Fiat Palio odsłona 2
Rafał Aksidowski
2007-04-16 19:08:02 UTC
Poradzliscie mi zeby podłączyc moje palio do kompa. W ASO w wałbrzychu
zaspiewali mi 140 pln za zdiagnozowanie usterki, w swidnicy zrobią to za
100pln (roznica około 15 kilometrow). W fordzie za taką analize bierze
sie max 80 pln ale tam nie mają softu do obsługi fiata ani złącza
diagnostycznego wiec odpada. Jak was z cenami takich usług?

i teraz druga sprawa
Przed katalizatorem w układzie wydechowym jest taka jak by łączka ktora
amortyzuje ruchy silnika zeby nie przenosiły zbytnio drgan na ukłąd
wydechowy, z niecj jak przystawie uho wydobywa sie dzwiek jak by był
tłumik dziurawy czyli uciakają z niej spaliny i jest lekki przedmuch.
Czy ma to wpływ na spalanie ? czy taka "dziura" moze fałszowac wyniki
analizatora spalin ? Koszt wymiany tego 60 pln łącza z uszczelką +
robota 60 pln. W sumie to nie przeszkadza mi to w niczym norlalnie bym
tego nie wymieniał.

Pozdrawiam Serdecznia
ici
2007-04-16 21:48:01 UTC
Poradzliscie mi zeby pod³±czyc moje palio do kompa. W ASO w wa³brzychu
zaspiewali mi 140 pln za zdiagnozowanie usterki, w swidnicy zrobi± to za
100pln (roznica oko³o 15 kilometrow). W fordzie za tak± analize bierze sie
max 80 pln ale tam nie maj± softu do obs³ugi fiata ani z³±cza
diagnostycznego wiec odpada. Jak was z cenami takich us³ug?
i teraz druga sprawa
Przed katalizatorem w uk³adzie wydechowym jest taka jak by ³±czka ktora
amortyzuje ruchy silnika zeby nie przenosi³y zbytnio drgan na uk³±d
wydechowy, z niecj jak przystawie uho wydobywa sie dzwiek jak by by³
t³umik dziurawy czyli uciakaj± z niej spaliny i jest lekki przedmuch.
Czy ma to wp³yw na spalanie ? czy taka "dziura" moze fa³szowac wyniki
analizatora spalin ? Koszt wymiany tego 60 pln ³±cza z uszczelk± + robota
60 pln. W sumie to nie przeszkadza mi to w niczym norlalnie bym tego nie
wymienia³.
Co siê tak szczypiesz z ta fors±?
60 z³otych ci szkoda?
Jak siê z³±czka sypie to nied³ugo ca³kiem poleci, nie ma na co czekaæ.
Wyjedziesz dalej i zacznie ci ha³asowaæ, jeszcze kartê rej. ci zabior± -
bêdzie dro¿ej.

A jak siê chcesz czê¶ciej diagnozowaæ to sobie kup diagnozer.
To jedyne (lub a¿) 200 - 300 z³ a ca³a radocha jak sobie z niuni± pogadasz.
Ja kupi³em do swojej piêkno¶ci Euroscana 2000 i jestem zadowolony.
Poszperaj w Gogolach/allegro diagnoza/diagnozer/interface itp.
Jest tego ca³e multum.
Pzdr
ici
Rafał Aksidowski
2007-04-16 22:10:38 UTC
Post by Rafał Aksidowski
[...]
Co się tak szczypiesz z ta forsą?
Nie szczypie sie, po prostu robie rozeznanie zanim wydam kase.
60 złotych ci szkoda?
Jak się złączka sypie to niedługo całkiem poleci, nie ma na co czekać.
Wyjedziesz dalej i zacznie ci hałasować, jeszcze kartę rej. ci zabiorą -
będzie drożej.
zrobie sobie tą złączke ale samemu w przyszłym tygodniu bede miał dostęp
do migomata, wiec jestem ciekawy czy musze to pilnie zrobic teraz czy
moze poczekac. Nie mam zamieru jeździc po 5 razy na diagnostyke za 140 pln.
A jak się chcesz częściej diagnozować to sobie kup diagnozer.
To jedyne (lub aż) 200 - 300 zł a cała radocha jak sobie z niunią pogadasz.
Ja kupiłem do swojej piękności Euroscana 2000 i jestem zadowolony.
Poszperaj w Gogolach/allegro diagnoza/diagnozer/interface itp.
Jest tego całe multum.
Pzdr
Diagnozer do czego ? do spalin ? Co ten diagnozer ci diagnozuje. Ne
prawidłową prace sterownika wtrysku ?

