zagotowałem SC900
identyfikator: 20040501
2008-10-06 16:50:16 UTC
witam!
zagotowałem płyn chłodzący w SC900... testowałem czy
właczy się dmuchawa... cały zbiorniczek wyrównawczy się
opróżnił, czy można dolać płynu do zbiorniczka, czy
trzeba odpowietrzać cały układ chłodzący... czy Ktoś
wie? i drugie, testowałem na odkręconym korku od
zbiorniczka wyrównawczego, czy gdyby był zakręcony to
któryś przewód by strzelił, czu może SC900 mają jakieś
zabezpieczenia przed zagotowaniem?
przemko
2008-10-06 18:28:52 UTC
[...]
Zapaliła się kontrolka ?

Nie chcę być prorokiem złych wieści, ale niewykluczone, że do zrobienia
będzie uszczelka pod głowicą.

Generalnie w SC jest trochę lipa, że nie ma wskaźnika temperatury
silnika, a jak już zaświeci kontrolka, często jest za późno...

pozdrawiam

Przemko
- kiedyś jeżdżący SC900, teraz Doblo 1.4 i Scudo 120
pitpull
2008-10-06 20:35:13 UTC
zagotowa³em p³yn ch³odz±cy w SC900... testowa³em czy w³aczy siê
dmuchawa... ca³y zbiorniczek wyrównawczy siê opró¿ni³, czy mo¿na dolaæ
p³ynu do zbiorniczka, czy trzeba odpowietrzaæ ca³y uk³ad ch³odz±cy... czy
Kto¶ wie? i drugie, testowa³em na odkrêconym korku od zbiorniczka
wyrównawczego, czy gdyby by³ zakrêcony to który¶ przewód by strzeli³, czu
mo¿e SC900 maj± jakie¶ zabezpieczenia przed zagotowaniem?
Zapali³a siê kontrolka ?
Nie chcê byæ prorokiem z³ych wie¶ci, ale niewykluczone, ¿e do zrobienia
bêdzie uszczelka pod g³owic±.
Eee mo¿e nie bedzie tak Œle ....
Mia³ zdjêty korek, a korek zazwyczaj podnosi ci¶nienie w uk³adzie, a co za
tym idzie i temperature "gotowania". Wiêc szanse ma... Choæ zabawa
faktycznie niebezpieczna ....

Jakby korek by³ zakrecony to temperatura wrzenia by³aby wy¿sza i powinno
wywaliæ korkiem pewnie

pitpull
xymax
2008-10-07 10:04:05 UTC
U¿ytkownik "identyfikator: 20040501" napisa³ w wiadomo¶ci
Post by identyfikator: 20040501
witam!
[...]
Po co by³o korek odkrêcaæ ? To jest uk³ad ci¶nieniowy ¿eby to poprawnie
dzia³a³o musi byæ korek zakrêcony. Jak odkrêcisz ew bêdziesz mia³
nieszczelny uk³ad ch³odz±cy to woda bêdzie siê gotowaæ. Je¿eli termostat
przy zakrêconym zbiorniku siê otwiera i za³±cza wentylator to nie rób takich
testów. Uszkodzisz silnik (uszczelka pod g³owic±).

MS
Rylen
2008-10-22 19:24:35 UTC
Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał w wiadomości
[...]
Po co było korek odkręcać ? To jest układ ciśnieniowy żeby to poprawnie
działało musi być korek zakręcony. Jak odkręcisz ew będziesz miał
nieszczelny układ chłodzący to woda będzie się gotować. Jeżeli termostat
przy zakręconym zbiorniku się otwiera i załącza wentylator to nie rób takich
testów. Uszkodzisz silnik (uszczelka pod głowicą).
--
MS
Od dawna mam klopoty (CC900) z czujnikiem temperatury ktory nie wlacza
Rylen
Dr.Endriu
Dr.Endriu
Dr.Endriu
2008-10-22 20:08:30 UTC
Post by Dr.Endriu
Post by Rylen
[...]
U mnie w 700 jest w³a¶ciwie tak samo, z tym ¿e wentylator w³±cza siê (przy
110 stopniach) jeszcze przed zagotowaniem.
Na dzieñ dzisiejszy mam zakupiony kolejny wskaŒnik temperatury ale go
jeszcze nie zamontowa³em. Podejrzewam ¿e ten aktualnie zainstalowany mo¿e
byæ trefny, aczkolwiek to wcale nie takie pewne.

