SC 1100 i instalacja gazowa
Seba
2007-04-29 11:27:07 UTC
Witam Wszystkich,
posiadam Seicento 1100 [SPI] Sporting i chcê zainstalowaæ instalacjê gazow±.
Proszê o informacjê od posiadaczy gazu SC z silnikami 1100.
Rozwa¿am monta¿ instalacji BRC JUST z gaznikiem Blos aby nie montowaæ
miksera zwê¿aj±cego dolot powietrza.
Jak wygl±da mo¿e instalacja Tartarini, któr± montuj± we Fiacie ?
Proszê swoje uwagi za które zgóry gor±co dz\iêkujê i pozdrawiam
Sebastian
Jerry
2007-05-02 19:32:49 UTC
Post by Seba
[...]
A jak zamontujesz blosa? Z tego co sie orientuje blos'a wsadza siê na rure
która biegnie od filtra powietrza do przepustnicy. Nie wiem jak w SC SPI
sporting sprawa wygl±da, ale w moim 1.1MPI nie ma takiej rury ;/.
obejrzyj:
http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos.htm

sam sie zastanawiam nad LPG do mojego (¿ona robi codzinnie 60km) ale
odstrasza mnie cena (nie chce montowaæ "najtaniej", teksty o du¿ym spalaniu
(9l to ponoæ norma dla tego silnika...choc benzyny te¿ ³yka 6,5) no i
problem z ko³em zapasowym - w tym aucie to ju¿ ¿ywcem nie ma gdzie
wsadziæ....

Jerry
Adam
2007-05-03 09:30:48 UTC
sam sie zastanawiam nad LPG do mojego (żona robi codzinnie 60km) ale
odstrasza mnie cena (nie chce montować "najtaniej", teksty o dużym spalaniu
(9l to ponoć norma dla tego silnika...choc benzyny też łyka 6,5) no i
problem z kołem zapasowym - w tym aucie to już żywcem nie ma gdzie
wsadzić....
Dojazdówka albo preparat uszczelniający w sprayu (wiem, to ryzyko).
Roczna oszczędność to jakieś 1400 zł, nawet jeśli spala 9 litrów gazu
więc chyba się opłaca... Akurat niezła instalacja LPG na monowtrysk tyle
kosztuje (może trochę drożej).
--
Adam
Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik, LPG
Jerry
2007-05-03 11:43:29 UTC
Post by Jerry
[...]
Dojazdówka albo preparat uszczelniaj±cy w sprayu (wiem, to ryzyko). Roczna
oszczêdno¶æ to jakie¶ 1400 z³, nawet je¶li spala 9 litrów gazu wiêc chyba
siê op³aca... Akurat niez³a instalacja LPG na monowtrysk tyle kosztuje
(mo¿e trochê dro¿ej).
No problem w tym, ¿e ja mam MPI .... a do tego dobra instalacja ciut dro¿ej
kosztuje....

Jerry
Adam
2007-05-03 19:00:10 UTC
No problem w tym, że ja mam MPI .... a do tego dobra instalacja ciut drożej
kosztuje....
No tak, jakieś 600 zł więcej. Nie byłem pewien, czy masz mono czy MPI.
Wszystko zależy od tego, czy np. za dwa lata planujesz autka się pozbyć,
jak będą wyglądały w najbliższym czasie ceny benzyny i gazu itd.
I ile jesteś w stanie poświęcić pieniędzy dla wygody (gaz jest
kłopotliwy w obsłudze, w każdym razie bardziej niż benzyna, przeglądy
droższe, konieczność jeżdżenia na regulację... no i to koło zapasowe).
--
Adam
Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik, LPG
soviakoo
2007-05-07 08:39:58 UTC
Post by Seba
Witam Wszystkich,
posiadam Seicento 1100 [SPI] Sporting i chcę zainstalować instalację gazową.
Proszę o informację od posiadaczy gazu SC z silnikami 1100.
Rozważam montaż instalacji BRC JUST z gaznikiem Blos aby nie montować
miksera zwężającego dolot powietrza.
Jak wygląda może instalacja Tartarini, którą montują we Fiacie ?
Proszę swoje uwagi za które zgóry gorąco dz\iękuję i pozdrawiam
Sebastian
Hej,
Ja z BRC na Pandzie mialem problemy (silnik jest wlasciwie ten sam),
wiec nie wiem czy to jest dobry pomysl.
Opisalem wszystkie przygody z ta instalacja na stronce
www.adventure.go.pl/panda.php, nie wiem jak dziala Tartarini, ale wiem,
ze BRC nie obsluzy zadna autoryzowana stacja Fiata, a i mechanicy
prywatni ustawiaja "na sluch".
Ogolnie rzecz biorac, co mechanik ustawil mi wg komputera BRC, to po
przyjezdzie do domu przestawialem wg wlasnego uznania, bo autem nie dalo
sie jezdzic.
A... mikser BRC smierdzi jak skunks. Trzeba od razu kupic inny -
najlepiej taki jak w Lanosach montowali :)
--
pozdroofka :)
__
::...wlasnie wrocilem z ryb...::
denes
2007-05-07 12:22:58 UTC
Mam instalacje Tartarini w SC MPI 1.1.
Sprawuje sie niezle, chociaz spalanie mogloby byc lepsze-
ok 8-9 litrow/100km. Do tej pory przejechane na LPG ok 60 tys.
i mam nadzieje na duzo wiecej. Oszczednosci spore przy relacji
ceny benzyny do gazu 4.3/1.95. Co roku trzeba robic
regulacje zaworow (jakies plytki sie wstawia), jest to dosyc
kosztowne w ASO (plytek jest kilka a za kazda placi sie
kilkadziesiat zlotych). W sumie to ciekawe czy uzytkownicy
faktycznie stosuja sie do tego zalecenia? Ja na 3 lata
jazdy zrobilem jedna regulacje, przymierzam sie do kolejnej.
jerry
2007-05-08 06:55:44 UTC
Post by denes
[...]
P³ytki to wg instrukcji nalezy sprawdzaæ co 30kkm - wiec zalezy ile sie
jeŒdzi rocznie. Ja mam na liczniku 27000 wiec trzeba bedzie sie tym zaj±æ w
nied³ugim czasie. Ale sie zastanawiam czy jechaæ do zbujów z ASO czy
najpierw samemu sprawdziæ... To chyba nie jest wielka fiolozofia - a mo¿e by
sie nawet bardziej op³aci³o przyrzad A4324242x43 zakupiæ w celu wymiany
p³ytek o ile wogóle jest konieczny.

Jerry