wymiana oleju - pytanie świeżo upieczonego właściciela fiata :)
f***@gazeta.pl
2007-08-02 11:09:03 UTC
Witam.
Mam krótkie pytanie - staliśmy się posiadaczami swojego własnego samochodu -
Fiata Punto 1200 i wypadałoby na dniach wymienić olej. Poprzedni właściciel
przez 4 lata jeździł na Castrol GTX czy jakośtak. Jeszcze wcześniej też na
takim oleju samochód jeździł chyba.
I teraz moje pytanie - czy jak będę wymianiał olej, wymienić na taki sam, czy
może to być inny o zbliżonych parametrach i nie ma to żadnego znaczenia??
2007-08-02 12:06:43 UTC
Mo¿na wymieniæ na dowolny o podobnych w³a¶ciwo¶ciach. Osobi¶cie omijam oleje
Castrol szerokim ³ukiem po tym, jak mia³em tzw. czarny szlam w silniku i
zapieczone pier¶cienie t³okowe
Jacek
M.G.
2007-08-02 21:37:32 UTC
...Osobiście omijam oleje
Castrol szerokim łukiem po tym, jak miałem tzw. czarny szlam w silniku i
zapieczone pierścienie tłokowe.
Odnośnie tego wątku ja też przyłącze się do pytania:
-wobec tego jaki olej polecasz ?
Czy raczej jakiej firmy oleje stosować ?
Czy np. Mobil Super S 10W/40 będzie lepszy ?
Chodzi o olej do punciaka który ma ok 75 tys. przebiegu
silnik 1,1 oczywiście benzyna.
Do tej pory stosowany był właśnie jakiś Castrol 15W40.
xymax
2007-08-03 05:58:32 UTC
Post by M.G.
...Osobi¶cie omijam oleje Castrol szerokim ³ukiem po tym, jak mia³em tzw.
czarny szlam w silniku i zapieczone pier¶cienie t³okowe.
-wobec tego jaki olej polecasz ?
Czy raczej jakiej firmy oleje stosowaæ ?
Czy np. Mobil Super S 10W/40 bêdzie lepszy ?
Chodzi o olej do punciaka który ma ok 75 tys. przebiegu
silnik 1,1 oczywi¶cie benzyna.
Do tej pory stosowany by³ w³a¶nie jaki¶ Castrol 15W40.
Osobi¶cie nie wiem co masz do castrola jeŒdzi³em CC 700 jakie¶ 4 lata i tak
sprzeda³em, poprzednik te¿ tak jeŒdzi³. W nastêpnym aucie jeŒdzi³em na
lotosie te¿ 700tka ale zjechana wiêc nie by³o sensu lac lepszego.

Obecnie nie mam fiata i lejê statoil pó³syntetyk i jest bdb.

MS
Jacek
2007-08-03 14:00:58 UTC
Ten czarny szlam, o którym pisa³em powstaje, gdy olej ma kiepskie
w³a¶ciwo¶ci myj±ce i raczej nie zdarza siê przy ¿adnym wspó³czesnym oleju
nawet najtañszym. Dlatego Castrol da³ u mnie plamê i nigdy wiêcej go nie
kupiê, bo takie co¶ nie zdarza³o siê nawet na gierkowskim Selektolu. Po
zdjêciu pokrywy rozrz±du nie by³o nic widaæ poza czarn± mas± zaklejaj±c±
wszystko. Silnik po wyczyszczeniu i zalaniu Mobilem chodzi do dzi¶, mimo, ¿e
ju¿ u innego w³a¶ciciela.
Jacek
c_square
2007-08-04 06:27:51 UTC
Witam!
Można wymienić na dowolny o podobnych właściwościach. Osobiście omijam oleje
Castrol szerokim łukiem po tym, jak miałem tzw. czarny szlam w silniku i
zapieczone pierścienie tłokowe
Może trafiłeś na jakiś wadliwą partię, albo np. wcześniej miałeś dosyć
zasyfiony i Castrol Ci go wyczyścił. Zresztą opinii o Castrolu jest
wiele, wystarczy poszukać na necie.
Ja miałem i mam Castrol 10W40 (SC 0,9) i wszystko pięknie śmiga.

Mirek
Jacek
2007-08-04 06:44:53 UTC
Ani jedno, ani drugie, bo tamtym autem jeŒdzi³em na Castrolu (uwa¿a³em go za
dobry olej) od nowo¶ci i w pi±tym roku zrobi³ siê ten syf
Jacek
Czarek Daniluk
2007-08-04 14:47:14 UTC
Post by c_square
[...]
Zauważ że gość pisze o Castrolu GTX a to zwykły mineralny olej.
Potwierdzam że kiedyś Castrol GTX właśnie pozostawiał całą masę czarnego
gęstego towaru.

Pozdro !!

PS:
Jak jest z nim teraz to niestety nie powiem.