Punto II 1.9D zwykły - warto?
Sebastian++
2007-04-04 18:37:57 UTC
CzeϾ,

mam mozliwoœæ kupiæ Punto II 01 rok,
z silnikiem 1.9D ale nei JTD tylko zwyk³e turbo,
podobno te modele nie by³y dostêpne w polsce
i problem jest z tanimi czêœciami i ogólnie z czêœciami
do tych silników - tylko serwis. prawda to?
zastanawiam siê, bo samochodzik fajny
wersja van na firmê, klima, 2x poduszka, abs,
el.szyby, wspomagania+city za 9 tys + vat.
przebiez spory 171 tyœ ale jak na diesla to podobno
nie jest tak Ÿle, martwi mnie tylko ten model silnika,
bo bêd¹c na przegl¹dzie komputer wykaza³,
ze przepustownica sie skoñczy³a i trzeba wymieniæ
cena w serwisie 600 z³.. szuka³em po sklepach,
i ludzie mowi¹, ze nie maj¹ do tego modelu...

pozdrawiam
sebastian
eXOr
2007-04-10 13:59:31 UTC
Post by Sebastian++
[...]
1.9D to zwykle, BEZ turbo.
Co to jest przepustownica?

Moze czego dowiesz sie na http://autokacik.pl

pzdr,e
Jacek
2007-04-12 09:13:59 UTC
Je¿eli jest to silnik 63 KM z wtryskiem Lucas Epic to jest to nieudana
konstrukcja, z której Fiat siê szybko wycofa³. Mam taki silnik w Doblo i
powiem tyle, ¿e ciê¿ko odpala w zimie, przerywa w zakresie obrotów ok 2000
(serwis nie umie z tym daæ rady) i jest wra¿liwy na jako¶æ paliwa. "Kopyta"
nie ma wcale, ale ³adnie ci±gnie ju¿ od 1500 obrotów. Pali 6,5-7
Jacek
Przemko
2007-04-12 21:17:16 UTC
Jeżeli jest to silnik 63 KM z wtryskiem Lucas Epic to jest to nieudana
konstrukcja, z której Fiat się szybko wycofał. Mam taki silnik w Doblo i
powiem tyle, że ciężko odpala w zimie, przerywa w zakresie obrotów ok 2000
(serwis nie umie z tym dać rady) i jest wrażliwy na jakość paliwa. "Kopyta"
nie ma wcale, ale ładnie ciągnie już od 1500 obrotów. Pali 6,5-7
Przy jakim jeżdżeniu ? Jak na budę wielkości Doblo to chyba nienajgorzej
z tym spalaniem. W moim benzynowcu 1.4 widzę, że prędkość ekonomiczna na
piątce to jakieś 80-90 km/h, powyżej komputer mi pokazuje 9-10 l/100km.
Póki co średnia przy spokojnej jeździe w ruchu lokalnym wyszła mi ok.
7.7l/100.
Ciekaw jestem ile ten silnik FIRE 1.4 8V pali w mniejszych autach ?

pozdrawiam

Przemko
Jacek
2007-04-13 18:21:10 UTC
Co do spalania, to jesten naprawdê zodowolony z tego auta, bo jak na "budê"
tej wielko¶ci i wadze ponad 1200 kg pusto nie jest paliwo¿erny. Przy
spokojnej jeŒdzie z obci±¿eniem 100-300 kg + kierowca te 7 litrów to
niedu¿o. Przy lekkiej nodze na trasie schodzi bez problemu poni¿ej 6. Na
autostradzie przy jeŒdzie "na max" (stale ok 130-150 km/h) po³yka 11-12
l/100 km. Niestety, jak pisa³em. Dynamiki nie ma i przy nieodpowiednim
paliwie silnik zaczyna paskudnie klekotaæ.
Jacek