieniam sondy lambda mniej wiêcej co 5 tys.km
Wychodzi jakie¶ 2-3 rocznie!
I nikt nie wie czemu?
Normalnie powinna wystarczyæ na jakie¶ 60-80 tys.
identyfikator: 20040501
2008-06-21 13:53:16 UTC
a jakie masz objawy uszkodzonej sondy jeśli można
zapytać?
ici
2008-06-22 10:25:41 UTC
a jakie masz objawy uszkodzonej sondy je¶li mo¿na zapytaæ?
Mo¿na.

Do¶æ charakterystyczne dla sondy w mojej Mary¶ce:
- spalanie z ok. 10 litrów na 11 - 12 (prowadzê buchalteriê tankowañ i km)
- kopeæ czarny pod rur± - dobrze to widaæ na ¶niegu, trawie, betonie,
- zakopcone ¶wiece,
- przyduszenia i ksztuszenia w czasie dodawania gazu, czarny dym z ty³u
- wskazanie z komputera - awaria sondy.
- z braku testera mo¿na sobie popróbowaæ radziæ woltomierzem
wskazówkowym o du¿ej rezystancji wewnêtrznej,
lub najlepiej oscyloskopem jak go masz.

Po w³o¿eniu nowej sondy wszystkie te objawy ustaj±.
Interface do ECU, ABS i Ja¶ka kui³em za ok2 stówki na Allegro
i w dowolnej chwili mogê pogadaæ z pacjemtem co go boli.
Polecam inwestycja szybko siê zwraca.
Problem w tym ¿e Marycha ma stary typ interface pod³±czany
do 2 portów RS232 (popilarny COM) jednocze¶nie
a program obs³ugi chodzi tylko pod DOSem. Przydaje siê tu
jaki¶ laptop-emeryt z przynajmniej 1 COMem, drugi mo¿na
dokupiæ i wsun±æ mu z boku (ale koniecznie DOSowe
drivery do PCMCIA'i).

Po uszkodzeniu sondy ECU radzi sobie awaryjnie daj±c zbli¿ony
do maxa czas otwarcia wtrysków, czyli bardzo bogata mieszanka.
Czas wtrysku równie¿ widaæ na komputerze podczas uszkodzonej
i znaczn± ró¿nicê po w³o¿eniu nowej sondy.

Sprawna sonda oscylije napiêciem w okolicy 0,5 V oscylacje sinus.
o okresie ok, 1 sekundy, i amplitudzie ok, +/- 0,2...0,3 V
co wychy³owy miernik wychwyci wskazówka bêdzie tañczyæ,
cyfrowy mo¿e wariowaæ, przynajmej te prostsze.
Najlepiej to widac na oscyloskopie, choæ nie podejrzewam
¿eby¶ mia³ do niego dostêp.
Uskodzona sonda daje napiêcie sta³e (prosta) zale¿y gdzie siê ono
zatrzyma, ale czêsto w okolicy 1 V (0,8 - 1,0 V).
Czyli pod³±czaj±c woltomierz wskazówkowy (najlepiej i to o du¿ej R)
je¶li wskazówka p³ywa w okolicy 0,5V ze spor± amplitud± to jest OK.
W miarê sp³aszczania siê amplitudy i podnoszenia napiêcia ¶redniego -
sonda ulega uszkodzeniu.
Moje sondy kupowane na Allegro wytrzymywa³y mniej ni¿ 5 tys. km
Teraz w³o¿y³em 3-ci± sklepow± jeszcze je¿d¿ê,
a przejecha³em w sumie tylko 14 tys.km tym samochodem.

