Fiat uno - przełącznik zespolony
Joanna
2008-03-05 09:53:28 UTC
witam,

Mam taki problem, mam samochod Fiat uno 1.4 do zrobienia (ostatnio
przegladali w Fiacie i robota wyniesie ok 1000 zl).
Samochod jest z 95r., wiec 1000 zl to duzo w porownaniu z jego wartoscia,
ale....
Chce jeszcze 2-3 lata nim pojezdzic, wiec chce, zeby jezdzil dobrze.

Nie dzialaja mi swiatla dlugie. To znaczy po wyjezdzie z garazu nie
dzialaja. Po 15-20 minutach juz dzialaja.
We Fiacie powiedziano mi, ze przelacznik zespolony pod kierownice kosztuje
222 zl (zamiennik).
Jest to spora kwota, na allegro mozna kupic juz po 170 zl, ale to nie
istotne.

Moje pytanie jest nastepujace:
czy darowac sobie ta wymiane przelacznika? - nie jezdze duzo, wyjezdzam
srednio 2-3 razy na tydzien, zwykle w dzien i
nie uzywam tych swiatel. Zastanawiam sie tylko, ze jesli ten prtzelacznik
jest skopany to czy w miare uplywu czasu
nie znikna mi rowniez swiatla potrzebne do jazdy w dzien? Bo jak tak, to
bede musiala to zrobic, a jak nie,
to chyba sobie daruje.

Co o tym sadzicie?
Joanna
unknown
2008-03-05 14:28:03 UTC
Lepiej niech zajmie siê tym jaki¶ zaprzyjaŒniony elektryk, moze siê okazaæ
kiedy¶, ¿e nie bêdziesz mia³a ¿adnych ¶wiate³.

Pozdrawiam
Ryszard M-ski
2008-03-05 16:23:24 UTC
Post by Joanna
[...]
Mam podobną sytuację w uno, tylko mi gasną mijania. Właśnie godzinę temu
kupiłem taki przełącznik w autozłomie i zapłaciłem 40 zł. Teraz tyko
troszkę czasu i powinno wszystko się świecić. Tobie też radzę postąpić
podobnie, nie przepłacaj. Życzę powodzenia.
Ryszard M-ski
2008-03-05 17:19:38 UTC
Prze³acznik w uno daje sie naprawiæ. Potrzebny tylko pilniczek do paznokci i
troszke smaru do styków.Wystarczy oczyscic nadpalony styk i dzia³a.
Poszed³em ciut dalej, kupi³em przekaznik uniwersalny 20Amper i zamontowa³em
go a tymsamym odciazy³em uklad - powinno dzia³ac do konca.\

Koszt 25 z³ z oprawk±
Post by Joanna
[...]
Mam podobn± sytuacjê w uno, tylko mi gasn± mijania. W³a¶nie godzinê temu
kupi³em taki prze³±cznik w autoz³omie i zap³aci³em 40 z³. Teraz tyko
troszkê czasu i powinno wszystko siê ¶wieciæ. Tobie te¿ radzê post±piæ
podobnie, nie przep³acaj. ¯yczê powodzenia.
Ryszard M-ski
Radut
2008-03-07 08:16:23 UTC
Post by Joanna
[...]
Witam!

Ja to znam z autopsji, tydzień po kupnie mojego uno (też 1.4) po
przekręceniu kluczyka poszedł dym spod stacyjki. Ale autko jeździło dobrze,
więc nie przejmowałem się, zresztą elektryk stwierdził że to może wina źle
podłączonych kostek łączeniowych. No i minał tydzień, na szczęście jak już
parkowałem a nie na jezdni - wybuch pod kierownicą, mnóstwo gryzącego dymu.
Wysiadłem bo zacząłem się dusić, zauważyłem płomień w obudowie kolumny
kierownicy. Na szczęście po chwili udało mi się zdmuchnąć :) Ale nie zawsze
musi się skończyć tak szczęśliwie. Przełącznik kupiłem w ciągu kilka dni na
Allegro za 50 zł i wymieniłem sam - jest to dosyć proste jeżeli się ma
odpowiednie narzędzia i trochę siły ;) Jak to zrobić można znaleźć w dziale
"Zrób to sam" na stronie http://www.fiatuno.pl/ Ja sugeruję w tej sytuacji
jak Twoja nie wymieniać tego na gwałt, ale poszukać np. właśnie na Allegro
jakiegoś używanego za 50 zł i jeśli trafi się okazja to kupić i wymienić lub
dać do wymiany. Ale gaśnicę dotego czasu radzę mieć pod ręką ;)

Pozdrawiam!!
Danny
2008-03-07 09:15:32 UTC
Post by Radut
[...]
a ja jeszcze dodam że po wymianie przełącznika zespolonego warto dodać
przekaźniki do świateł - manual na ww. stronie. Nie dość że oszczędzi się
przełącznik zespolony (będzie przez niego płynął malutki prąd), to jeszcze
światła zyskają sporo na jasności.
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
President Wilson + Sirtel Gamma