elegant problem z biegami 2,4
mariusz
2007-07-10 14:58:13 UTC
Witam mam problem w elegancie z biegami 2,4 jak pozostawie samochód na biegu
powiedzmy 4 ,na drugi dzieñ wchodze do gara¿u i nie moge daæ luzu. Wystarczy
poruszaæ autem do przodu ty³u dac sprzêg³o i znowu jest normalnie . Ciê¿ko
wchodzi bieg 4 jak i 2 my¶la³em ¿e ³±cznik pod skrzyni± biegów z do³u auta
ale jest wporz±dku, regulacja na ¶rubach i przesówanie w tunelu obok lewarka
zmiany biegów nic nie pomog³a dalej co¶ siê zacina chodz czasami jak
przesun±³em na ¶rubach w prawo to pu¶ci³a czwórka co nie chcia³a wej¶æ ale
to nadal nie ma tak jak ma byæ.Narazie mam to wyregulowane tak wzglêdnie ¿e
jako¶ je¿dze prosze o pomoc??
janic
2007-07-11 08:51:47 UTC
Post by mariusz
Witam mam problem w elegancie z biegami 2,4 jak pozostawie samochód na biegu
powiedzmy 4 ,na drugi dzień wchodze do garażu i nie moge dać luzu. Wystarczy
poruszać autem do przodu tyłu dac sprzęgło i znowu jest normalnie . Ciężko
wchodzi bieg 4 jak i 2 myślałem że łącznik pod skrzynią biegów z dołu auta
ale jest wporządku, regulacja na śrubach i przesówanie w tunelu obok lewarka
zmiany biegów nic nie pomogła dalej coś się zacina chodz czasami jak
przesunąłem na śrubach w prawo to puściła czwórka co nie chciała wejść ale
to nadal nie ma tak jak ma być.Narazie mam to wyregulowane tak względnie że
jakoś jeżdze prosze o pomoc??
A kiedy zmieniałeś po raz ostatni olej w skrzynce biegów?
janic
2007-07-11 09:09:04 UTC
Post by mariusz
[...]
A czy aby podczas jazdy nie wyje nadmiernie wskazując na zużycie zębatek
lub rozsypanie łożysk
janic
2007-07-12 09:59:32 UTC
Post by mariusz
[...]
W/g mnie wskazuje to na zużycie zębatek należało by je wymienić, lecz ze
względów ekonomicznych lepiej zakupić używaną ze szrotu od w miarę
młodego z małym przebiegiem "malca". Wymieniając olej dałeś mniejsze
obciążenie dla skrzynki
rafal.sowiak
2007-07-14 17:58:24 UTC
Post by mariusz
Witam mam problem w elegancie z biegami 2,4 jak pozostawie samochód na biegu
powiedzmy 4 ,na drugi dzień wchodze do garażu i nie moge dać luzu.
Wymien lacznik skrzynki (jest od spodu taki metalowy maly - to co sie
rusza jak wajhą merdasz).
Koszt ok 20 zl. Sam zrobisz i bedzie ok.
pozdroofka
soviakoo
www.adventure.go.pl
rafal.sowiak
2007-07-14 17:59:37 UTC
Post by rafal.sowiak
Post by mariusz
Witam mam problem w elegancie z biegami 2,4 jak pozostawie samochód na
biegu powiedzmy 4 ,na drugi dzień wchodze do garażu i nie moge dać luzu.
[...]
Nie reguluj, tylko po prostu go wymien ;)
__
soviakoo