palio/siena -klimatyzacja
WaterMAn
2007-07-16 07:26:38 UTC
szukam kompletnej klimatyzacji do fiata palio, siena z silnikiem 1.2 8V

***@konto.pl
--
Grzegorz Pawliczak
www.acala.pl
WaTeRmAn
Parafotek
2007-07-16 07:42:17 UTC
Post by WaterMAn
szukam kompletnej klimatyzacji do fiata palio, siena z silnikiem 1.2 8V
Przy 1.6 16V jest taka strata mocy przy wlaczonej klimie, ze nie wyobrazam
sobie komfortowej jazdy z silnikiem jeszcze slabszym...
100 KM to raczej niezbedne minimum dla sredniej wielkosci auta i dynamicznej
jazdy z wlaczona klima.
--
Pozdrawiam serdecznie
Parafotek

"Dobrze jest ³±czyæ przyjemne z po¿ytecznym ... i dobrze jest mieæ odznakê."
Jacek
2007-07-16 07:55:38 UTC
Szczególnie dzi¶ polecam Ci postaæ w po³udniowym korku bez klimy, to
zmieni³byæ zdanie na ten temat. Nawet CC by³ robiony w wersji Suite z klim±
i jako¶ siê po jej w³±czeniu nie zatrzymywa³ a mia³ ca³e 39 KM.
Jacek
Parafotek
2007-07-16 08:10:56 UTC
Post by Jacek
Szczególnie dzi¶ polecam Ci postaæ w po³udniowym korku bez klimy, to
zmieni³byæ zdanie na ten temat. Nawet CC by³ robiony w wersji Suite z
klim± i jako¶ siê po jej w³±czeniu nie zatrzymywa³ a mia³ ca³e 39 KM.
Raczej co do mocy, ktorej potrzeba do sensownego korzystania z samochodu
przy wlaczonej klimie zdania nie zmienie. Samochod nie sluzy mi jako ochrona
antyudarowa i nie jest to jego glowne zadanie. Nie mieszkam tez (na
szczescie) w dziwnym miejscu, w ktorym ludzie po pol dnia stoja z wlaczonymi
silnikami, zamiast jechac. Chcialbym zobaczyc jak sprawnie poruszasz sie tym
CC z wlaczona klima na trasie. Jezdziles ta wersja w ogole? Swoja droga
ciekawe ile wytrzyma taki uklad Fiatowski zakladajac ciagle postoje z
wlaczona klima :)
To ze CC sie jeszcze toczyl to zadna rewelacja, dla mnie to kuriozum i
robieniem czegos na sile. Jezdzilem paroma samochodami z klima i uwazam, ze
montowanie klimy w czyms co ma poniezj 40KM jest co najmniej kosmicznym
pomyslem. Zdaje sie, ze sam Fiat tez specjalnie nie forsowal takiej
kombinacji, bo jednak wiekszosc wersji, w ktorych klima byla montowana
silnik ma pojemnosc nieco wieksza...

WaterMAn
2007-07-16 08:34:57 UTC
Grzegorz Pawliczak
www.acala.pl
WaTeRmAn
Post by Parafotek
Post by Jacek
[...]
Zmieni³by¶ zdanie gdybys pojedzi³ po trasie w puszce.
Ja du¿o je¿dŒe i juz nie wyrabiam. Jestem gotów pogodziæ siê ze strata
mocy.
Je¿dŒê na wystawy psów - powiedz im ¿e maj± siê gotowaæ
A autka sprzedac nie chcê bo jest za dobre.
Problem w tym ¿e Trudno tak± klimê z demonta¿y zdobyæ.
poprosze o pomoc w poszukiwanich.
Parafotek
2007-07-16 09:52:47 UTC
Post by WaterMAn
[...]
To nie o to chodzi, ze ja nie rozumiem co daje klimatyzacja - naprawde dawno
temu przestalem uwazac to urzadzenie za jakas fanaberie i nadmierny luksus.
Na pewno nie kupilbym teraz samochodu bez klimy. Tyle, ze czasami, jej
montowanie jest po prostu takim sobie pomyslem (zarowno pod wzgledem
technicznym/eksploatacyjnym jak i finansowym), lepiej zmienic samochod. Byz
moze w Twoim przypadku jest inaczej. W kazdym badz razie zgadzam sie w 100%,
ze psy nie powinny jezdzic w rozgrzanej na maksa puszczce, zwlaszcza kiedy
sa to dluzsze trasy :(

ici
2007-07-16 15:01:12 UTC
Post by Parafotek
[...]
Zgadzam siê z przedmówc±.
Klima niestety potrzebuje MOCY i na dodatek ELEKTRYCZNEJ - wiatraki chodz±
non stop wszystkie 3.
Ja mam Mareê 1,6 niby 103 KM ale to za ma³o. A na dodatek za ma³o pr±du.
Na ¶wiat³ach i wolnych obrotach mam ujemny bilans elektryczny pomimo
wymienionego na nowiutki i do tego wiêkszy mocowo alternator 100A !!!
Jak dodam gazu to ³aduje, ale w korku ssie z akumulatora koszmarny pr±d a¿
¶wiat³a przygasaj±.
Generalnie doje¿d¿am do domu bez klimy, ¿eby da³ siê zapaliæ po paru dniach.
Na klimê potrzebny jest silniczek tak ze 2 litry i ze 150 kM, ¿eby da³o siê
tym co¶ wyprzedziæ.
Mówimy o klimie Fiatowskiej, bo znów w nowej Corsie zachowuje siê w
normie???
Jest to dla mnie zagadka, ale tak zaobserwowa³em.
Proponujê zaoszczêdziæ kasê i nerwy na lepsze auto.

