[Seicento] Cieple powietrze z nawiewu...
Bartek
2007-06-09 10:44:25 UTC
Witam!

Ostatnio zauwazylem, ze z nawiewuow leci mi lekko cieple powietrze :(
W takie upalne dni jak ostatnio nie jest to zbyt mile doznanie...
Oczywiscie regulator skrecony na max. zimne powietrze...
Sama regulacja dziala bo przy srceniu na cieple - powietrze jest jeszcze
cieplejesze (wiec odrzucam hipoteze, ze pekla linka sterujaca przeslona
nagrzewnicy)...
Ale cos z calym tym systemem nie jest OK... moze ktos juz sie borykal z
takim problemem
i ma jakies sugestie :/
Uklad odpowietrzony (kilka dni temu zmienialem plyn chlodzacy).

Czy jest jakis w miare prosty (nie wymagajacy rozbierania polowy samochodu)
sposob dostania sie do nagzrewnicy (w szczegolnosci do ukladu regulacji
obiegu powietrza przez nagrzewnice)...
Wyglada to tak jakby przeslona odcinajaca obieg przez nagrzewnice nie byla
domknieta...

Pozdrawiam,
Bartek
Luke
2007-06-09 13:59:10 UTC
Post by Bartek
[...]
IMHO z nagrzewnica i calym systemem napedu wszystko jest ok. po prostu
jest tak goraco, ze to zimne powietrze nie moze byc zimne. jak jedziesz
to zimne bedzie lecialo, jak stoisz to musi leciec cieple, bo cieple
jest wciagane, na dodatek pod maska jest goraco. niby wiatrak jest
oddzielony od komory silnika tym czarnym, ale i tak jest tam goraco. z
tego co wiem to cieple powietrze w seju polega na tym, ze odkrecasz
zawor nagrzewnicy (z nim jest polaczona linka ogrzewania) i plyn
przelatujac przez nagrzewnice nagrzewa go i masz cieplo. nie ma tam
zadnej przyslony.
Bartek
2007-06-09 15:23:19 UTC
Post by Luke
[...]
Odrzucilem hipoteze, ze to tylko cieple p[owietrze wynikajace z nagrzania
auta i maski
(tez tak poczatkowo myslalem, ale nigdy wczesniej az tak cieple powietrze
nie lecialo nawet gdy auto
dlugo stalo na sloncu... poza tym ten sm problem jest w srodku nocy kiedy
auto juz jest
chlodne, a z nawiewu nadal leci wyraznie cieple powietrze...)
Jestes pewien tego, ze tam jest zawor sterujacy ciecz do nagrzewnicy?
Zawsze myslelm, ze tam jest przeslona ktora sie steruje linka ... ale glowy
bym sobie nie dal odciac bo nie widzialem wybebeszonej nagrzewnicy...

Pozdrawiam,
Bartek
Luke
2007-06-09 16:19:51 UTC
Post by Bartek
Post by Luke
[...]
jestem pewien, ze jest zawor, bo go dawno temu wymienialem. przeciekal.
mam taka hipoteze, baaaaaardzo naciagana. jezeli to nie gorace
powietrze, to cos sie stalo z mocowaniem linki na tym zaworze i w
rezultacie ustawienie pokretla na zimno nie powoduje pelnego zamkniecia
nagrzewnicy i w rezultacie nawet jak ustawisz zimno, to przez
nagrzewnice przeplywa troche plynu i naturalnie nagrzewnica sie nagrzewa
i leci cieple powietrze. ewentualnie cos z tym zaworem. moze sie nie
domyka ? do nagrzewnicy dostac sie jest stosunkowo latwo. wyciagasz aku
i odkrecasz oslone silnika (to takie czarne miedzy komora, a przedzialem
pasazerskim). wtedy sprawdz jak umocowana jest linka, ustaw zimne i
sprawdz nagrzewnice. nie jest to trudne, a bedziesz mial pewnosc. tylko
to mi do glowy przychodzi.
BTW i u mnie leci w czasie tych upalow cieple powietrze, ale jestem na
99,99% przekonany, ze to wynik cieplego powietrza na zewnatrz.
Bartek
2007-06-09 22:24:29 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
huri_khan
2007-06-09 20:34:25 UTC
Post by Bartek
[...]
Jeżeli ma lecieć zimne to po co montowana jest klima ?
Na 99% w takie upalne dni leci ciepłe.
--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094][ROT 13]
[Astra G '1,6 16V] [SY]
Bartek
2007-06-09 22:26:22 UTC
Post by Bartek
[...]
Je¿eli ma lecieæ zimne to po co montowana jest klima ?
Na 99% w takie upalne dni leci ciep³e.
Tu nie chodzi o to, zeby lecialo wyreaazniej zimniejsze niz na zewnatrz ...
ale napewno nie powinno leciec wyrazniej cieplejsze!
Klima moze schlodzic powietrze w wyrazny sposob - poza tym osusza
powietrze ... ale moj nawiew napewno nie dzial w sposob taki jaki dzialal
zawsze...

Pozdrawiam,
Bartek
Milo
2007-06-12 15:07:59 UTC
Post by Bartek
[...]
witam,
mia³em podobny problem z SC900.
Ludzie którzy wciskaj± ci kit ¿e tak ma byæ po prostu nie rozumiej± o co
chodzi. Ja te¿ kiedy¶ my¶la³em ze wszystko jest Ok , dopóki nie przejecha³em
siê uno.
U mnie by³a tak jakby za d³uga linka ciêgna od pokrêt³a do zaworu przy
nagrzewnicy i zauwa¿y³em ¿e pokrêt³a nie da siê ustawiæ na maks zimny. tak
jakby brakowa³o u³amka milimetra aby pokrêt³o "wskoczy³o" na maks zmiany.
Widz±c, ze roboty bêdzie huk, postanowi³em sztucznie wyd³u¿yæ drogê linki
przez przywi±zanie jej, (ju¿ nie pamiêtam do czego) do jakiej¶ przeszkody.
I pomog³o.
Pokrêt³o zaczê³o wskakiwaæ na maks zimny i wia³o powietrze o takie jak po
uchyleniu okna.

pozdr.
Bartek
2007-06-12 22:45:03 UTC
Post by Milo
[...]
Hmmm - u mnie tez brakuje z 1-2 mm zeby ustawic calkiem zimne powietrze,
ale raczej juz od dawna tak bylo ... wiec nie wiem czy akurat to jest
przyczyna
(ale zanim zaczne rozbebeszac samochod sprawdze ;)

Pozdrawiam,
Bartek
Milo
2007-06-13 14:48:51 UTC
Post by Bartek
[...]
u mnie te¿ brakowa³o od dawna ale nie mog³em skojarzyæ tego z ciep³ym
powietrzem, bo poza upalnym latem to nie da³o siê tego stwierdziæ.
zdejmij przedni panel i zobacz czy mo¿na mocniej naci±gn±æ linkê, je¶li tak,
to przywi±¿ jado czego¶ i sprawdŒ jak chodzi pokrêt³o. Je¶li da sie wrzuciæ
na maks zimny to bêdzi to.
powodzenia.

pozdr.