krk - uno - spec od elektryki i mechaniki
janykiel
2007-11-22 15:14:36 UTC
Szukam w Krakowie speca od elektryki.
Chodzi o uno. Nie wiem, czy to musi byæ kto¶ znaj±cy siê specyficznie na
uno, czy dobry elektryk wystarczy.

Cosik mi ¿re pr±d za bardzo. Albo alarm, albo jakie¶ przebicie, czy cu¶...
Aku mi pad³o po 7 dniach bez jazdy, kiedy mrozów nie by³o...

I szukam jakiego¶ speca, który poogl±da³ by w uniaczu uk³ad kierowniczy.
Obawiam siê, ¿e co¶ siê dzieje. Auto nagle dosta³o "wspomagania", kierownica
jako¶ strasznie lekko chodzi. Nie wiem, co jest grane. Mam te¿ wra¿enie, ¿e
jako¶ dziwnie reaguje na ³ukach, jakby nie po dobrym torze jazdy sz³o...

Podpowiecie cosik?

JAB
ici
2007-11-25 17:03:49 UTC
Post by janykiel
[...]
Ha, mia³em to samo.
Szuka³em ¿ar³oka a okaza³o siê,
¿e nowy 6-cio miesiêczny akumulator mia³ wewnêtrzne
przebicie i sam siê roz³adowywa³ mniej wiêcej po tygodniu.
Potem ju¿ po 3 dniach nie dawa³ siê odpaliæ.
£atwo to sprawdziæ o ile jest dostêp do pomiaru gêsto¶ci kwasu.
W uszkodzonej celi od razu zobaczysz du¿o rzadszy elektrolit ni¿ w
pozosta³ych.
Mnie uda³o siê wymieniæ akumulator na gwarancji. trwa³o to 10 dni!
Kupi³em nowy, problem usta³, mam teraz dwa akumulatorki :)

Co do kierownicy, to musisz sam sprawdziæ.
Mnie siê dziwnym trafem posypa³a zbie¿no¶æ po wymianie opon.
Wczoraj wymieni³em koñcówkê dr±¿ka kier. ustawi³em zbie¿no¶æ na "sówmiarkê"
i chyba bêdzie OK?
ici
janykiel
2007-11-25 22:12:41 UTC
Post by janykiel
Szukam w Krakowie speca od elektryki.
Cosik mi ¿re pr±d za bardzo. Albo alarm, albo jakie¶ przebicie, czy
cu¶... I szukam jakiego¶ speca, który poogl±da³ by w uniaczu uk³ad
[...]
Aku zosta³ gruntownie przebadany i na³adowany - jest OK.
Go¶æ zasugerowa³ w³a¶nie przegl±d instalacji, bo albo co¶ kradnie, albo Œle
³aduje.
Post by ici
Co do kierownicy, to musisz sam sprawdziæ.
Mnie siê dziwnym trafem posypa³a zbie¿no¶æ po wymianie opon.
Wczoraj wymieni³em koñcówkê dr±¿ka kier. ustawi³em zbie¿no¶æ na "sówmiarkê"
i chyba bêdzie OK?
Oby, czego ¿yczê.
Niestety, u mnie problem pojawi³ siê przed zmian± opon, po zmianie trwa.

By³em na przegl±dzie w ASO i go¶æ stwierdzi³, ¿e wszystko jest OK, a ja
wiem, ¿e nie jest, bo wiem, jak to auto jeŒdzi kiedy wsio jest OK...

Bêdê szuka³.

Pozdrowienia
jab
ici
2007-11-25 22:53:29 UTC
Prosta rada, jak co¶ kradnie to trzeba to znale¶æ.
Musisz mieæ Amperomierz np z miernika uniwersalnego.
Zakres min do 5 -10 A ¿eby siê nie popsu³.
Luzujesz klemê, ³±czysz koñcówki amperomierza do ko³ka
Aku i drugi do tej samej klemy co ko³ek, bacz na polaryzacjê
ampromierza. Zsuwasz klemê i ca³y pr±d maszeruje przez miernik.
Jak uda ci siê tak pozostac d³u¿ej, to od³±czas poszczególne
obwody samochody pod³±czone na sta³e pod akumulator:
typu radio, alarm, o¶wietlenia, itp - np wyjmuj±c odp. bezpiecznik
ze skrzynki i jak wskazanie spadnie to ju¿ masz winowajcê.

Ma³e pobory rzêdu 40 - 80 mA (nawet do 100mA) zawsze s±.
U mie radio ¿³opa³o 80mA i 40mA komputer - ECU.
O ile ³±czny pr±d nie przekracza 120 - 200 mA to nie têdy droga.

Pomierzy³em te¿ pr±d ³adowania i napiêcie ³adowania na zaciskach Aku.
Prawid³owe napiêcie 13,9 - 14,5 V na ZACISKACH akumulatora!
a nie wyj¶ciu z alternatora - to wa¿ne.
Ja zanim wpad³em na ten Akumulator wymienia³em nawet kable od altka
poprzez rozrusznik do Aku. Na samych kablach i brudnych stykach
mia³em spadek ok 0,7Vco dawa³o na Aku 13,7 - 13,8V
Ciutkê za nisko.
Potem wywali³em alternator bo oszukiwa³ z napiêciem
(nie tylko regulator co¶ w ¶rodku zwiera³o czê¶ciowo).

Generalnie przygotuj miernik, pêtlê z drutu na ko³ek akumulatora,
najlepiej ujemny ko³ek, druga koñcówka Aku do masy/klemy- i przygotuj
wcze¶niej
ktore bezpieczniki bedziesz wy³±cza³, zeby sprawnie ci to posz³o.
Reszta to kwestia szczê¶cia.

Taka praktyczna rada. Staraj sie tak roz³±czyæ klemê, ¿eby pr±d
p³yn±³ bez przerwy przez amperomierz, inaczej pr±d testów komputera
po z³±czeniu napiêcia bêdzie znaczny i to przez okres do minuty, zanim
znowu spadnie.
Da siê to zrobiæ je¶li najpierw zaci¶niesz oczko na ko³ku, pod klem±,
pod³aczysz amperomierz do klemy i oczka, i dopiero zdejmiesz klemê.
Z przyczyn potencjalnego zwarcia wysoce wskazana jet klema ujemna.

U mie radi sie wysuwa³o z kasety, wiêc prosto by³o gozlokalizowaæ,
Samzak³ada³em alarm, wiec wiedzia³em gdzie go od³±czyæ,
Wcze¶niej przygotowa³em ze schematu koñcówki do kompa.
Ale mo¿e byæ co¶ nieprzewidywalnego jak wiatrak ch³odnicy i/lub
uszkodzony wy³±cznik termiczny.

Trzeba szukaæ w tych odwodach któe s± zasilane po wy³±czeniu zap³onu.
Najlepiej ze schematem. Sprawa upierdliwa, ale maj±c miernik i trochê
samozaparcia do wykonania.
Co¶ musia³o siê popsuæ (przypaliæ, roztopiæ) o ile wcze¶niej by³o dobrze.
Wskazanie na kostki ³±czeniowe, przy okazji je oskrob i nat³u¶æ
towotem/wazelin±
przed z³o¿eniem, to g³ówna przyczyna wytopów i usterek.

Tyle na odleg³o¶c ci mogê podpowedzieæ.