Innym domowym i tanim sposobem diagnostycznym jest zapisywanie
paliwa i km. Jak sobie kalkulatorkiem podzielisz litry przez
przejechane km i co¶ gwa³townie podskoczy, w ci±gu nastêpnych
tankowañ, no to diagnoza jest oczywista - co¶ go boli.
Ja zapisujê ka¿d± benzynê w notesie z przyklejonym starym kalkulatorkiem.
Mo¿e to i obsesja, ale wiem ¿e co¶ siê dzieje/dzia³o wcze¶niej:
- obcieraj±cy hamulec (grzeje siê ko³o, zatarty cylinderek, linka),
- sonda lambda,
- inne uszkodzenia z ca³ej masy.
Generalnie dla mnie to sygna³, ¿e co¶ jest nie halo.
Zapisujê te¿ co i kiedy wymienia³em.

ici
xymax
2008-06-13 10:37:39 UTC
U¿ytkownik "Dr.Endriu" napisa³ w wiadomo¶ci
Post by Dr.Endriu
[...]
W 700 pomaga wymiana oleju w wiêkszo¶ci przypadków. Czsami popychacze trafi±
sie felerne.

Nastêpna sprawa, piszesz o remoncie silnika. Jak robi³em remont swojego to
po ok 5kkm wymieni³em olej (warto ze wzglêdu na przemycie silnika).

I zastanów siê powa¿nie nad zmian± auta to nie bêdzie za moment Twój jedyny
problem. Mia³em dwie 700tki i zawsze z nimi by³y problemy.

MS
Dr.Endriu
2008-06-14 07:43:26 UTC
Post by xymax
W 700 pomaga wymiana oleju w wiêkszo¶ci przypadków. Czsami popychacze trafi±
sie felerne.
Gdyby siê tak przypatrzeæ temu popychaczowi to faktycznie nie sposób nie
doj¶æ do wniosku ¿e wcze¶nej czy póŒniej blaszki popychacza musz± siê "zbiæ
w tulejce" popychacza na amen. Wyj±tkowo nieudana konstrukcja....

Swego czasu mój kolega który kupi³ nowiutk± 700-ke miesi±c po kupnie mia³
ten sam problem....
Post by xymax
I zastanów siê powa¿nie nad zmian± auta to nie bêdzie za moment Twój jedyny
problem. Mia³em dwie 700tki i zawsze z nimi by³y problemy.
My¶lê my¶lê :). Trza bedzie wydaæ z 7000 ko³a i kupiæ jk±¶ Polówkê, Tudzie¿
golfika z 97 :)....

Pozdrawiam
Dr.Endriu
http://drendriu.ovh.org/
nmp1(ma³pa)interia.pl
Stoout
2008-06-13 23:09:51 UTC
Ostatnio w moim cieniasie 700 po raz kolejny odezwał się u mnie klekot
zawrów. Znowu powoli szlag trafia mi popychacze hydrauliczne regulujace luz
Czy u was też co roku przy dosyć zużytym oleju (tuż przed corocznš
wymianš)
też klekoczš zawory, czy tylko ja mam takiego pecha że pomimo drugiego
silnika (z nowiutkimi popychaczami) w moim szerszeniu sytuacja cyklicznie
się powtarza...?.
A może popełniam jakiœ blšd lub czegoœ nie dopilnowałem (tylko
czego....?)...?
Ciœnienie oleju wydaje się być w porzšdku (lamka kontrolna nigdy nie
zaœwieciła), wszystko niby gra ale jakoœ trudno mi znaleŸć w mojej okolicy
drugiego cieniasa 700 w której zawory by klekotały...
u mnie też zaczeły klekotac na zimnym silniku na niskich obrotach.
Poziom oleju w normie, wymieniany z 6 tys km temu.
Narazie sie tym nie martwie, przegazuje i juz wraca do normy.
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
służbowo Berlingo 1,9D '00 & TTI 880 / Hustler
Dr.Endriu
2008-06-14 07:45:07 UTC
u mnie te¿ zacze³y klekotac na zimnym silniku na niskich obrotach.
Poziom oleju w normie, wymieniany z 6 tys km temu.
Narazie sie tym nie martwie, przegazuje i juz wraca do normy.
Widzê ¿e jest to jednak wina konstrukcyjna tego silnika, a nie tylko mój
pojedyñczy przypadek ...

