brava i temp mocno w gore
szymon
2007-09-12 08:35:08 UTC
Witam.
Ostatnio przestal dzialac mi przedni wiatraczek do chlodnicy i mocno autko
sie zagrzalo.
Kolejnym glupstwem to odkrecenie korka od plynu chlodniczego na goracym
silniku :)
No i teraz co robic.
Czujnik wiatraczka zmieniony dlatego teraz przy goracym plynie wiatraczek
sie zalacza.
Ale sa tez inne powiklania.
Odpalam samochod - krazy maly obieg chlodniczy.
Dopiero gdy temp jest okolo czerwonego pola czyli o wiele wiecej niz powinno
byc zalacza sie duzy obieg.
Temp momentalnie spada ale ... zalacza sie na moje oko ciut za pozno :)
W czasie jazdy na swiatlach temp idzie do gory a wiatrak zalacza sie takze
okolo czerwonego pola.
Moim zdaniem jest to zapowietrzony uklad.
Znalazlem za silnikiem (brava 1.6 16V) koreczek ktory odkrecam, odpalam auto
i czekam az plyn zacznie wyplywac po czym zakrecam kurek i gasze samochod -
gdy jest juz zimny dolewam plynu.
Taki zabieg troche pomaga ale nie do konca.
I tutaj pytanie - czy znalazlem poprostu odpowietrznik z termostatu a do
chlodnicy jest w innym miejscu ?
Moze sam proces odpowietrzania wykonuje zle ?
Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz.
Szymon
Huncwot
2007-09-12 15:42:55 UTC
Post by szymon
[...]
Być może jest podobnie jak kiedyś u mnie w 1.4 12V. Tam też pomimo
prawidłowego poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym okazało się że "na
siłę" można wlać jeszcze parę litrów. Sposób odpowietrzania z grubsza
był ten sam.

huncwot
Irek H.
2007-09-12 18:15:32 UTC
Post by szymon
I tutaj pytanie - czy znalazlem poprostu odpowietrznik z termostatu a do
chlodnicy jest w innym miejscu ?
Tak - na ch³odnicy. Drugi za termostatem, a trzeci w okolicach alternatora.
Post by szymon
Moze sam proces odpowietrzania wykonuje zle ?
Na zimnym silniku odkrêæ wszystkie odpowietrzniki (ja je wykrêcam) wlewaj do
zbiorniczka p³yn - poziom bêdzie zchodzi³ bardzo powoli. Zakrêcaj kolejne
odpowitrzniki w miarê pokawienia siê cieczy bez b±belków powietrza. Uruchom
silnik, nagrzej go. uzupe³nij p³ym w zbiorniku.

Je¶li masz drugi sprawny termostat - sprawdzi³ bym - w 1,4 12V wymieni³em 3
szt.

Pozdr
Milo
2007-09-12 20:30:44 UTC
Post by Irek H.
Post by szymon
[...]
taki sposób odpowietrzania jest dobry gdy wszystkie odpowietrzniki s±
poni¿ej poziomu p³ynu w zbiorniczku wyrównawczym. (nie wiem jak jest w twoim
sam.) - tak jak w systemie naczyñ po³±czonych

w innym przypadku powietrze musi zostaæ wypchniête przez ci¶nienie
_goracego_ p³ynu.

ja zawsze odpowietrzam w taki sam sposób jak szymon, zarówno w SC 900 jaki
mia³em jak i s³u¿bowym citroenie C15 (1,8 D)

pozdr.
ukasz
2007-09-12 21:10:41 UTC
taki sposób odpowietrzania jest dobry gdy wszystkie odpowietrzniki są
poniżej poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. (nie wiem jak jest w twoim
sam.) - tak jak w systemie naczyń połączonych
nie do konca... jesli jest jak np SC gdzie jeden koreek jest ponad
zbiorniczkiem a reszta ponizej to zaczynasz tak jak opisal to kolega
czyli wszystkie korki odkrecone i wlewasz plyn zakrecajac korki ponizej
poziomu jak zaczynaja przelewac, jak juz wszystkiek korki ponizej
poziomu zbiorniczka masz "przelane" na zimno to zakrecasz korek ktory
jest powyzej i uruchamiasz silnik i ten ostatni korek zalatwiasz na
garacym silniku...

gdyby trzymac sie twojego sposobu to w skrajnych przypadkach mozesz
zarznac(przegrzac) silnik...!!

pozrawiam. uk

Milo
2007-09-12 20:36:07 UTC
Post by szymon
[...]
to mo¿e byæ termostat - otwiera siê przy zbyt wysokiej temeraturze, dzia³a
byæ mo¿e skokowo.

aczkolwiek zauwa¿y³em, ¿e termostaty jak siê psuj± to najczê¶ciej po prostu
unieruchamiaj± siê w uszkodzonej pozycji tj. albo s± ca³y czas otwarte albo
zamkniete...
pozdr.