Marea 2.0 20V czy 1.9 JTD?
_Miroslav
2007-06-18 06:56:17 UTC
Witam wszystkich,

Zastanawiam siê nad zakupem 5-7 letniego Fiata Marei Weekend. My¶la³em o
wersji 1.9 JTD 110KM, ale znalaz³em te¿ ciekaw± ofertê na 2.0 20V 155HLX. Na
jego korzy¶æ przemawia ni¿sza cena (ok. 4000) ni¿ JTD i bogatsze
wyposa¿enie. O zaletach JTD s³ysza³em sporo, ale mo¿e móg³by kto¶
opowiedzieæ co nieco o wspomnianym 20V. Czy warto, czy da siê za³o¿yæ
instalacjê gazow±, jak wygl±daj± typowe koszty eksploatacji (poza paliwem),
np.: wymiana rozrz±du itp. Na co zwróciæ uwagê przed ewentualnym zakupem? A
mo¿e dysponuje kto¶ mo¿e zestawieniem standardowego wyposa¿enia Marei
Weekend w wersjach SX, ELX, HLX w latach 2000-2002?

Pozdrawiam
Mirek
Marcin "BUNIEK"
2007-06-18 11:25:05 UTC
Post by _Miroslav
[...]
Mialem 2.0 20V ale krotko, musialbym pracowac na paliwo 13 litrow w miescie
norma i bez ciezkiej nogi, trasa 8 literkow czasami i 160 km/h, Marea jak
marea, duzy wygodny samochod i pewnie gdyby nie pojemnosc motoru bym
zostawil, ale ile do daje frajdy z jazdy 8.5 sek do 100km/h (mialem kombi)
wyprzedzanie na trasie marzenie dobrze sie napedza :). Gaz oczywiscie mozna
zalozyc znajomek ktory ja kupil odrazu ja zagazowal sekwencja i dziala, z
tego co slyszalem z samochodu jest bardzo zadowolony (nie wiem jaka zalozyl
instalacje poza tym ze wtryskowa). Koszty szlyszalem (moze to urban legend)
ze do wymiany rozrzadu przewiuduje sie wyjecie silnika co podnosi koszy tej
operacji. Pozatym jak to auta z niecodzienymi silnkami pewnie jest drozszy
od typowego bezynowego(nietypowsc tego polega na tym ze ma 5 cylinderow)
silnika ale pewnie podobny do typowego w miare nowoczesnego diesla.
Ale konkretne info dostaniesz jak zadwonisz do ASO i zapytasz. Auta z tymi
silnikami moga miec inne tarcze hmulcowe i kilka innych elementow zwiazanych
z wieksza moca silnika.

Buniek
ici
2007-06-18 21:10:55 UTC
Post by _Miroslav
Zastanawiam siê nad zakupem 5-7 letniego Fiata Marei Weekend.
Nie ma co siê zastanawiaæ.
Ja siê zastanawia³em i jest to ju¿ mój drugi dzieñ który klnê do dzisiaj.
Ponoæ to najmniejszy z³om z fiatów, ale jednak Z£OM.

A jak ciê mocno najdzie to opchnê ci swoje "szczê¶cie"?
Pasi?
Z uwzglêdnieniem tego ile da³em i co wsadzi³em, wychodzi mi ju¿ jakie¶ 170%
ceny pdst.
Dopiero teraz ma szansê to pojechaæ i wróciæ.
Inna sprawa, ¿e jeŒdzi siê ni± wygodnie - full wypas, choæ nie wszystko
jeszcze dzia³a.
ici
ukasz
2007-06-29 14:21:44 UTC
2.0 od razu do gazu... te silniki toleruja bardzo dobrze zwykly
mieszalnik wiec spoko za 1600zl mozesz ograniczyc koszty eksploatacji
ponizej JTD przy dzisiejszych cenach...

koszty eksploatacji poza paliwem jak w innych wersjach silnika. rozrzad
wymienia sie bez wyciagania silnika i mozna to zrobic szybciej niz np. w
1.8...!! kompletny rozrzad z pompa wody kosztuje 340zl... auto bardzo
dynamiczne ale moim zdaniem zawieszenie powinno byc zmienione bo jest
niedostosowane do mocy silnika(to dopisek dla tych ktorzy wykorzystuja
maks. mozliwosci auta :) ) 2.0 nie zalewac syntetykiem bo lubi sie
wtedy szybko rozszczelnic..!! lepiej wysokotemperaturowego polsyntetyka
10W60 lub zwyklego syntetyka i wymieniac czesciej...

ogolnie silnik bezawaryjny i calkiem niezly.. maly minus to spalanie
szczegolnie w typowo miejskiej jezdzie..

JTD jest tez ok, ma kopa niewiele mniejszego od 2.0 , ciezki wybor...

dzisiaj patrzac na ceny kupilbym 2.0 i od razu gaz...

pozdrawiam. ukasz
Post by _Miroslav
Witam wszystkich,
Zastanawiam się nad zakupem 5-7 letniego Fiata Marei Weekend. Myślałem o
wersji 1.9 JTD 110KM, ale znalazłem też ciekawą ofertę na 2.0 20V 155HLX. Na
jego korzyść przemawia niższa cena (ok. 4000) niż JTD i bogatsze
wyposażenie.