Pozdrawiam Serdecznie
ici
2007-04-17 14:38:39 UTC
Post by Rafał Aksidowski
Post by ici
Co siê tak szczypiesz z ta fors±?
Nie szczypie sie, po prostu robie rozeznanie zanim wydam kase.
OK jasne.
Post by Rafał Aksidowski
zrobie sobie t± z³±czke ale samemu w przysz³ym tygodniu bede mia³ dostêp
do migomata, wiec jestem ciekawy czy musze to pilnie zrobic teraz czy moze
poczekac. Nie mam zamieru jeŒdzic po 5 razy na diagnostyke za 140 pln.
Do przysz³ego tyg wytrzyma, a mgomatem mozna wiele zdzia³aæ i tanio
wychodzi.
Post by Rafał Aksidowski
Diagnozer do czego ? do spalin ? Co ten diagnozer ci diagnozuje. Ne
prawid³ow± prace sterownika wtrysku ?
No có¿. U mie da siê podpi±c do sterownika silnika, do sterownika ABSu i
sterownika poduszki
Da siê podpatrzeæ i to du¿o, jak kto¶ wie co i gdzie i jakie wnioski
wyci±gaæ.
Mo¿na poruszaæ wtryskami na sucho, podejrzeæ s±dê lambda, wyzerowaæ
przegl±d.
Poruszaæ i spr. zaworkami i p±p± w ABSie, podejrzeæ napiêcia na czujnikach
kó³ i duuu¿o innych rzeczy.
W poduszcze nie grzeba³em, bo nie by³o potrzeby a i wiedzieæ co i jak mo¿na
by wiecej, zanim wybuchnie.
Mnie s³u¿y a i kumplom od czasu do czasu za piwo zajrzê w dziurkê.

ici
Rafał Aksidowski
2007-04-17 18:24:46 UTC
Do przyszłego tyg wytrzyma, a mgomatem mozna wiele zdziałać i tanio
wychodzi.
Za puźnio. Ponoc montaż tej opaski to nie lada wyczyn byłem
proesjonalnym warsztacie specjalizującym sie w tłumikach. Wyszło w sumie
120 pln. Zajeło im to półtorej godzinki. Zrobili elegancko opłacało sie.
Post by Rafał Aksidowski
Diagnozer do czego ? do spalin ? Co ten diagnozer ci diagnozuje. Ne
prawidłową prace sterownika wtrysku ?
No cóż. U mie da się podpiąc do sterownika silnika, do sterownika ABSu i
sterownika poduszki
Da się podpatrzeć i to dużo, jak ktoś wie co i gdzie i jakie wnioski
wyciągać.
Można poruszać wtryskami na sucho, podejrzeć sądę lambda, wyzerować
przegląd.
Poruszać i spr. zaworkami i pąpą w ABSie, podejrzeć napięcia na czujnikach
kół i duuużo innych rzeczy.
W poduszcze nie grzebałem, bo nie było potrzeby a i wiedzieć co i jak można
by wiecej, zanim wybuchnie.
Mnie służy a i kumplom od czasu do czasu za piwo zajrzę w dziurkę.
Moje palio to najwyższy model jaki udało sie wyprodukowac. Wersja EL w
pełnej opcji nie zawiara tylko takich drobiazgow jak : klima,
el.szyby/lusterka, skura, ABS, c-zamek, poduszki ;].
W dodatku na monowtrysku. Wiec chyba na niewiele mi sie taki wynalazek zda.

Znalazłem w sumie warsztat specjaizujący sie w diagnostyce silnika i
układow elektronicznych w ałcie. Koles za samo podpięcie do kompa
zaspiewał 45 pln (ASO chce 100 - 140 pln). jak to nic nie da to dopłata
30 pln - czyli razem 75 pln - za kompletne zdiagnozowanie usterki. Cos
mi ktos sugerował ze to moze byc lambda - ale silnik pracuje jak
zegareczek tylko żre 12 litrow po miescie a w trasie 10.

To w koncu gdzie lepiej jechac do ASO czy do dobrego warsztatu - ponoc
tam w aso mają lepszy sprzęt pomiarowy jesli chodzi o FIATA ale chca 2
razy tyle co u dobrego specjalisty, ktory też mi sprawdzi zakres pracy
lambdy .

Pozdrawiam Serdecznie.

--
! PRÓZÓDÓNT ! REPÓBLÓKI ! ÓPD !
! GÓRILLA ! ADMIN ! PÓLESKIGO ! INTERNETÓ !
! ÓÓ.VV !
ici
2007-04-18 20:40:00 UTC
To w koncu gdzie lepiej jechac do ASO czy do dobrego warsztatu - ponoc tam
w aso maj± lepszy sprzêt pomiarowy jesli chodzi o FIATA ale chca 2 razy
tyle co u dobrego specjalisty, ktory te¿ mi sprawdzi zakres pracy lambdy .
Pewno lambda?
Ja jak pod³±czy³em do PCta i na wtryskach wysz³o 13 zamiast 3 ms od razu
wiedzia³em czego szukaæ.
Ponadto wyskoczy³ b³±d Lambdy na czerwono.
Kupi³em Lambdê 4-ro przewodow± na allegro, podpi±³em przewodziki i chula.
Aczkolwiek do koñca nie jestem pewien czy Marycha 1,6/16 kombi automat
powinna popijaæ 10,5 litra w mie¶cie i 8,5 na trasie?
Mocno jej nie depczê a rura jest ci±gle czarna od wewn±trz, nawet po
d³u¿szej trasie.

