Temat hamulcowy :) CC007
Jakub Spiernowski
2009-06-12 12:42:41 UTC
Mam problemy z hamulcami CC, przede wszystkim samochodzik na przeglądzie
wysypał się, podobno róznica w hamowaniu na tylniej osi to 50%.
Rozebrałem tylnie hamulce, bębny, posprawdzałem wszystko, cylinderki chodzą
luźno, szczęki troche przyrdzewiały ale obruszałem i też ok.

Co jeszcze można sprawdzić jeżeli tył hamuje z tak dużą
różnicą?

Czy jak wymienie szczęki hamulcowe to będzie lepiej?

i w związku z tym pytanie: jak sciągnąć te szczęki, nie moge sobie poradzić
z dolną sprężyną, za chiny ludowe nie potrafie jej wyczepić - jakiś patent?

dzięki
pozdrawiam
J.
Maciek
2009-06-12 13:08:00 UTC
Post by Jakub Spiernowski
Czy jak wymienie szczęki hamulcowe to będzie lepiej?
Są chyba jeszcze po drodze jakieś ograniczniki siły hamowania, ale pewny
nie jestem. A bębny mają podobne średnice, szczęki podobnie zużyte, czy
może w jednym był cały czas ręczny zaciągnięty, bo się rozpierak
zablokował i po prostu jedna strona się zużyła?
Post by Jakub Spiernowski
i w związku z tym pytanie: jak sciągnąć te szczęki, nie moge sobie poradzić
z dolną sprężyną, za chiny ludowe nie potrafie jej wyczepić - jakiś patent?
Odpiąć spinki i pociągnąć do siebie? Sprężyny (prawie) same spadną, czy
jakoś tak :-)
Maciek
Jakub Spiernowski
2009-06-12 13:42:25 UTC
Post by Maciek
[...]
minimalnie prawa strona jakby bardziej zuzyta (bęben) bo same okładziny
szczęk są żuzyte w takim samym stopniu (tzn niewielkim porównując do nowych
które kupiłem :))
Post by Maciek
Post by Jakub Spiernowski
[...]
Jakie spinki???
czy chodzi o te blokady z blaszek które zapobiegają wypadnięciu szczęk ?

J.
Kalafior
2009-06-12 19:37:37 UTC
Korektory s± przy pompie hamulcowej, i zawsze mo¿esz zamieniæ bêbnystronami
czasami to pomaga znam z autopsji.
S± chyba jeszcze po drodze jakie¶ ograniczniki si³y hamowania, ale pewny
nie jestem. A bêbny maj± podobne ¶rednice, szczêki podobnie zu¿yte, czy
mo¿e w jednym by³ ca³y czas rêczny zaci±gniêty, bo siê rozpierak
zablokowa³ i po prostu jedna strona siê zu¿y³a?
minimalnie prawa strona jakby bardziej zuzyta (bêben) bo same ok³adziny
szczêk s± ¿uzyte w takim samym stopniu (tzn niewielkim porównuj±c do
nowych
które kupi³em :))
i w zwi±zku z tym pytanie: jak sci±gn±æ te szczêki, nie moge sobie
poradziæ
z doln± sprê¿yn±, za chiny ludowe nie potrafie jej wyczepiæ - jaki¶
patent?
Odpi±æ spinki i poci±gn±æ do siebie? Sprê¿yny (prawie) same spadn±, czy
jako¶ tak :-)
Jakie spinki???
czy chodzi o te blokady z blaszek które zapobiegaj± wypadniêciu szczêk ?
J.
Maciek
2009-06-12 21:19:03 UTC
Post by Jakub Spiernowski
Jakie spinki???
czy chodzi o te blokady z blaszek które zapobiegają wypadnięciu szczęk ?
Dokładnie te. Odpinasz i ciągniesz szczęki. Piastę tylko ustaw w
odpowiedniej pozycji, żeby szczęki wyszły.
Maciek
Jakub Spiernowski
2009-06-13 10:46:58 UTC
Post by Maciek
Post by Jakub Spiernowski
Jakie spinki???
czy chodzi o te blokady z blaszek które zapobiegają wypadnięciu szczęk ?
Dokładnie te. Odpinasz i ciągniesz szczęki. Piastę tylko ustaw w
odpowiedniej pozycji, żeby szczęki wyszły.
Już wszystko OK przeglądzik zrobiony, obeszło się bez wymiany szczęk,
rozebrałem wszystko poruszałem i po złożeniu hamowanie na obu kołach
równiutkie idealne, musiało sie zapiec na regulatorach zużycia

Dzięki i pozdrawiam