ici
Czarek Daniluk
2007-07-17 20:11:10 UTC
Zgadzam się z przedmówcą.
Klima niestety potrzebuje MOCY i na dodatek ELEKTRYCZNEJ - wiatraki chodzą
non stop wszystkie 3.
Ja mam Mareę 1,6 niby 103 KM ale to za mało. A na dodatek za mało prądu.
Na światłach i wolnych obrotach mam ujemny bilans elektryczny pomimo
wymienionego na nowiutki i do tego większy mocowo alternator 100A !!!
Jak dodam gazu to ładuje, ale w korku ssie z akumulatora koszmarny prąd aż
światła przygasają.
Generalnie dojeżdżam do domu bez klimy, żeby dał się zapalić po paru dniach.
Na klimę potrzebny jest silniczek tak ze 2 litry i ze 150 kM, żeby dało się
tym coś wyprzedzić.
Mówimy o klimie Fiatowskiej, bo znów w nowej Corsie zachowuje się w
normie???
Jest to dla mnie zagadka, ale tak zaobserwowałem.
Proponuję zaoszczędzić kasę i nerwy na lepsze auto.
ici
Generalnie to nie chodzi o moc, ale o odpowiedni moment obrotowy, żeby
miało co tą klimę napędzać ;)
To że po włączeniu klimy mały silnik musi mieć podbite obroty to
poprostu brak odpowiedniego momentu obrotowego na wolnych obrotach ;)
Napewno lepiej to wygląda w silnikach diesla ;) niebawem może będę miał
diesla z klimą więc będę mógł napisać jak to się zachowuje po włączeniu
klimy :)

Pozdro !!
WaterMAn
2007-07-18 09:41:39 UTC
Grzegorz Pawliczak
www.acala.pl
WaTeRmAn
Post by ici
[...]
Generalnie to nie chodzi o moc, ale o odpowiedni moment obrotowy, ¿eby
mia³o co t± klimê napêdzaæ ;)
To ¿e po w³±czeniu klimy ma³y silnik musi mieæ podbite obroty to poprostu
brak odpowiedniego momentu obrotowego na wolnych obrotach ;)
Napewno lepiej to wygl±da w silnikach diesla ;) niebawem mo¿e bêdê mia³
diesla z klim± wiêc bêdê móg³ napisaæ jak to siê zachowuje po w³±czeniu
klimy :)
Pozdro !!
Ale przeciez s± sieny i palio z silnikiem 1.2 i klim±
Scyzoryk
2007-07-20 19:28:44 UTC
Post by WaterMAn
Ale przeciez s± sieny i palio z silnikiem 1.2 i klim±
sa i napewno spokojnie daja rade. Ojciec ma Fabie 1,2 z klima. Czuc spadek
mocy ale spokojnie mozna sie poruszac zarowno w miescie jak i na trasie.
Jesli nie masz sportowych aspiracji to wlaczenie klimy daje tylko pozytywne
odczucia. Smiac mi sie chce jak chlopaki w golfach czy Calibrach z potem na
skroniach "pa³uj±" od ¶wiate³ do swiatel a ja dojezdzam spokojnie do nich z
zamknietymi szybkami :) W Corolli tem mam klime ale tu juz jest 110KM wiec
teraz to wcale jej nie wylaczam ;)
--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6 P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550
wchpikus
2007-08-21 11:31:15 UTC
Witam!
Czuc spadek mocy ale spokojnie mozna sie poruszac zarowno w miescie jak i
na trasie.
Dokladnie

Mam 1.2 16V i czuc spadek, ale faktycznie roznica wygody jest
wielka,szczegolnie w miescie i w korku..
Auto bylo zakupione ze wzgledow ekonomicznych i zdaje egzamin.
NIe bardzo wyobrazam sobie siedzenie w aucie przy +30 stopniach w korku...
A jak potrzebuje chwilowo mocy to wystarczy wylaczyc klime i juz, zanim sie
nagrzeje to minie sporo czasu.
Pozdrawiam
WaterMAn
2007-08-21 14:00:23 UTC
Post by wchpikus
Witam!
[...]
Zgadza siê.

A ja wci±¿ szukam
juz siê zastanawiam czy z niemiec nie ¶ci±gn±æ drugiego auta
--
Grzegorz Pawliczak
www.acala.pl
WaTeRmAn
Scyzoryk
2007-07-20 19:31:06 UTC
Post by WaterMAn
szukam kompletnej klimatyzacji do fiata palio, siena z silnikiem 1.2 8V
przeszukuj allegro. Jak mialem siene to kilka razy spotkalem na aukcjach
zestawy do montarzu klimy (zazwyczaj z rozbitków z demontarzu) Ja mialem 1,6
wiec za takimi patrzylem ale mysle ze do swojej tez upolujesz. Nie wiem czy
pasuje od nowszych 80-konnych silnikow z wersji po FL. Znajomy ma palio 1,2
16v z klima i ten radzi sobie zupelnie przyzwoicie. W tych wlasnie Palio i
Albeach duzo czesciej mozna spotkac klimy.
--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6 P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200