Kombinowa³em nieco oszukaæ sterownik zwiêkszaj±c sk³adow± sta³± z Lambdy o
jakie¶ 100-120mV .
Sterownik powinien "poczuæ" t³ustsz± mieszankê i przykrêciæ nieco czasy
wtrysków.
Mo¿e zszed³ bym do 8-9 l/100 km w mie¶cie, a tu w wiêkszo¶ci je¿d¿ê i
przyspieszenia mi nie potrzebne pomiêdzy ¶wiat³ami.

Wydaje mi siê, ¿e w twoim wypadku, móg³by¶ zrobiæ tam gdzie taniej.
Ewidentny b³±d Lambdy i tak poka¿e ka¿dy diagnozer jaki by on nie by³.
Chyba, ¿e to nie wszystko?
ici
! HÓNRYK ! MICKIÓWICZ ! ÓÓÓ !
2007-04-18 21:36:57 UTC
Post by ici
[...]
Ja jak podłączyłem do PCta i na wtryskach wyszło 13 zamiast 3 ms od razu
wiedziałem czego szukać.
Ponadto wyskoczył błąd Lambdy na czerwono.
Kupiłem Lambdę 4-ro przewodową na allegro, podpiąłem przewodziki i chula.
Aczkolwiek do końca nie jestem pewien czy Marycha 1,6/16 kombi automat
powinna popijać 10,5 litra w mieście i 8,5 na trasie?
Mocno jej nie depczę a rura jest ciągle czarna od wewnątrz, nawet po
dłuższej trasie.
Kombinowałem nieco oszukać sterownik zwiększając składową stałą z Lambdy o
jakieś 100-120mV .
Sterownik powinien "poczuć" tłustszą mieszankę i przykręcić nieco czasy
wtrysków.
Może zszedł bym do 8-9 l/100 km w mieście, a tu w większości jeżdżę i
przyspieszenia mi nie potrzebne pomiędzy światłami.
Wydaje mi się, że w twoim wypadku, mógłbyś zrobić tam gdzie taniej.
Ewidentny błąd Lambdy i tak pokaże każdy diagnozer jaki by on nie był.
Chyba, że to nie wszystko?
ici
Oko Dzieki za info. Mmi nic nie dymi ani nie osadza sie jakies gowno na
ruże. Marea 1,6 powinna palić 12 po miescie wiec nie narzekaj :]. Ja
marze o tym zeby zejsć do 10 i bedzie luz.
--
! HÓNRYK ! MICKIÓVICZ !
! ZNÓNY ! MALÓASZ !
! HM.ÓV !
Scyzoryk
2007-04-18 15:26:46 UTC
Poradzliscie mi zeby pod³±czyc moje palio do kompa. W ASO w wa³brzychu
zaspiewali mi 140 pln
starsznie du¿o. W warszawi za podpiêcia Fiata Marea p³acilem 75z³ a w
Kielcach za podpiecie do kompa Sieny, odczytanie b³êdów i wykasowanie ich
zap³aci³em rowne 50z³ (by³a jakas promocja) Mówimy w obu przypadkach o
stacjach ASO.
--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550
Rafał Aksidowski
2007-04-18 15:42:25 UTC
Post by Rafał Aksidowski
Poradzliscie mi zeby podłączyc moje palio do kompa. W ASO w wałbrzychu
zaspiewali mi 140 pln
starsznie dużo. W warszawi za podpięcia Fiata Marea płacilem 75zł a w
Kielcach za podpiecie do kompa Sieny, odczytanie błędów i wykasowanie ich
zapłaciłem rowne 50zł (była jakas promocja) Mówimy w obu przypadkach o
stacjach ASO.
Ci w wałbzychu do delikatnie mowiąc "debile" moj dobry kolega wielki fan
marki FIAT kupił już w tym salonie kilka samochodów min: 2 cieniasy,
palio a teraz meczy sie ze stilo - samochod usterkowy owszem - ale
posiom obsługi tego ASO jest niedostateczny, hamstwo obsługi oraz
niekompetencja. Za podpięcie stilo do kompa chcą 180pln, wszelkie
naprawy gwarancyjne z wielką łaską robione a dodam że fiat buli im gruby
szmal za naprawy gwanancyjne wiec powinni to robic z usmiechem na ustach
. Wiec zapytam sie jeszcze raz - czy oni w ASO mają lepszy sprzęt
diagnostyczny niż w dobrych warsztatach ? Przecież falio 1,4 na
monowtrysku to nie jest jakies superskomplikowane. Lambda w tym silniku
4 przewodowa jest stosowana w kilkudziesieciu modelach roznych silnikow
róznych marek