Monta¿ radia w Pandzie?
Janek
2007-06-08 09:58:46 UTC
Witajcie,

Mam pande z przystosowaniem do instalacji radia ( g³o¶niki, antena, kable )
Jak dzi¶ wyci±gn±³em t± za¶lepkê pó³kê gdzie ma byæ radio to z ty³u s± dwa
kable jeden antenowy, a drugi to taka kostka, z dwóch prostok±tów. Chcia³bym
zamontowaæ radio chyba takie:
http://www.allegro.pl/item203653385__blaupunkt_santa_cruz_mp_36_etui_gratis_.html
Czy ono bêdzie pasowaæ, czy trzeba jeszcze jak±¶ przej¶ciówkê i jak z
monta¿em bo po bokach nie ma jaki¶ szyn czy czego¶ tylko z ty³u s± dwa
otwory jakby na ¶ruby tylko, za bardzo nie wiem jak to z ty³u przykrêciæ.
Mo¿e kto¶ montowa³ i mo¿e jako¶ pomóc.

Pozdrawiam
ici
2007-06-08 17:23:22 UTC
Post by Janek
[...]
Radyjko prezentuje siê nieŒle, przynajmniej na zdjêciach i w opisie.

O ile pamiêtam, swoje radia montowa³em na "wcisk".
Przy radiu w pude³ku s± z regu³y jakie¶ blachy, zatrzaski albo inne
badziewia do mocowania.
Z ty³u bywa³ bolec, i ten bolec wciska³o siê w dziurkê w tylnej ¶ciance
otworu za radiem.
Ja przerabia³em bolec na ¶rubê M6 i wykonuj±c ekwilibrystykê zakrêca³em od
ty³u
za tyln± pó³k± w samochodzie nakrêtkê - przeciwkradzie¿owo.
Ale to rzecz gustu, czasu jaki na to po¶wiêcisz i pieniêdzy które mo¿esz
straciæ oraz
ilo¶ci os³on które bêdziesz musia³ zdemontowaæ, ¿eby wsadziæ ³apê z
nakrêtk±.
Polecam te¿ kasetê do radia, s± macherzy, którzy to przerabiaj±, a ma to ten
plus,
¿e radio mo¿esz zawsze wzi±æ ze sob±. Niestety kaseta powiêksza gabaryt i
ciê¿ko j± wcisn±æ.

Co do kostki/tek to niby s± jako¶ zunifikowane, ale dowiesz siê o tym jak
kupisz radio.
Mo¿na dokupiæ np. w Mediamarku przej¶ciówki, tylko trzeba wiedzieæ jakie.
A do tego potrzebne jest radio i rys/zdjêcie tych w samochodzie.

Czyli kupuj radio, a potem zobaczysz, co jeszcze bêdzie potrzebne.
Powinna byæ jaka¶ instrukcja monta¿u w pude³ku chocia¿ z Allegro to
niekoniecznie.

Jeszcze taka drobna uwaga. Ja mam Pionierka. Radio extra, ³adnie gra i ³apie
ka¿d± falê.
Niestety wy¿era mi akumulator na podtrzymaniu pamiêci. ¯³opie co¶ k/ 15-20
mA.
Niby nic ale ³±cznie z alarmem (25mA) i komputerami wewnêtrznymi
za³atwia mi bateryjkê na cacy po 10 dniach stania.
Warto by sprawdziæ wcze¶niej ile ci podkradnie pr±du na podtrzymanie
pamiêci?

Pzdr.
ici
Bartek
2007-06-09 10:49:59 UTC
Post by Janek
[...]
Zapewe bedzie Ci potzrebna polkieszen razem z radiem ...
Zazwyczaj jest dodawna do radia ...
Nie wiem jak w Pandzie, ale w Seicento strasznie sie nagimnastykowalem, zeby
to wszystko tam
upchnac (chodzi o kable i kostki - trzeba troche sie pobawic zeby to
wszystko sie upchnelo).
Z tym, ze moje radyjko zamiast gniazd na kostki w obudowie, mialo je
wyprowadzone na kablach
(co zwiekszylo ilosc kabli i dlatego trudniej to bylo upchnac - ale jak sie
popiesci to sie wszystko
zmiesci ;)
Szukaj radyjka, ktore ma kostki ISO (bo zapewne takie masz) - unikniesz
wtedy
kupowania przejsciowek - naszczescie wiekszosc odtwarzaczy ma kostki ISO ;)

Pozdrawiam,
Bartek
Scyzoryk
2007-06-12 10:33:33 UTC
Post by Janek
[...]
zalezy jakie masz te kostki. Jesli ISO to montarz radia zajmie ci jakies
10min. Jesli inne to kupisz odpowiednia przejsciowke w sklepie CarAudio. Do
radia jest zapewne dodawana polkieszen ktora najpierw musisz wlozyc pozniej
pozaciskac przeznaczone do tego blaszkie zeby ja unieruchomic. Pozniej tylko
podpinasz kostki i wciskasz radio, cala filozofia. Nie polecam montowania na
sruby bo jak trafi sie zlodziej to i tak radio wyciagnie. Jak dobrze
zabezpieczysz to wyciagnie niszczac polowe tapicerki.
--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6 P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200