Przekaźnik rozrusznika Marea?
2008-02-12 18:11:08 UTC
Cze¶æ m±drzy Panowie i fachowcy!

Mary¶ka kombi 1,6/1997r, automat, ful wypas - rozrusznik ani drgnie,
uszkodzenie nag³e.
Znow to G...wno siê popsu³o, tym razem nie dochodzi napiêcie do wy³±cznika
rozrusznika i stan±³em rozkraczony 100 km od domu.
Tzn raz dochodzi a drugim razem nie, podejrzewam jaki¶ przekaŒnik
po¶rednicz±cy.
Czasem siê odblokuje i krêci - dzia³a/nie-dzia³a seriami, nie potrafiê
powi±zaæ z innymi objawami.

Pytanie czy jest przekaŒnik po¶rednicz±cy do wy³±cznika rozrusznika i gdzie
go szukaæ?

Czy brak odczytu kodu "pastylki" z kluczyka mo¿e powodowaæ takie objawy
(kluczyk obraca siê w stacyjce)?

Jakie¶ inne m±dre pomys³y zanim rozbiorê pó³ samochodu?

Bêdê wdziêczny za szybk± podpowiedŒ, bo automatu z pychu nie da siê odpaliæ
na ulicy.

2008-02-12 18:37:02 UTC
Ma kto¶ jaki¶ schemat elektryczny?
ici
Marcin Kicinski
2008-02-12 19:03:25 UTC
Czy brak odczytu kodu "pastylki" z kluczyka może powodować takie objawy
(kluczyk obraca się w stacyjce)?
Raczej nie. Z tego co zrozumiałem, tobie rozrusznik w ogóle nie kręci, a
w przypadku błędnego odczytu kodu immobilisera rozrusznik kręci ale nie
ma zapłonu (przynajmniej tak było w przypadku Fiat Code II, w Punto).
--
Marcin Kicinski
Grande Punto 360°
rv
2008-02-12 21:48:30 UTC
podobnie kiedy¶ mialem,
a okazalo sie ze co¶ przegryz³o uziemienie blok silnika-karoseria
i auto postawione pod biurowcem, po pracy ani be ani me...

a tak przegryz³o ¿e czasem styka³o czasem nie... kabel ledwo wisia³
ici
2008-02-13 09:43:14 UTC
Rozrusznik sprawny.
Wszystko mi wskazuje na stacyjkê.
Wy/pod-pali³o styki.

To tylko u fiata mo¿liwe, ¿eby takie du¿e pr±dy pchaæ
bezpo¶rdnio na cienkie styki stacyjki.
Cewka wy³±cznika rozrusznika ¿³opie kilkana¶cie A
(skoñczy³ mi siê zakres na mierniku na 10A)
Muszê za³o¿yæ przekaŒnik.
Tylko czy ten wypalony "kluczyk" da jeszcze radê chocia¿by przekaŒnik
zasiliæ?
Durnie projektowali ten samochód? Czy g³upie oszczêdno¶ci?
Czy tylko ja zadajê sobie takie pytania?
Odrobina pomy¶lunku i by³ by przynajmniej o po³owê mniej zawodny!
2008-02-13 18:17:58 UTC
poza pand± temat stacyjka nie istnieje - nie ma nigdzie przekaznika
jest dopiero w grande, bravo

to twój jaki wymys³, pewnie masz zwarcie
ici
2008-02-13 21:02:29 UTC
Post by m
poza pand± temat stacyjka nie istnieje - nie ma nigdzie przekaznika
jest dopiero w grande, bravo
Dodaj to kompanii Mareê te¿ ma przekaŒik tyle ¿e niejawny.
W³a¶nie do niego dotar³em!
Oczywi¶cie na dostêpnych mi schematach od tego¿ modelu i rocznika nigdzie
nie wystêpowa³.
Dlatego k³±³em jak szewc, ¿e id±c kolorem kabelka od strony rozrusznika i od
strony
kluczyka, ¿e mam gdzie¶ przerwê w obwodzie.
Ale po wybebeszeniu wi±zki okaza³o siê, ¿e pod lewym reflektorem do
podstawki akumulatora
do¶rubowana jest skrzyneczka z zapyzia³ymi bezpiecznikami i kilkoma
przekaŒnikami.
Jeden z nich za³±cza³ cewkê wy³±cznika rozrusznika. Od czego s± 4 pozosta³e
ju¿ nie wnika³em.
Oczywi¶cie w przekaŒniku styki siê "zapali³y", po przeczyszczeniu papierkiem
oczyszczeniu konektorków z bia³ej "m±ki" wszystko gra i huczy!!!

Ze swojej strony muszê odszczekaæ to co napisa³em o konstruktorach
(mojego?) Fiata w poprzednim mailu.
Sorry Panowie!