Pozdrawiam
Dr.Endriu
http://drendriu.ovh.org/
nmp1(ma³pa)interia.pl
Baber
2008-06-20 15:28:39 UTC
Ciśnienie oleju wydaje się być w porządku (lamka kontrolna nigdy nie
zaświeciła), wszystko niby gra ale jakoś trudno mi znaleźć w mojej okolicy
drugiego cieniasa 700 w której zawory by klekotały...
ja miałem to RAZ! , jakieś 3 lata temu, wtedy olej zmieniałem co roku :),
teraz nie zmieniam oleju tak często i nic się nie dzieje (odpukać)

silnik oryginał, nic nie robione od nowości, przebieg 60tys
Janusz Brela
2008-06-23 12:14:14 UTC
prawdopodobnie stawiasz krzywo samochód i olej ci wyp³ywa z popychaczy
u mnie tak by³o.
Postaraj siê stawiaæ samochód poziomo.

jak rozebralem mój silnik to by³o widaæ ¿e ostatni popychacz by³ najbardziej
zu¿yty, przedostatni juz mniej.
bo autko by³o stawiane przodem ni¿ej.Teraz stawiam na prostym.

Jak beda Ci siê dalej t³uk³y zawory to musisz rozkrecic i sprawdzic/wymienic
bo inaczej skonczy Ci siê wa³ek rozrz±du

jak chcesz to zobacz zdjecia mojej naprawy
azazelb.republika.pl

autko juz dawno jeŒdzi :)

postaram sie umiescic zdjecia wa³ka rozrz±du i popychaczy

Pozdrawiam
Janusz Brela
Dr.Endriu
2008-06-23 12:52:30 UTC
Post by Janusz Brela
Postaraj siê stawiaæ samochód poziomo.
Mo¿e i masz racjê ... Muszê przyobserwowaæ ..:)
Post by Janusz Brela
bo inaczej skonczy Ci siê wa³ek rozrz±du
Na razie po wymianie oleju niby przesta³o siê t³uc....(tfu,tfu odpukaæ) :).

Najgorsze ¿e w 700 silnik jest w bozycji "na bok" i aby siê dostac do
popychaczy (tudzie¿ wa³ka)trzeba by by³o wyci±gn±c silnik... W knidze niby
pisze ¿e i bez wyci±gania mo¿na, ale ja jako¶ tego nie widzê (ciasno jak w
dupie) . Ciekawe czy kto¶ próbowa³....

No i najgorsze ¿e szpilki od t³umika wchodza bezpo¶rednio do g³owicy, a nie
do kolektora (którego nie ma), i gdy siê obrobi gwint "szpilkowy" w g³owicy
to kaplica. Zawsze jak odkrêcam wylot spalin/t³umik od silnika to modlê siê
¿eby mi siê gwint na spilkach/ w g³owicy nie zerwa³, bo niedaj bo¿e
gwintowanie w g³owicy .... nieciekawa sprawa......
Post by Janusz Brela
jak chcesz to zobacz zdjecia mojej naprawy
azazelb.republika.pl
Najbardziej mi siê podoba³o zdjêcie :

"....zaawansowana konstrukcja pseudo podno¶nika bardzo nisko
bud¿etowego....".

