Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzymałość
krzysiek82
2009-07-31 07:09:34 UTC
Witajcie
Jakie przebiegi generują mniej więcej te silniki bez kapitalki? Mam
zamiar kupić grande z tym silnikiem jako kolejne auto. Słyszałem od
kogoś, że nawet 200-300tyś dla mnie to jakieś nieporozumienie by było.
Bo co to jest 300tyś km :) Jak z awaryjnością osprzętu i czy faktycznie
zdarzają się defekty tych 16sto zaworowych głowic?
krzysiek82
Jakub Spiernowski
Ojej a gdzie Ty tyle jeździsz :) ?
krzysiek82
2009-07-31 08:16:59 UTC
Post by Jakub Spiernowski
Ojej a gdzie Ty tyle jeździsz :) ?
Wszędzie gdzie się da :) lubię turystykę samochodową po prostu a poza
tym praca jest daleko i kilometry lecą.
krzysiek82
JanuSz
2009-07-31 20:01:20 UTC
Post by krzysiek82
[...]
Taki przebieg bez kapitalnego remontu deklaruje np Volkswagen dla swoich
nowych TDI 2.0

Post by krzysiek82
zdarzają się defekty tych 16sto zaworowych głowic?
Mam 1,3 70 KM, ale podobno (wg. pracowników ASO) między tymi silnikami
nie ma wielkiej różnicy w mocy. Po 100 tys silnik pracuje lepiej, niż
nowy (mniej pali i ma lepsze przyspieszenie). Awarii osprzętu nie
zanotowałem, choć dość głośno wyje mi wentylator klimy.
Kalafior
2009-08-09 18:02:17 UTC
Fiat przewiduje ¿ywotno¶c tego silnika na 250 tys. Jakie¶ dwa lata temu by³a
kampania na uszczelki g³owicy w tych silnikach. Zdarzaj± siê przypadki
zerwania ³añcuszka rozrz±du raz czy dwa mia³em taki przypadek. Producent nic
nie pisze na temat wymian ³añcucha, ale warto pomy¶leæ o tym po jaki¶ 160
tys. Je¶li chodzi o osprzêt to najczê¶ciej padaj± turbiny i zawory EGR.
jian
2009-08-17 08:17:32 UTC
Post by krzysiek82
[...]
jak chcesz GP to bierz MJ ale 1,9 jest dużo lepszym silnikiem i bardziej
dynamicznym