pompa hamulcowa Uno 1.0
Dolby
2007-05-31 13:51:00 UTC
Kupi³em now± pompe hamulcow±, teraz wymieniam i nie moge dokreciæ
przewodów - koñcówki jako¶ ciê¿ko sie wkreca i wydaje mi siê ¿e maj± za ma³o
gwintu !?
Czy to mozliwe ¿e sprzedano mi pompe z g³ebszymi gniazdami ?
(nie moge porównaæ ze star± pomp± bo wywali³em j± do kosza przed sklepem)
Czy mo¿e w gniazda wchodz± jakie¶ uszczeli np. miedziane ?
(nie pamiêtam ¿ebym na co¶ takiego trafi³ przy rozkrêcaniu)
Pozdrawiam L
Czarek Daniluk
2007-05-31 14:21:36 UTC
Kupiłem nową pompe hamulcową, teraz wymieniam i nie moge dokrecić
przewodów - końcówki jakoś ciężko sie wkreca i wydaje mi się że mają za mało
gwintu !?
Czy to mozliwe że sprzedano mi pompe z głebszymi gniazdami ?
(nie moge porównać ze starą pompą bo wywaliłem ją do kosza przed sklepem)
Czy może w gniazda wchodzą jakieś uszczeli np. miedziane ?
(nie pamiętam żebym na coś takiego trafił przy rozkręcaniu)
Pozdrawiam L
Są 2 rodzaje gwintów - drobnozwojowy i grubszy.
Pompy identyczne jak w Uno/SC/CC były też w 125p/Polonez ale z
grubszym gwintem.
Prawdopodobnie sprzedali Ci nie taką.
Jaki gwint jest w Uno niestety nie wiem.

Pozdro !!
Cyneq
2007-05-31 15:34:15 UTC
Post by Czarek Daniluk
Kupiłem nową pompe hamulcową, teraz wymieniam i nie moge dokrecić
przewodów - końcówki jakoś ciężko sie wkreca i wydaje mi się że mają
za mało gwintu !?
To nie wchodzi nigdy do końca, uszczelnia to stożek a nie siła razy gwałt.
Post by Czarek Daniluk
Czy to mozliwe że sprzedano mi pompe z głebszymi gniazdami ?
IMHO nie.
Post by Czarek Daniluk
(nie moge porównać ze starą pompą bo wywaliłem ją do kosza przed sklepem)
To masz nauczkę :)
Post by Czarek Daniluk
Czy może w gniazda wchodzą jakieś uszczeli np. miedziane ?
Niemożliwe.
Post by Czarek Daniluk
[...]
Pompy jak pompy...
Stary fiatowski gwint w układzie hamulcowym był M10x1.25, i takie miały
stare fiaty, odziedziczyły to także polonezy.
Gwint M10x1 jest na pewno w polonezie na Lukasie i na 99% Tipo (bo na
99% polonez dostał idento układ jak tipo).

Z niezgodnością gwintów nie ma problemu, końcówki na przewodach można
zmienić w odpowiednim zakładzie, który ma urządzenie do spęczniania
końcówki przewodu hamulcowego.
Cyneq
Dolby
2007-05-31 20:00:23 UTC
Post by Dolby
Kupi³em now± pompe hamulcow±, teraz wymieniam i nie moge dokreciæ
przewodów - koñcówki jako¶ ciê¿ko sie wkreca i wydaje mi siê ¿e maj± za
ma³o gwintu !?
To nie wchodzi nigdy do koñca, uszczelnia to sto¿ek a nie si³a razy gwa³t.
Post by Dolby
(nie moge porównaæ ze star± pomp± bo wywali³em j± do kosza przed sklepem)
To masz nauczkê :)
Post by Dolby
Czy mo¿e w gniazda wchodz± jakie¶ uszczeli np. miedziane ?
Niemo¿liwe.
Post by Dolby
(nie pamiêtam ¿ebym na co¶ takiego trafi³ przy rozkrêcaniu)
Pozdrawiam L
S± 2 rodzaje gwintów - drobnozwojowy i grubszy.
Pompy identyczne jak w Uno/SC/CC by³y te¿ w 125p/Polonez ale z grubszym
gwintem.
Prawdopodobnie sprzedali Ci nie tak±.
Jaki gwint jest w Uno niestety nie wiem.
Pompy jak pompy...
Stary fiatowski gwint w uk³adzie hamulcowym by³ M10x1.25, i takie mia³y
stare fiaty, odziedziczy³y to tak¿e polonezy.
Gwint M10x1 jest na pewno w polonezie na Lukasie i na 99% Tipo (bo na 99%
polonez dosta³ idento uk³ad jak tipo).
Z niezgodno¶ci± gwintów nie ma problemu, koñcówki na przewodach mo¿na
zmieniæ w odpowiednim zak³adzie, który ma urz±dzenie do spêczniania
koñcówki przewodu hamulcowego.
--
Cyneq
No to nadal nie wiem co jest grane - kombinowa³em z pomp± i jakos te
w dó³ !?
Cyneq
2007-06-01 09:31:05 UTC
No to nadal nie wiem co jest grane - kombinowałem z pompą i jakos te
końcówki co mam na przewodach po wkreceniu do bardzo silnego oporu nadal nie
uszczelniają stożka na przewodzie. Przeód lata w srodku jakieś 2mm w góre i
w dół !?
No to 100% złe gwinty masz. Inne w pompie inne na przewodzie.
Teraz już po zawodach bo któryś zniszczyłeś.
sprawdź na spokojnie, zmierz suwmiarką końcówke, policz gwinty, wyjdzie
Ci gęstość. A potem poróbuj ze śrubkami o różnej gęstości która się
wkręca leciutko w pompe i będziesz wiedział jaki masz tam gwint, ale
_delikatnie_. Lepiej jakbyś miał tzw "grzebień ślusarski", czasem z
kompletem gwintowników można to dostać.
A jak już ustalisz to sie zastanów co ci prościej wymienić.
Drugi raz nie wyrzucaj starej rzeczy póki nowa nie zacznie dobrze działać!
Cyneq
abw
2007-06-01 13:31:05 UTC
Post by Dolby
[...]
No to 100% z³e gwinty masz. Inne w pompie inne na przewodzie.
Teraz ju¿ po zawodach bo który¶ zniszczy³e¶.
sprawdŒ na spokojnie, zmierz suwmiark± koñcówke, policz gwinty, wyjdzie Ci
gêsto¶æ. A potem poróbuj ze ¶rubkami o ró¿nej gêsto¶ci która siê wkrêca
leciutko w pompe i bêdziesz wiedzia³ jaki masz tam gwint, ale
_delikatnie_. Lepiej jakby¶ mia³ tzw "grzebieñ ¶lusarski", czasem z
kompletem gwintowników mo¿na to dostaæ.
A jak ju¿ ustalisz to sie zastanów co ci pro¶ciej wymieniæ.
Drugi raz nie wyrzucaj starej rzeczy póki nowa nie zacznie dobrze dzia³aæ!
--
Cyneq
gwinty z³e