Pozdrawiam
Dr.Endriu
http://drendriu.ovh.org/
nmp1(ma³pa)interia.pl
Janusz Brela
2008-06-23 13:23:01 UTC
Post by Dr.Endriu
[...]
spokojnie da siê wyci±gn±æ i wsadzic spowrotem popychacze hydrauliczne,
sprawdzalem to.
ja wykorzysta³em do wyci±gniecia popychacza zakrzywin± na koncu elektrode
spawalnicz±
(oczywi¶cie bez otuliny), taki haczyk.
Post by Dr.Endriu
[...]
eee bez przesady... ja jedn± ¶rubê od wylotu p³ynu z g³owicy musia³em metod±
"Nachamova" odkrêcaæ, tzn
ukrêci³ siê "³eb" i wyjêt± g³owicê wsadzi³em t± urwan± ¶rub± do imad³a i
krêci³em g³owic± wysz³o g³adko
Post by Dr.Endriu
"....zaawansowana konstrukcja pseudo podno¶nika bardzo nisko
bud¿etowego....".
sprawdzi³ siê :) dzia³a³ dobrze i precyzyjnie mo¿na by³o silnik ustawiæ ze
skrzyni±

wstawie reszte zdjêc :)

Pozdrawiam
Janusz Brela
Dr.Endriu
2008-06-23 15:30:50 UTC
Post by Janusz Brela
Post by Dr.Endriu
[...]
No dobra ale potem pasowa³oby dokrêciæ pod g³owicê (z uszczelk±) jakim¶
kluczem dynamometrycznym z odpowiednimi momentami. Bedzie wtedy tam tyle
miejsca ¿eby tam klucz wraziæ ? (jak ju¿ pisa³em to ciasno tam jak w dupie
:) ) ..

Pozdrawiam
Dr.Endriu
http://drendriu.ovh.org/
nmp1(ma³pa)interia.pl
Stoout
2008-06-23 21:41:15 UTC
No dobra ale potem pasowałoby dokręcić pod głowicę (z uszczelką) jakimś
kluczem dynamometrycznym z odpowiednimi momentami. Bedzie wtedy tam tyle
miejsca żeby tam klucz wrazić ? (jak już pisałem to ciasno tam jak w dupie
da sie
długo szukałem mechaniora, co wymieniłby mi komplet uszczelek w silniku,
jedni wołali 3 dni roboty i 350zł, inni tydzień i 800zł, a w polmozbycie
zrobili to przy mnie w 4 godziny, bez wyciagania silnika, za 400zł, i przy
okazji olej i płyn zmieniłem.
Janusz Brela
2008-06-24 06:10:15 UTC
Post by Dr.Endriu
Post by Janusz Brela
[...]
nie rozumiem o co Ci chodzi?

chcesz wymienic same popychacze hydrauliczne czy co?
¿eby popychacze TYLKO zmienic nie musisz g³owicy sci±gaæ, ani opuszczac
silnika

je¿eli chcesz zminic uszczelkê pod g³owic± to tez nie musisz silnika
opuszczac

Pozdrawiam
Janusz Brela
Dr.Endriu
2008-06-24 10:32:45 UTC
Post by Janusz Brela
chcesz wymienic same popychacze hydrauliczne czy co?
¿eby popychacze TYLKO zmienic nie musisz g³owicy sci±gaæ, ani opuszczac
silnika
A jak chcesz siê dostaæ do popychaczy bez zdjêcia g³owicy ?.

Pozdrawiam
Dr.Endriu
http://drendriu.ovh.org/
nmp1(ma³pa)interia.
Janusz Brela
2008-06-24 10:59:56 UTC
Post by Dr.Endriu
A jak chcesz siê dostaæ do popychaczy bez zdjêcia g³owicy ?.
hmmm normalnie?? przecierz wszystko widaæ jak sie zdejmie koniki i dr±¿ki
popychaczy

nastêpnie metoda z zakrzywion± elektrod± jak opisywa³em wczesniej

Pozdrawiam
Janusz Brela
Dr.Endriu
2008-06-24 11:04:21 UTC
Post by Janusz Brela
Post by Dr.Endriu
[...]
Dziêki za wskazówki :).