Fakt te my¶la³em nad tym, i trochê to dziwne i¿ czujnik zadzia³ania
wentylatora jest przy ch³odnicy - gdzie temp mo¿e byæ du¿o ni¿sza ni¿ na
czujniku wskazówkomierza (który jest w bloku).

Te¿ trochê niepokoi mnie sytuacja ¿e temp. zadzia³ania czujnika w
ch³odnicy to 89 - 92 stopnie (wentylator zaczyna dzia³aæ), a gdy na bloku
pokazuje mi ju¿ 110 stopni.

Opisywana sytuacja ma miejsce tylko wtedy kiedy stojê d³u¿ej na ¶wiat³ach -
gdy jadê auto zachowuje siê normalnie, temp 90 - wentylator nie dzia³a.
Dr.Endriu
Maciek
2008-10-26 13:59:16 UTC
Też trochę niepokoi mnie sytuacja że temp. zadziałania czujnika w
chłodnicy to 89 - 92 stopnie (wentylator zaczyna działać), a gdy na bloku
pokazuje mi już 110 stopni.
Książkowa temperatura załączania wentylatora to 90-94 stC. Na bloku
będzie już pewnie koło 100, czy nawet ponad 100, ale że jest tam płyn i
jakieś ciśnienie to się nie zagotuje. Pomijam zupełnie dokładność
wskazań czujnika w bloku i samego wskaźnika. Walczysz z wiatrakami :-)
Opisywana sytuacja ma miejsce tylko wtedy kiedy stoję dłużej na światłach -
gdy jadę auto zachowuje się normalnie, temp 90 - wentylator nie działa.
No i tak ma być. U mnie tak jest od nowości.
Maciek
Dr.Endriu
2008-10-27 10:15:48 UTC
Post by Dr.Endriu
Te¿ trochê niepokoi mnie sytuacja ¿e temp. zadzia³ania czujnika w
ch³odnicy to 89 - 92 stopnie (wentylator zaczyna dzia³aæ), a gdy na bloku
pokazuje mi ju¿ 110 stopni.
Ksi±¿kowa temperatura za³±czania wentylatora to 90-94 stC. Na bloku
bêdzie ju¿ pewnie ko³o 100, czy nawet ponad 100, ale ¿e jest tam p³yn i
jakie¶ ci¶nienie to siê nie zagotuje. Pomijam zupe³nie dok³adno¶æ
wskazañ czujnika w bloku i samego wskaŒnika. Walczysz z wiatrakami :-)
Wymini³em (tak dla pewno¶ci) ten czujnik przy ch³odnicy. Po wymianie uk³ad
zachowuje siê dok³adnie tak samo. Po prostu ten typ tak ma...
Post by Dr.Endriu
Opisywana sytuacja ma miejsce tylko wtedy kiedy stojê d³u¿ej na
wiat³ach -
gdy jadê auto zachowuje siê normalnie, temp 90 - wentylator nie dzia³a.
No i tak ma byæ. U mnie tak jest od nowo¶ci.
Nic dodaæ nic uj±æ....
Dr.Endriu
xymax
2008-10-23 06:00:01 UTC
Post by Dr.Endriu
Post by Rylen
A moze ma ktos inny pomysl?
Pompa wodna....
Mo¿esz sprawdziæ czy Ci nie b±belkuje. Zdejmujesz w±¿ powrotu i do³±czasz do
niego przezroczysty wê¿yk. Jak lec± b±belki to uszczelka pod g³owic±
(pooduje zapowierzanie siê uk³adu).

Druga sprawa mo¿esz dorobiæ sobie termostat elektroniczny na jednym
termistorze. Sprawdzone dzia³a, koszt produkcji takiego cuda 10 z³ (jak z
czê¶ci odzyskanych to 0 z³ :)

MS
Dr.Endriu
2008-11-02 09:30:09 UTC
Post by Rylen
[...]
Z ciekawo¶ci zapytam.... Czy da³o siê ustaliæ dlaczego ten wentylator nie
startuje wtedy kiedy powinien ?
Dr.Endriu