Za duzo pali
Szczepan Majdañski
2007-05-30 18:32:28 UTC
mam fiacika uno 1.4 + lpg
po ostatnim tankowaniu wydaje mi sie ze cos za duzo spala [albo zle licze];
wychodzi ok 9l w trasie a z tego co czytalem powinienie palic 7-7,5l

liczylem to tak :
stan licznika kwota tankowania [do pelna] litry cena za litr
stacja
109321 17,02 9,6
1,76 shell
109421 16,58 9,2
1,79 lotos

chodzi ze po ostatnim tankowaniu do pelna na Shell i powtornym zatankowaniu
do pelna po 100km na Lotos wyszlo 9 lirow !
moja predkosc w trasie 100-120 km/h

nie wiem czy dobrze licze ale w/g tych danych wychodzi 9l/100km

co zrobic aby zmniejszyc spalanie do 7-7,5 l !
- sparwdzic silnik krokowy ?
- sonde lambda - ma ona cos do gazu ?
- swiece ?
- kable WN ?

jest to unosek z monowtryskiem; instalacja lovato

dzieki i pozdrawiam
Andrzej Zbyszyñski
2007-05-30 20:24:09 UTC
Mialem Tipo z takim silnikiem pali³ mi 9l srednio w lato, w zimie do 11 max
wiec chyba ok.
Jak skrecisz mozesz uszkodzic silnik tj wypali ci zawory
dzieki i pozdrawiam
Szczepan Majdañski
2007-05-31 05:31:06 UTC
tipo wazy 1200kg; uno niecale 800kg
bozoni
2007-05-31 20:12:29 UTC
Post by Szczepan Majdañski
Post by Andrzej Zbyszyñski
Mialem Tipo z takim silnikiem pali³ mi 9l srednio w lato, w zimie do 11
max wiec chyba ok.
tipo wazy 1200kg; uno niecale 800kg
:) Tipo wa¿y od 1020 (1,4 3d) do 1180 (2,0 16V)...

bozoni
Rafał Aksidowski
2007-05-31 01:02:11 UTC
Post by Szczepan Majdañski
[...]
a ile palił wczesniej ? z tego co wiem to nawet seiczento wypija 9
litrow gazu wiec nie ma krzywdy - 7l to on moze palić ale banzyny
i to przy delikatnej jeździe na długiej trasie
Szczepan Majdañski
2007-05-31 05:31:50 UTC
a ile pali³ wczesniej ? z tego co wiem to nawet seiczento wypija 9 litrow
gazu wiec nie ma krzywdy - 7l to on moze paliæ ale banzyny
i to przy delikatnej jeŒdzie na d³ugiej trasie
na grupie uno-mania taki samochodzik spala 7-8 w trasie
Rafał
a jak ci spalał wczesniej ?
Przemko
2007-05-31 22:37:38 UTC
Post by Rafał Aksidowski
a ile palił wczesniej ? z tego co wiem to nawet seiczento wypija 9
litrow gazu wiec nie ma krzywdy - 7l to on moze palić ale banzyny
i to przy delikatnej jeździe na długiej trasie
7 litrów na długiej trasie to pali moje Doblo 1.4
Trochę nowszy silnik co prawda ale kawał budy...

Przemko
Rafał Aksidowski
2007-06-01 15:38:02 UTC
Post by Przemko
Post by Rafał Aksidowski
[...]
Benzyny. I Weź pod uwage że te twoja furka jest nowa fabycznie. Moje
palio paliło w dłuuugiej trasie ~90km.h około 6,5 jak było nowe.
Teraz prawie po 100k żre 10 po miescie i 7 w trasie . Gazu zawsze
spalanie jest wyższe o średnio 20 - 25 % przy sprawnej instalacji.
Przy hujowej rozregulowanej - żre jeszcze wiecej. LPG nie zakładam bo
miałem jsuz w 2 ałtach i mam dosc.
Przemko
2007-06-01 15:56:45 UTC
Post by Rafał Aksidowski
Post by Przemko
[...]
Biorąc pod uwagę opory powietrza jakie stawia Doblo w porównaniu do aut
typowo osobowych, widać że dokonał się postęp w silnikach. Zresztą,
teściu niedawno kupił Albeę z tym samym silnikiem, zobaczymy jak tam
będzie ze spalaniem.

