[UNO] Dym spod kierownicy część druga: przełącznik :)
Radut
2007-11-11 00:30:12 UTC
Witam!

Jakiś czas temu opisywałem moje zdarzenie z dymem, który poszedł spod
kierownicy. Grupowicze rzucili wiele ciekawych uwag, elektryk obejrzał i nic
nie stwierdził, to jeździłem spokojnie sobie dalej - do dziś. A dziś, nagle
dym poszedł jak oszalały w ilościach duszących, a do tego w obudowie kolumny
pojawił się płomień. Szczęśliwie udało mi się go ugasić dmuchając. Po
zdjęciu obudowy stwierdziłem znaczne stopienie przełącznika w dolnej partii,
na szczęście prawie wszystko działa poza światłami mijania i drogowymi, i o
dziwo jedyną rzeczą nie związaną z przełącznikiem która przy okazji
wysiadła - ogrzewanie tylnej szyby (bezpiecznik ok). Wiem że przełącznik
jest do wymiany, ale interesuje mnie to ogrzewanie - czy jest to jakoś
powiązane z przełącznikiem czy może jednak coś padło przy okazji?? Byłbym
wdzięczny za podpowiedź.

Pozdrawiam!!
Adam
2007-11-11 01:30:47 UTC
Post by Radut
[...]
A mówiłem, żeby nie ryzykować... ale nie przewidywałem aż takiego
płomienia. Dobrze, że ugasiłeś.
A co do tylnej szyby, to nie mam żadnego pomysłu. Może należałoby
zacząć od sprawdzenia samego włącznika ogrzewania tylnej szyby?..
Jeśli przełącznik się stopił, to wymiana powinna być prosta. W innym
wypadku jeszcze może się zdarzyć np. przerwanie któregoś z tych
drucików naklejonych na szybę...
Fiat Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik + LPG
arek
2007-11-12 00:55:27 UTC
Post by Adam
Post by Radut
[...]
Ogrzewanie tylnej szyby bylo zepsute juz wczesniej tylko o tym nie
wiedziales . Od kiedy masz to uno? od ogrzewania wysiada kostka z
bezpiecznikami i przekaznikami ta przy lewej nodze kierowcy wypala sie
poplaczenie gdzies wewnatrz chcialem to kiedys naprawiac ale kostka
jest prawie nierozbierala . Ja radze sobie z tytm stukajac ja z boku i
po ktoryms razie zalapie.

Arek

Ps w styczniu bedzie 10 lat jak telepie sie unem wlasciwie to
telepalem sie bo od 4 lat mam 306 , oddalem fiata bratu ale po ponad 2
latach oddal mi go bo nie oplaca sie go remontowac a korozja bardzo
lubi fiaty ... Ale caly czas mam go teraz sie przydaje na wyjazdy w
teren . ma lpg i bardzo malo pali wszystko co moglo sie zrypac w nim to
chyba juz sie zrabalo i teraz sie juz nie psuje ps przebieg okolo 330
tys km (musialem kupic 2 skrzynie) a silnik ok olej nie bierze tylko
pierscienie zmienione jakies 150 tys temu
Radut
2007-11-12 12:33:43 UTC
Post by arek
Ogrzewanie tylnej szyby bylo zepsute juz wczesniej tylko o tym nie
wiedziales.
Nie było zepsute - korzystałem z niego codziennie. Wysiadło dopiero po tym
"wybuchu" przełącznika.
Post by arek
Od kiedy masz to uno?
Jakieś trzy tygodnie :)
Post by arek
[...]
Hmm, to w takim razie mam nadzieję że u mnie to coś innego :)

Pzdr.
Radut