zasniedziale styki
wulki
2007-07-09 06:26:10 UTC
Witam.

Poradzcie co zrobic zeby styki mi nie sniedzialy, odkad moj puntek zaczal
stac pod chmurka non stop sniedzieja styki... probowalem juz wazeliny
technicznej...
Najbardziej to tylne swiatla kierunkowskazow (rozebranie klosza,
przeczyszczenie stykow pomaga) a teraz od nie dawna rozrusznik (rozlozylem
zlozylem i wszystko ok, styk wysokiego ciagle sniedzieje), z racji tego ze
codzien uzywamy innego auta tym jezdze raz na miech jakies 100km a czasem
tylko kawalek, szkoda go bylo mi sprzedac rok temu bo siakis przywiazany
hehe ale chyba juz czas to gdzies wystawic bo oplaty trza ponosic za
'stanie' na podworku tez ;)

pozdr
wulki
ici
2007-07-09 21:08:43 UTC
Post by wulki
[...]
To ty masz styk wysokiego (rozumiem napiêcia) w rozruszniku?
No to nic dziwnego ¿e ci ¶niedzieje. U mnie pewno te¿ by za¶niedzia³ gdybym
go mia³?

Ja generalnie pakuje zwyk³y towot na wszystkie styki i nie mia³em reklamacji
ze strony bryczki.
Pakuje go te¿ na coko³y ¿arówek (wszystkich jakie wymieniam), wszystkie
z³±czki i konektorki.
Rozumiem, ¿e masz takie dziwne z³±cze stykowe w baga¿niku?
Przy niskim napiêciu, w normalnych warunkach zewnêtrznych generalnie zawsze
bêdzie k³opot je¶li nie bêd± to styki samoczyszcz±ce siê.
¯eby styki siê oczy¶ci³y musz± siê pocieraæ o siebie podczas ³±czenia,
wystarczy na ten cel nawet 1/2 mm ale co¶ siê musi potrzeæ.
Je¶li nie uda ci siê tak ich umocowaæ, ¿eby siê ociera³y (np pod lekkim
skosem) podczas zamykania klapy, to pozostaje tylko napastowaæ je czym¶
innym ni¿ wazelina techniczna (co do której nie mam przekonania) co rozpu¶ci
tlenki. S± np takie spreje stykowe w sklepach elektronicznych. Ale znaj±c
¿ycie to wydasz forsê i niewiele pomo¿e.
Ja kiedy¶ spreparowa³em sobie sam takie mazid³o: towot grafitowy + "Fluidol"
cirka about pól na pó³, to tak na oko trzeba.
Jak za du¿o Fluidolu to siê zeschnie i stwardnieje po czasie, jak za du¿o
smaru, to go wyp³ucze woda.
Mo¿esz te¿ spróbowaæ pocynowaæ styki, cyna jest miêkka i mniej "tleniona" od
mosi±dzu, tylko trzeba to zrobiæ czysto, szybko i umiejêtnie, bo wytopisz
styki w plastikach.
Trzeba doskonale oczy¶ciæ powierzchnie do ocynowania, nasmarowaæ past±
lutownicz± lub kalafoni± i mocno gor±c± du¿± lutownic± szybko rozprowadziæ
kroplê cyny po powierzchni. Lutownica du¿a przynajmniej 150-250W z dobrze
oczyszczonym grotem z kropl± srebrzystej cyny (z kalafoni±) jak z³apie tlenu
i zszarzeje to bêdzie gorzej siê prowadziæ po metalu.
Generalnie mosi±dz dobrze siê lutuje dobrze oskrobany na czysto w kalafonii
lub pa¶cie lutowniczej. Ale cynowanie zostaw sobie na koniec, jak nie masz
sprzêtu, lub praktyki.
Na pocz±tek posprawdzaj blaszki, wymieñ na mocniejsze sprê¿ynki, docisk i
spróbuj uzyskaæ przy zamykaniu chocia¿ ma³e tarcie styków o siebie.
Potem odetnij dop³yw tlenu i wody od strefy zestyku: jaki¶ ¶rodek
zmniejszaj±cy zwil¿anie i odpychaj±cy wodê (napiêcie powierzchniowe) + smar.
Tyle moich do¶wiadczeñ w tej materii, s±dzê, ¿e je¶li wszystko jest w
porz±dku, to powinno pomódz.
Chyba ¿e co¶ jeszcze wadzi - nie styka ? I sumuj± siê spadki napiêæ w
obwodzie (np cienki kabel/e, za¶niedzia³e oprawki a w tym "dupka" i
¿arówki)?