Pozdrawiam
Dr.Endriu
http://drendriu.ovh.org/
nmp1(ma³pa)interia.
xymax
2008-06-30 11:46:28 UTC
U¿ytkownik "Janusz Brela" napisa³ w wiadomo¶ci
Post by Janusz Brela
Post by Dr.Endriu
[...]
Dok³adnie wszystko z g³owic± da siê zrobiæ bez wyjmowania silnika.

Kana³, zdejmujesz ko³o i masz luzu jak u psa w budzie. Tak ciasno to to
tylko siê wydaje.

MS
Maciek
2008-07-04 10:52:51 UTC
hmmm normalnie?? przecierz wszystko widać jak sie zdejmie koniki i drążki
popychaczy
następnie metoda z zakrzywioną elektrodą jak opisywałem wczesniej
Czyli żeby wyjąć popychacze nie trzeba zdejmować całej głowicy, tylko tą
obudowę na głowicy i potem kawałkiem druta popychacze się wyciąga? Czy
trzeba do tego spuszczać cały olej - jak dużo jest go pod tą obudową?
Maciek
Janusz Brela
2008-07-04 11:52:55 UTC
Czyli ¿eby wyj±æ popychacze nie trzeba zdejmowaæ ca³ej g³owicy, tylko t±
obudowê na g³owicy i potem kawa³kiem druta popychacze siê wyci±ga?
tak i jeszcze klawiature

Czy
trzeba do tego spuszczaæ ca³y olej - jak du¿o jest go pod t± obudow±?
prawdopodobnie trzeba bedzie spu¶ciæ ja to robilem jak niemia³em oleju w
silniku

Janusz Brela
Maciek
2008-07-04 12:05:27 UTC
Post by Janusz Brela
Post by Maciek
Czyli żeby wyjąć popychacze nie trzeba zdejmować całej głowicy, tylko tą
obudowę na głowicy i potem kawałkiem druta popychacze się wyciąga?
tak i jeszcze klawiature
Dzięki. To jeszcze może zapytam o popychacze. Znalazłem na alledrogo np.
takie:
http://www.allegro.pl/item380340873_popychacze_popychacz_cq_cinquecento_700.html

Tylko czy nie są za tanie (czytaj: rozpadną się w paczce podczas
transportu do mnie ;-))? Ile tak orientacyjnie kosztują "normalne"
popychacze. Niestety towar zrobił się rzadki (jak zresztą coraz więcej
części do CC) i nie bardzo mam gdzie zapytać.
Post by Janusz Brela
Czy
Post by Maciek
trzeba do tego spuszczać cały olej - jak dużo jest go pod tą obudową?
prawdopodobnie trzeba bedzie spuścić ja to robilem jak niemiałem oleju w
silniku
Ech - mam świeży olej, miałem nadzieję, że po wymianie przestanie stukać :-(

Co tam się jeszcze wymienia? Uszczelkę pod obudową na pewno, a czy w coś
jeszcze warto się zaopatrzyć?
Maciek
Janusz Brela
2008-07-04 13:48:48 UTC
Tylko czy nie s± za tanie (czytaj: rozpadn± siê w paczce podczas
transportu do mnie ;-))? Ile tak orientacyjnie kosztuj± "normalne"
popychacze. Niestety towar zrobi³ siê rzadki (jak zreszt± coraz wiêcej
czê¶ci do CC) i nie bardzo mam gdzie zapytaæ.
ja kupilem jakies za 25z³ / szt i dzialaja ok, co ciekawe by³y wy¿sze ni¿ te
co mia³em zainstalowane

ale sprê¿yna je zgniot³a i jest git

na pocz±tku sie wszystkie t³uk³y chyba z 5 min, juz sie zastanawia³em czy
co¶ Œle z³o¿y³em,
ale olej sie nagrza³ i nast±pi³a "zaworowa" b³oga cisza
Co tam siê jeszcze wymienia? Uszczelkê pod obudow± na pewno, a czy w co¶
jeszcze warto siê zaopatrzyæ?
juz nie pamietam...

