Chce podlaczyc Maree pod komputer ?
Mateusz Jaros
2007-03-16 08:18:37 UTC
witam
Chce podlaczyc Maree 1.6 pod kmputer i zrobic mu diagnostyke
Gliwice i okolice gdzie polecacie? pozdrawiam
Scyzoryk
2007-03-16 11:22:04 UTC
Post by Mateusz Jaros
Chce podlaczyc Maree 1.6 pod kmputer i zrobic mu diagnostyke
Gliwice i okolice gdzie polecacie? pozdrawiam
ASO

fiat ma tanie podpiecie pod kompa. Niedawno tez szukalem warsztatu który
przebada Siene. Bardzo trudno znalezc taki ktory zbada fiata (jakis
nietypowy komputer) a jak sie znajdzie to badanie kosztuje ok 50z³. W ASO
normalna cena ok 70z³ ja jak po kilku probach w zwyklych warsztatach
podjechalem do kieleckiego ASO to okazalo sie ze jest jakas promocja i
zrobili to za 49z³. Tam przynajmniej wiem ze zrobia to dobrze i komputer
maja przystosowany specjalnie do Fiata.
--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550
ici
2007-03-17 12:49:28 UTC
Post by Mateusz Jaros
witam
Chce podlaczyc Maree 1.6 pod kmputer i zrobic mu diagnostyke
Gliwice i okolice gdzie polecacie? pozdrawiam
U Mary¶ki bez diagnozy ani rusz: silnik, ABS, jasiek.
Ja tam sobie kupi³em za 200 z³ interface.
Jak mam p³aciæ po 70 z³ za jeden pomiar, to investycja siê zwraca po 3
razach.
Problem jedynie w tym, ¿e "pod komputer" Marycha potrzebuje do¶æ starego
interface: EUROSCAN 200 a on chodzi podpiêty do 2-ch portów COM (RS232)!!!
I do tego program chodzi pod DOSem.
Do kompletu kabelek ze z³±czem 3pin - Fiat (linia-K, GND, linia-L).

Ja wykorzysta³em starego notebooka z jednym COMem i dokupi³em PCMCIê z
drugim portem COM - ALE ze sterownikami POD D O S !!!
Windows 98 / DOS 98.
A ten warunek spe³nia niewiele urz±dzeñ, najbezpieczniej zainwestowaæ w:
PCMCIA
SILICOM'a (Allegro) jeden z nielicznych portów chodz±cych pod DOSem bez
problemów.

Innym rozwi±zaniem jest TESTER z interface K/L do samochodów europejskich
przed 98r.
Biorac pod uwagê PCMCIA chyba tañsze.
Testery s± w cenach do 300 - 500 z³. Tylko który po³±czy siê z Marych±?

Pzdr.