Jak długo może się nagrzewać BRAVA 1.9 JTD
Marek Szymański
2007-03-01 09:55:30 UTC
Pytanie jak w temacie.
Przy kilkustopniowym mrozie (np. -5st.) wskaźnik pokazuje poprawną
temperaturę silnika po przejechaniu ok. 15km po mieście pomimo przysłoniętej
chłodnicy.
Dzisiaj gdy jest +3st. silnik osiągnął normalną temperaturę po ok. 8km
przejechanych po mieście.
Mam wrażenie, że powinien nagrzewać się szybciej.

Jakie są wasze spostrzeżenia ? Wcześniej miałem octavię z 2litrowym
silnikiem benzynowym, nagrzewała się znacznie szybciej, praktycznie po 2-3km
silnik miał temperaturę jak należy. Tylko, że to był silnik benzynowy, nie
wiem, czy to robi jakąś różnicę, ale pytam, tak na ślepo wymieniać
termostatu to mi się nie chce, bo on parę zł kosztuje niestety.

Pozdrawiam
MS
Tomek
2007-03-01 11:02:42 UTC
Dzisiaj gdy jest +3st. silnik osi±gn±³ normaln± temperaturê po ok. 8km
przejechanych po mie¶cie.
Mam wra¿enie, ¿e powinien nagrzewaæ siê szybciej.
zdecydowanie powinien!
Jak nie jestes pewien za termostat, odpal zimny silnik, niech pochodzi pare
minut i sprawdz reka, czy waz do chlodnicy robi sie cieply. Jesli tak -
termostat nie trzyma.
Tomek
Marek Szymański
2007-03-01 11:23:07 UTC
Post by Tomek
Post by Marek Szymański
[...]
Sprawdziłem.
Ten z lewej strony (do chłodnicy wchodzi na dole) jest zimny, tylko przy
bloku silnika wyraźnie ciepły.
Ten z prawej przy akumulatorze (do chłodnicy wchodzi na górze, tu wydaje mi
się jest termostat) jest wyraźnie cieplejszy po ok. 10 minutach od tego z
lewej, różnica dawała się wyczuć już po ok. 2-3 minutach.

MS
Tomek
2007-03-01 11:29:36 UTC
siê jest termostat) jest wyraŒnie cieplejszy po ok. 10 minutach od tego z
lewej, ró¿nica dawa³a siê wyczuæ ju¿ po ok. 2-3 minutach.
na bank termostat! Rozumiem ze gdy wyczules roznice, silnik jeszcze sie nie
zagrzal...
Tak na marginesie - dzis juz sie nie zaslania chlodnicy kartonikiem, to nie
duzy fiat :)
Tomek
Marek Szymański
2007-03-01 11:49:39 UTC
Post by Tomek
Post by Marek Szymański
[...]
Silnik się nie zagrzał pomimo wyczuwalnej różnicy, wskaźnik nie podniósł się
ani trochę.

Chwilę po tym 10 minutowym nagrzewaniu na postoju przejechałem 3,5km po
mieście i nagrzał się do 3 kreski czyli tak w 3/4 normy.

W takim razie www.allegro.pl -> Szukaj-> termostat brava :-)

Co do kartonika to tak na wszelki wypadek było na mrozy, ale i tak nic nie
dawało :-)

Pozdrawiam
MS
Milo
2007-03-01 18:26:50 UTC
Post by Tomek
[...]
mysle, ze kolega nie jezdzi³ seicento (900) przy kilkunastopniowych mrozach
w trasie. Kartonik du¿o dawa³..
BTW, nawet w ASO mo¿na by³o kupiæ takie specjalne zaslepki na ch³odnicê do
CC i SC.

pozdr.
Czarek Daniluk
2007-03-01 19:35:19 UTC
Post by Tomek
Post by Marek Szymański
[...]
A czy miałeś cokolwiek doczynienia z nowymi jednostkami Diesla które
mają wysoką sprawność ??
Każdy taki silnik nawet przy niewielkim mrozie ma problemy z
osiągnięciem temperatury roboczej około 90 stopni, wszystkie HDI którymi
jeździłem to zimą nawet przy niewielkim mrozie nie wychodziły powyżej 70
stopni ... a po włączeniu ogrzewania to można było zapomnieć o jako
takiej temperaturze ;)
W wielu nowoczesnych dieselkach montowane jest webasto żeby je dogrzać ;)

W SC900 problem z grzaniem miewałem tylko przy jakichś -30 ;)
zasłonięcie całkowite chłodnicy i 10 km na trasie i w środku robiło się
gorąco :)

Pozdro !!

PS:
Żeby nie było że jestem przeciw dieslom - myślę o kupnie Multipli JTD :)
JanuSz
2007-03-02 06:53:16 UTC
Post by Marek Szymański
[...]
Mam punto 1,3 Multijet i jest podobnie, jak u Ciebie, no może nagrzewa
się po 5km jazdy na trasie (dobra górka przyspiesza nagrzewanie). W
mieście wcale nie ma ochoty się nagrzać w czasie mrozu (jeżdżę delikatnie).
Wcześniej miałem 1,2 benzynę i nagrzewał się duużo szybciej. Niestety (a
może stety) te silniki za mało palą, aby mocno grzać.

Pozdrawiam

JanuSz
Marek Szymański
2007-03-02 13:12:34 UTC
Post by Marek Szymański
[...]
Nic to, zobaczymy. Termostat nowy leży w bagażniku, dzisiaj po południu
wymiana. Napiszę jak będzie :-)

Pozdrawiam
Marek Szymański
2007-03-05 07:38:50 UTC
Post by Marek Szymański
[...]
Jednak pomogło, rzeczywiście nie nagrzewa się tak szybko jak benzyna, ale i
tak jest zdecydowanie lepiej.

Pozdrawiam
MS