Tylko trzeba jakoś komputer mu przestawić bo na razie pokazuje ile km
przejedzie się na jednym litrze :)

Trochę OT, ale zastanawiam się jak sprawa wygląda w przypadku CNG. Za 2
lata mi się skończy gwarancja i coraz bardziej kusi mnie ta alternatywa.

pozdrawiam

Przemko
unknown
2007-06-01 16:05:42 UTC
Post by Przemko
[...]
albea ? 9l po miescie.
trasa 7
Post by Przemko
[...]
8 000 za instalacje to kurwa troche za dużo. Lepiej cza było dizela
kupic. Pozatym problem z takowaniem - u mnie w okolicy tylko 1 stacja i
to w odległosci 30 kilometrow. Kolesie co zakładają mają teraz monopol
tak wiec mały wybur warsztatow - odpuść sobie na razei to jest dobre dla
ałtobusow.
--
! PRÓZÓDÓNT ! RÓBLIKI ! ÓPD !
! PÓWJEC ! SWÓJEJ ! MATCE ! ŻÓ !
! ÓÓÓ !
Przemko
2007-06-01 17:06:06 UTC
Post by unknown
albea ? 9l po miescie.
trasa 7
To mnie trochę zaskoczyleś, myślałem że ze względu na mniejsze gabaryty
Albea będzie palić mniej niż Doblo. Tym bardziej że skrzynia ma inne
przełożenia, np. w Doblo przy 3000 rpm mam 90 km/h, w Albei przy tych
samych obrotach już 120.
Post by unknown
Post by Przemko
[...]
Tak sprawa wygląda na dziś, ale za parę lat może to wyglądać nieco
inaczej (instalacje stanieją, większa powszechność, więcej stacji). Ja
mam w gdańsku jedną i jeżdżę sporo w ruchu lokalnym, może więc gdyby
nawet po mieście jeździć na gazie, a w trasę na benzynce, to już nie
byłoby głupio ? inna sprawa że przy krótkich odcinkach instalacja gazowa
może nie zdążyć się załączyć...

Przemko
unknown
2007-06-02 20:15:07 UTC
Post by Przemko
Post by unknown
[...]
albea

Zużycie paliwa (l/100km) Miasto: 8.7
Poza miastem: 5.9
Mieszane: 6.9

doblo

Zużycie paliwa (l/100km) Miasto: 9.2
Poza miastem: 6.3
Mieszane: 7.4

napisałem ze 7l trasa bo przecież kto normalny jedzie ze stałą
predkoscią ~90 km/h
Post by Przemko
Post by unknown
[...]
za pare lat :) tu sie zgodze. Widziałem w zamku KSIĄŻ był kolo jumperem
i miał 2 zbiorniki 80 zamontowane na pace ~ 160l gazu - przy spalaniu
10l/100 mozne zrobić 1600km.. nieźle. 12,5 pln za 100 km - też nieźle.

masz tu liste stacji CNG

Warszawie ul. Kasprzaka 25
Krakowie ul. Siewnej 19
Poznaniu ul. Głogowskiej 412
Gdańsku ul. Wałowej 41/43
Wrocławiu ul. Gazowej 3
Inowrocławiu ul. Ks. Piotra Wawrzyniaka 33
Legnicy ul. Ścinawskiej 1
Olsztynie ul. Lubelskiej 42
Przemyślu ul. Lwowskiej 9
Radomiu ul. Gazowej 11/13
Rzeszowie ul. Lubelskiej 54
Tarnowie ul. Lwowskiej 199A
Zgorzelcu ul. Fabrycznej 1
--
! PRÓZÓDÓNT ! RÓBLIKI ! ÓPD !
! PÓWJEC ! SWÓJEJ ! MATCE ! ŻÓ !
! ÓÓÓ !
Danny
2007-05-31 08:07:29 UTC
Post by Szczepan Majdañski
[...]
normalne zużycie - mi wychodziło od 9 do 9,8 l w zależności od tego jak
jechałem - na trasie - przy oszczędnej jeździe udawało mi się zbliżyć do 8.
Danny
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
Cobra 19DX IV + Sirtel Gamma
Krzysztof Zaborski
2007-06-19 21:29:30 UTC
Post by Szczepan Majdañski
[...]
Za duzo pali??

Moje CC 700 z gaznikiem Aisan i LPG po miescie pali srednio 9-10 gazu a na
trasie 6-8 zalezy od predkosci.

W zime mozna dodac po litrze w gore.

Wg mnie wszystko zalezy od nogi a spalanie wobec benzyny zawsze jest wiêksze
o ok 20% jak nie ciut lepiej

Pozdrawiam
Krzysiek
NW.
2007-06-28 18:57:28 UTC
Post by Szczepan Majdañski
[...]
Fiat Uno 1998 rok silnik fire 1,0
Po mie¶cie 9 l LPG. Nowy parownik. Nowe ¶wiece. Nowe przewod WN.
Przyzwyczai³em sie i wiem ¿e po 350 km w miescie musze tankowac 30 l LPG.
Silnik sprêzanie bardzo dobre - by³em kontrolowa³em.
Wiêc nie ma sie co martiwæ.
Powodzenia
W³odek

PS. Jesli ktos mówi ¿e spala mu o kilka litrów mniej to zapewne ch³opczyna
który z kolegami chwali siê kto ma d³uzszego w krzakach...