Rozrząd
Northrop
2009-04-16 13:12:17 UTC
Witam wszystkich,

Zwracam się do Was z pytaniem - kupiłem używany samochód - Fiat Marea
1.6 16V (rocznik 2001 - nabite 149 000 km z czego ja wykręciłem 14 000
km). Jeżdżę nim już od 5 miesięcy - zaraz po kupnie wymieniałem olej,
filtry, sprawdzałem hamulce i zawieszenie (przy nich akurat nic nie
musiałem robić). Nie wymieniałem jednak rozrządu - doszedłem jednak do
wniosku że już czas najwyższy to zrobić. Trochę wystraszył mnie koszt
(robocizna 25o PLN + około 3oo części). Chciałem zatem zapytać czy
wymienia się sam pasek czy koniecznie cały układ rozrządu?

Wybaczcie głupie pytanie, ale jestem laikiem w temacie ;)
\\M.
2009-04-16 21:31:10 UTC
550 z³ za rozrz±d to tanio.
strzal z paska to koszt minumm 2000 zl
W 1.6 rwa³y sie paski i napinacze bo byly plastikowe
tu lepiej zapobiegaæ niz naprawiac
i bez blokad wa³ków lepiej sie nie zabieraæ

U�ytkownik "Northrop" <***@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci news:6ef00159-4f67-4678-a79f-***@q14g2000vbn.googlegroups.com...
Witam wszystkich,

Zwracam siê do Was z pytaniem - kupi³em u¿ywany samochód - Fiat Marea
1.6 16V (rocznik 2001 - nabite 149 000 km z czego ja wykrêci³em 14 000
km). Je¿d¿ê nim ju¿ od 5 miesiêcy - zaraz po kupnie wymienia³em olej,
filtry, sprawdza³em hamulce i zawieszenie (przy nich akurat nic nie
musia³em robiæ). Nie wymienia³em jednak rozrz±du - doszed³em jednak do
wniosku ¿e ju¿ czas najwy¿szy to zrobiæ. Trochê wystraszy³ mnie koszt
(robocizna 25o PLN + oko³o 3oo czê¶ci). Chcia³em zatem zapytaæ czy
wymienia siê sam pasek czy koniecznie ca³y uk³ad rozrz±du?

Wybaczcie g³upie pytanie, ale jestem laikiem w temacie ;)
Gregorr
2009-04-17 16:10:05 UTC
Post by Northrop
[...]
W 2008 wymienia³em rozrz±d zaraz po kupnie auta - nie wierzy³em w
zapewnienia sprzedawcy o jego dobrym stanie. Zmie¶ci³em siê w 500 z³, ale
wymienia³em te¿ pasek klinowy.

gregorr
ici
2009-05-03 20:09:43 UTC
Maryśka to akurat jeden z lepszych produktów Fiata.
Ja zmieniałem pasek po 80 000 km, napinacz, pozostałe paski (przy okazji).
I kolejne 80-tki powinny wyznaczać termin następnej wymiany.
Jak dopilnujesz okresowych wymian i przeglądów to Marysia zwróci ci się w
naturze.
W miarę bezproblemowo pojeździsz jeszcze.
Poszukaj sobie servisówek na stronie:
http://fiat.comnet.bg/Marea_Workshop_Manual/index.htm
Masz tam tablice przeglądów, typy płynów, itp, itd.

Moja Maryśka jest w automacie, z klimą i innymi bajerami.
Fajne autko.
Ale chyba przyjdzie czas się z nią pożegnać?
Jak znajdzie się chętny na zadbany egzemplarz?
pzdr.
ici
maanj
2009-05-28 05:55:21 UTC
Mary¶ka to akurat jeden z lepszych produktów Fiata.
Ja zmienia³em pasek po 80 000 km, napinacz, pozosta³e paski (przy okazji).
I kolejne 80-tki powinny wyznaczaæ termin nastêpnej wymiany.
Jak dopilnujesz okresowych wymian i przegl±dów to Marysia zwróci ci siê w
naturze.
W miarê bezproblemowo pojeŒdzisz jeszcze.
http://fiat.comnet.bg/Marea_Workshop_Manual/index.htm
Masz tam tablice przegl±dów, typy p³ynów, itp, itd.
Moja Mary¶ka jest w automacie, z klim± i innymi bajerami.
Fajne autko.
Ale chyba przyjdzie czas siê z ni± po¿egnaæ?
Jak znajdzie siê chêtny na zadbany egzemplarz?
pzdr.
ici
I co masz zamiar kupic po Marei? nad czym sie zastanawiasz?
niemieckie japonskie w³oskie?