Czujnik fazy
lennox24
2008-01-31 14:46:36 UTC
Gdzie mogê znaleŒæ owy czujnik w Fiacie Brava 1.6 16V ?
wchpikus
2008-01-31 14:47:27 UTC
Witam!
Chyba chodzilo o kat zaplonu?
lennox24
2008-01-31 14:53:05 UTC
Nie, chodzi dok³adnie o to co napisa³em.
wchpikus
2008-02-01 06:42:19 UTC
Witam!
Fazy czego?
Post by lennox24
Nie, chodzi dok³adnie o to co napisa³em.
Moze miec wiele nazw, ja nie slyszalem o takim..
Jest czujnik katu zaplonu lub spalania stukowego,ale fazy?
Gdzie to znalazles?
Pozdrawiam

Wyprzedzenie zap³onu
Mapy zapisane w pamiêci centralki steruj±cej pozwalaj± dobieraæ wyprzedzenie
w zale¿no¶ci od obci±¿enia silnika (praca na biegu ja³owym. czê¶ciowe /
ca³kowite obci±¿enie). prêdko¶ci obrotowej silnika i natê¿enia przep³ywu
powietrza. temperatury powietrza zasysanego oraz temperatury p³ynu
ch³odz±cego silnik. Zap³on mo¿e byæ opóŒniany indywidualnie dla konkretnego
cylindra (który tego wymaga), co centralka mo¿e okre¶liæ na podstawie
sygna³ów z czujnika detonacji i czujnika fazy.
lennox24
2008-02-01 07:13:05 UTC
U¿ytkownik "wchpikus"napisa³
Post by wchpikus
Gdzie to znalazles?
Pozdrawiam
Nie ja znalaz³em a komputer, wskazuj±c go jako b³±d sta³y, wiêc czê¶æ
prawdopodobnie jest uszkodzona.
Prawdopodobnie chodzi o to:
http://www.allegro.pl/item302418612_czujnik_fazy_fiat_bravo_marea_siena_palio_1_6_16v.html
anonim
2008-02-01 10:16:46 UTC
Przy przestawionym rozrzadzie rowniez moze wskazywac taki blad.
lennox24
2008-02-01 10:31:59 UTC
U¿ytkownik "anonim" napisa³
O to cenna wskazówka...dziêkujê :)
eXOr
2008-02-02 14:47:39 UTC
Post by lennox24
Gdzie mogê znaleŒæ owy czujnik w Fiacie Brava 1.6 16V ?
Hym, w silnikach 1.2 to taki czujnik znajduje sie nad kolem pasowym walka
rozrzadu. Jesli jego zadanie w 1.6 jest takie samo to pewno w tym samym
miejscu go mozna znalezc...

pzdr,e
http://liveboxtp.ath.cx
wchpikus
2008-02-04 06:57:01 UTC
Witam!
U mnie w 1.2 jest na gorze silnika, na pokrywie kalwiatury.
Ale mam niepodlaczony, czyli czujnik jest ale brak kabla..nie wiem czy
powinin byc, wszystko pracuje normalnie...
Moze zostawili przez pomylke:)
Aso rozklada rece i nie wiedza czy ma byc czy nie..:)

Pozdrawiam
wchpikus
Pozdrawiam
eXOr
2008-02-04 19:13:06 UTC
Post by wchpikus
[...]
:)
Ten czujnik wystepuje w silnikach z EOBD. Zdaje sie, ze w roku 2000 go
wprowadzono, a wraz z nim 2 sondy lambda.
Jaki masz kolor kontrolki silnika? Pomaranczowy (eobd) czy tez czerwony
(brak eobd i 1 sonda lambda) ?

pzdr,e
http://liveboxtp.ath.cx
wchpikus
2008-02-05 07:03:55 UTC
Witam!
Post by eXOr
[...]
Kontrolka silnika czerwona, sonda lambda jedna:)
Dziwne ze czujnik jest, moze faktycznie przymierzali sie do tego:)
Jestes pierwszy kto odpowiedzial mi na to pytanie, poklony:))
Pozdawiam
eXOr
2008-02-10 12:47:16 UTC
Post by wchpikus
Witam!
Post by eXOr
[...]
A czy na pewno rozmawiamy o tym samym?
czerwono po lewej
Moze dekiel zaworow zwieli jaki byl pod reka?
Post by wchpikus
Jestes pierwszy kto odpowiedzial mi na to pytanie, poklony:))
haha, wczesniej moze nie pytales nikogo? :-D

pzdr,e
http://liveboxtp.ath.cx
wchpikus
2008-02-11 07:11:32 UTC
Witam!
http://sacza.ath.cx/~exor/moje/IMG_5963-800x600.jpg - zaznaczone na lekko
czerwono po lewej
Moze dekiel zaworow zwieli jaki byl pod reka?
U Ciebie jest 8V, ja mam 16:)
Ale chodzi o to:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5f64a2691c7f6e0f

NA zdjeciu to czujnik znajdujacy sie miedzy dwoma kablami zaplonowymi,
troche powyzej.
Obudowa filtra powietrza jest zdjeta, widok na glowice.

2008-02-13 21:20:20 UTC
PANOWIE TO SILNIK 1.2 lub 1.4 16 V
a chodzi³o do 1.6 16V gdzie czujnik jest pod ko³em rozrzadu wa³ka
wydechowego - wtyczka niebieska nad pomp± wody !!!

Czujnik fazy w bravo 1.6 16 V jest pod ko³em napêdu wa³ka wydechowego
Jest tam od dawna montowany tj od ok 1996r
Jest to zwyk³y czujnik Halla
Standardem jest ukruszenie przy nieumiejetnym sciaganiu lub wymianie
rozrzadu
Najczesciej blokuj± wkretakiem ko³o, gnac tarcze foniczn± ko³a.

Jak sie przestawi rozrzad to wywala b³ad
zgodnosc fazy i obrotów.
Post by wchpikus
Witam!
Pozdrawiam
jay_25
2008-02-08 20:14:38 UTC
Mo¿e chodzi o czujnik faz rozrz±du, znajduje siê przy którym¶ kole zêbatym,
nie pamiêtam dok³adnie przy którym ale szukaæ musisz w okolicach rozrz±du.

Je¿eli rozrz±d jest przestawiony to objawy s± takie, ¿e silnik mo¿e
przypominaæ prac± diesla "klekotanie", dusi siê, lub jest odczuwalny spadek
mocy.