Pozdrawiam
Janusz Brela
Maciek
2008-07-04 14:09:35 UTC
ja kupilem jakies za 25zł / szt i dzialaja ok, co ciekawe były wyższe niż te
co miałem zainstalowane
ale sprężyna je zgniotła i jest git
Czyli drążków nie musiałeś wymieniać? Te ponoć też występują w dwóch
długościach i dobiera się je do popychaczy.
na początku sie wszystkie tłukły chyba z 5 min, juz sie zastanawiałem czy
coś źle złożyłem,
ale olej sie nagrzał i nastąpiła "zaworowa" błoga cisza
W serwisówce pisali coś o napełnieniu nowych popychaczy olejem, a
później (po złożeniu wszystkiego) odczekaniu 30 minut aż się wszystko
ułoży, czyli sprężyny wypchną nadmiar oleju itd. Być może zakładałeś
puste i zanim się wypełniły, to trochę trwało :-)
Maciek
azazel
2008-07-05 09:11:13 UTC
Czyli dr±¿ków nie musia³e¶ wymieniaæ?
nie
W serwisówce pisali co¶ o nape³nieniu nowych popychaczy olejem, a póŒniej
(po z³o¿eniu wszystkiego) odczekaniu 30 minut a¿ siê wszystko u³o¿y, czyli
sprê¿yny wypchn± nadmiar oleju itd. Byæ mo¿e zak³ada³e¶ puste i zanim siê
wype³ni³y, to trochê trwa³o :-)
bardzo prawdopodobne tylko jak je nape³niæ? moim zdaniem dopiero cisnienie
oleju je nape³nia.

Pozdrawiam
Janusz Brela
Maciek
2008-07-05 09:56:03 UTC
[...]
bardzo prawdopodobne tylko jak je napełnić? moim zdaniem dopiero cisnienie
oleju je napełnia.
Zapewne wystarczy je zanurzyć na jakiś (dłuższy) czas w oleju i się
wypełnią. Pod ciśnieniem po prostu zapełnią się szybciej.
Maciek
Maciek
2008-07-04 13:46:24 UTC
Post by Janusz Brela
prawdopodobnie trzeba bedzie spuścić ja to robilem jak niemiałem oleju w
silniku
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie popychaczy: w serwisówce znalazłem
informację, że występują 2 rodzaje popychaczy starsze i nowsze (z
koszyczkiem) i 2 rodzaje drążków. Dzwoniłem do sklepu z częściami do
Fiata przy autoryzowanym serwisie i tam powiedziano mi, że do 700 był
tylko jeden rodzaj. Tymczasem te z Allegro podobno są nowsze (z
koszyczkami), no i zgłupiałem. Ktoś pomoże?
Maciek
azazel
2008-07-05 09:12:24 UTC
Mam jeszcze jedno pytanie odno¶nie popychaczy: w serwisówce znalaz³em
informacjê, ¿e wystêpuj± 2 rodzaje popychaczy starsze i nowsze (z
koszyczkiem) i 2 rodzaje dr±¿ków. Dzwoni³em do sklepu z czê¶ciami do Fiata
przy autoryzowanym serwisie i tam powiedziano mi, ¿e do 700 by³ tylko
jeden rodzaj. Tymczasem te z Allegro podobno s± nowsze (z koszyczkami), no
i zg³upia³em. Kto¶ pomo¿e?
moim zdanie ka¿de co sa w sprzeda¿y bed± dobre

Pozdrawiam
Janusz Brela
Maciek
2008-07-05 18:28:04 UTC
jeden rodzaj. Tymczasem te z Allegro podobno są nowsze (z koszyczkami), no
i zgłupiałem. Ktoś pomoże?
moim zdanie każde co sa w sprzedaży bedą dobre
Mam tylko nadzieję, że będą pasowały do drążków popychaczy, bo nie chce
mi się wymieniać wszystkiego.
Maciek