CC700 bez sondy lambda - pytanie
Pietro
2007-03-16 14:02:18 UTC
Witam Grupowiczów,
kilka dni temu w leciwym ju¿ CC mojego ojca zauwa¿y³em, ¿e przewód id±cy od
sondy lambda zosta³ urwany i smêtnie wisi. Ojciec twierdzi, ¿e nie
zaobserwowa³ ¿adnych negatywnych objawów.

Czy jazda z tak± usterk± mo¿e byæ groŒna dla silnika, ew. jakie mog± byæ
efekty uboczne?
Samochód CC700 '96 GaŒnik Aisan

pozdrawiam,
Piotr.
ici
2007-03-19 18:12:24 UTC
Post by Pietro
[...]
A po co sonda do gaŒnikowca?
Przy wytrysku to co¶ daje, ale w gaŒniku?

Chyba, ze ma jakie¶ uk³ady powietrzne obchodz±ce gaŒnik du¿ym ³ukiem?
Recyrkulacja spalin?
Trzy zawory na cylinder?
Dwa ss±ce?
Bo jak jeden to obetnij ten przewodzik i jeŒdzij dalej.

Pzdr.
ici
identyfikator: 20040501
2007-03-23 14:07:11 UTC
AISAN ma wtryskiwacz działający na podciśnienie w kolektorze
ssącym, dodatkowo ma komputer sterujacy ilością zasysanego
powietrza, jak piszą w instrukcji przy braku sygnału z sondy
komputer przełącza się w tryb awaryjny i maksymalnie otwiera
zaowrki doporowadzające powietrze (max. zubaża mieszankę)...
nie wiem jakie to ma konsekwencje....