Fiat Uno 1.0 Fire - 50000 km przebiegu - przegląd?
Grzegorz Kamionka
2007-03-18 11:43:36 UTC
Witam.

Mam Fiata Uno 1.0 Fire, rocznik 1997, zbliża się 50000 km na liczniku :)
Tak sobie wymyśliłem, żeby wreszcie zrobić mu jakiś generalny przegląd ;-)

Do tej pory (jeżdżę nim od 18000 km) w zasadzie nie miałem większej
awarii. Jazda głównie po mieście (~8 km dziennie), przynajmniej raz do
roku dłuższy wyjazd (600-1000 km w porywach), raz lub dwa razy w
miesiącu wyjazd 300 km.

Kondycja samochodu jest jak myślę całkiem niezła:

* świece nówki ;-) (prawdopodobnie nie wymieniane od 1997r.)
* od 18000 km do aktualnych 48000 km wymieniany był dwa razy olej.
Płyn hamulcowy ani razu (nie wiem jak było od nowości do 18000 km)
* swego czasu były problemy z elektryką - w sezonie letnim dwa razy
wymieniany był akumulator. Teraz wszystko jest niby ok.

Nie wiem co jest jeszcze istotne - daleko mi do samochodowego speca :-)

Pytanie - na co zwrócić uwagę mechanikowi, co do zrobienia/sprawdzenia?
Grzegorz Kamionka
! AXXXID ! DÓREKÓR ! ÓÓÓ ! JKNTKWCS !
2007-03-18 14:20:50 UTC
Post by Grzegorz Kamionka
Witam.
Mam Fiata Uno 1.0 Fire, rocznik 1997, zbliża się 50000 km na liczniku :)
pomysl o wymianie rozrządu rolka napinacza około 40 pln pasek - 40 pln
- nie kupuj czesci w aso bo za pasek tam zapłącisz 80 a rolke 130
a tak w ogole to ty chyba tym ałtkiem tylko do kosciółka i na cmentaz
raz w roku jeździsz :)
capitan
2007-03-19 18:35:45 UTC
Użytkownik ""! AXXXID ! DÓREKÓR ! ÓÓÓ ! JKNTKWCS !""
Post by Grzegorz Kamionka
[...]
Pisałem kilka postów wcześniej - UNO 1.0 FIRE.
Wymiana rozrządu w ASO FIAT:
- pasek 27,68 zł
- rolka paska rozrządu 69,20 zł
- materiały warszatowe 6,0 zł
- usługa serwisowa 58,90 zł (do negocjacji zawsze)
Dane z mojej faktury.
Polecam wykonanie obsługi takiej jaką podaje prducent zgodnie z instrukcją
(przebieg lub lata)
i to w ASO by mieć gwarancję na nieprzewidziane awarie (pojazd się
odwdzięczy sprawnością).
Pisałem że płyn hamulcowy wymienia się co 3 lata, a chłodniczy co 5 lat (to
jest max czas eksploatacji).
Zatem czy sięjeździ do kościoła czy na cmentarz lub dziewczynki nie ma to
znaczenia
przegląd trzeba zrobić bo to się zemści !!!!
Pzdr!
***@wp.pl
Czarek Daniluk
2007-03-19 19:24:23 UTC
Post by capitan
[...]
Wiesz - niektórzy ludzie niestety nie są w stanie tego zrozumieć, i co
najgorsze w PL ci nierozumiejący tego są w przeważającej większości :(
jeździć byle jeździć, do końca aż stanie ...

Pozdro !!
capitan
2007-03-19 20:25:37 UTC
Post by Czarek Daniluk
[...]