radio FIAT UNO
Sikor
2007-07-04 06:45:01 UTC
Chcê zamontowaæ radio w Fiacie Uno. Chodzi mi o przewody. G³o¶nikowe to
piku¶, bo bêd± k³adzione nowe, ale nie wiem jak zasilanie i masa. Z kablem
antenowym mam zwi±zany bia³y i zielony.
Proszê o pomoc.

Sikor
ici
2007-07-05 14:30:26 UTC
Post by Sikor
Witam,
[...]
A w czym ten problem, bo nie rozumem?

Jak g³o¶nikowe kabelki sobie po³o¿ysz, to pozostaje jedynie zasilanie:
- g³ówny plus czasem za³±czany po przekrêceniu kluczyka,
- pomocniczy plus podtrzymanie pamiêci zaprogramowanych stacji.
Jak nie chcesz ¿eby ci radio gas³o na postoju to ³±czysz g³ówny i pomocniczy
w radiu z pomocniczym
w aucie i radio gra a¿ je wy³±czysz, lub wyjmiesz akumulator.
Je¶li wolisz ewentualne rozwi±zanie fabryczne (o ile takowe jest), to po
zgaszeniu silnika, zga¶nie te¿ i radio.
Masê masz pod dowoln± ¶rub± w karoserii i na obudowie radia, wiêc ¿adnego
problemu.
Jedynie zepnij obudowê z karoseri± drutem lub mechanicznie ¶rub±/obejm±/
itp.

Antena? Dziurka w dachu/b³otniku, troche farby na dziurkê, ¿eby ne wygni³a,
przeci±gn±æ kabel i co najwy¿ej przej¶ciówkê do wtyczki dokupiæ jak nie
pasuje orygina³, lub obci±æ i dolutowaæ w³a¶ciw± wtyczkê.
Czasem antena jest króciutka i ma dodatkowy wzmacniacz, pod³±czasz go do
plusa.
Warto by to tak pod³±czyæ, ¿eby zasilaæ antenê tylko wtedy jak radio jest
w³±czone a nie ca³± dobê,
czasem radia maj± takowe wyj¶cia - obadasz w instrukcji, lub ¿aróweczk±. Jak
nie, to ³±czyæ do plusa kluczykowego.

Tu na prawdê nie ma wiêkszych problemów. Z wyj±tkiem odrobiny pomy¶lunku i
zmys³u w paluszkach.
A o kolorach to raczej zapomnij, to filmy z Bondem, tn± najpierw zielone,
potem niebieskie, a na koñcu czerwone albo na odwrót.
Kolory radia masz opisane w jego instrukcji, a plusy z samochodu znajdziesz
sobie ¿aróweczk±.

ici
Sikor
2007-07-05 19:50:09 UTC
Post by Sikor
Witam,
[...]
(...)

Wielkie dziêki - rzeczywi¶cie nie powinno byæ to trudne. Jako¶ mnie ten
kolor kabli zmyli³.

Sikor