Marea d³awienie silnika
2007-02-26 22:20:36 UTC
Fiut Marea 1,6/16V/automat/Wagon/97r.
Nie mam pojêcia co siê sta³o, ale zupe³nie bez powodu po (b. zimnej nocy)
silnik po nagrzaniu dusi siê.
Na wolnych obrotach chodzi, choæ w trakcie "napadu" p³ywa - przyspiesza
nieco i zwalnia ale pracuje pewne.
Natomiast w czasie jazdy po nagrzaniu w nieprzewidzianych momentach zaczyna
siê dusiæ.
Czasem pomaga zrzucenie biegu i wci¶niêcie gazu do dechy, po takim
pompowaniu za³apuje i znów jest OK do nastêpnego napadu.
W sumie to w czasie "ataku" mam dwa po³o¿enia gazu gdzie za³apuje: wolne
obroty i decha, po ¶rodku dusi siê.
Przy wciskaniu gazu do dechy pluje sadz± z rury wydechowej po ¶niegu. Sonda
L. nowa 500 km. przebiegu.
Pomiêdzy takimi nawrotami potrafiê przejechaæ kilka/na¶cie km i jest
zupe³nie OK.
Lekko zdrêtwia³em gdy prawie mi zgas³ na przejeŒdzie kolejowym.

Albo gdzie¶ mi wpad³ paproch (przy wtrysku to mo¿liwe?), albo co¶ z
elektryk±.
Na pocz±tku ³udzi³em siê ¿e to tylko mróz, ale niestety nie.
Do Euroskana nie mogê siê pod³±czyæ bo mi zdech³, nie wiem czemu, i nie wiem
te¿ jakie mam b³êdy w ECU.

Ten samochód to ¿yje ju¿ w³asnym ¿yciem, a ja za du¿o czasu spêdzam pod nim
ni¿ w nim.
Zaczyna to ju¿ byæ denerwuj±ce.
Kupi³em go od jakiej¶ baby co tylko benzynê la³a, a reszta ... co siê urwa³o
to tak zosta³o.
Próbujê go doprowadziæ do jakiej¶ kultury technicznej, ale czasem mi ju¿
rêce opadaj±.
Jedno robiê drugie siê psuje. Ju¿ nie nad±¿am. I cholera kasa leci szerokim
strumieniem.
Fiut pozostanie ju¿ chyba fiutem. :-(
Drugi i po maluchu ostatni jaki kupi³em z tej stajni.
Hyundaja Pony mam ju¿ 16 lat i ¿adnych specjalnych problemów a na liczniku
prawie 200 tys.
Typowe wymiany w/g ksi±¿ki obs³ugi.
A w tym cudzie niby tylko nieca³e 90 tys. ale daleko mu z kultur± techniczn±
do sko¶nych.

Jak macie jakie¶ pomys³y jak to naprawiæ, to walcie bo ju¿ zw±tpi³em w
siebie i ten z³om.
Pzdr.
ici.
Tomek
2007-02-27 06:40:26 UTC
Na wolnych obrotach chodzi, choæ w trakcie "napadu" p³ywa - przyspiesza
nieco i zwalnia ale pracuje pewne.
to moze sugerowac silniczek krokowy - do czyszczenia, na pewno nie
zaszkodzi. Mi sie zacinal krokowiec, glownie przy mrozach, rano odpalalem i
nierowne wolne obroty, wrecz czasami gasl, a podczas jazdy podobnie jak
Tobie - albo zdycha, albo mocno wciskam gaz i jedzie. Czyszczenie zalatwilo
sprawe, wiecej sie nie pojawil problem.

Masz w tym aucie LPG?
Post by ici
W sumie to w czasie "ataku" mam dwa po³o¿enia gazu gdzie za³apuje: wolne
obroty i decha, po ¶rodku dusi siê.
Do sprawdzenia czujnik polozenia przepustnicy (potencjometr)
Post by ici
Przy wciskaniu gazu do dechy pluje sadz± z rury wydechowej po ¶niegu.
Sonda L. nowa 500 km. przebiegu.
za bogata mieszanka, wiec moze sonda jakas felerna, albo wtryski leja. Sonde
mozesz odlaczyc dla testow - auto bedzie wiecej palic, ale bedzie chodzic
rowno.
Post by ici
Albo gdzie¶ mi wpad³ paproch (przy wtrysku to mo¿liwe?), albo co¶ z
elektryk±.
moze byc cos wtryskiem, czarny STP tez na pewno nie zaszkodzi
Post by ici
Do Euroskana nie mogê siê pod³±czyæ bo mi zdech³, nie wiem czemu, i nie
wiem te¿ jakie mam b³êdy w ECU.
Jesli czyszczenie krokowca i STP zawioda, nie pozostaje nic innego jak
podjechac na diagnoze na kompa. W ciemno mozesz teraz zmienic pol auta a
problem pozostanie. Ja mam ten sam silnik i we fiacie moze sie psuc
wszystko, ale ta jednostka akurat jest nie do zajechania.
A jak z dolotem, nie dostaje sie przypadkiem gdzies lewe powietrze? Moze byc
jeszcze cewka - slaba iskra.

mam nadzieje ze przynajmniej troche pomoglem
powodzenia!!
Tomek
Mateusz Jaros
2007-03-06 13:31:30 UTC
Witam ja mia³em osttanio przygodê z Fiat Marea
ruszam ze skrzyzowania wbijam 1-ynke idzie bez problemow dwojka idzie bez
problewm wbijam 3-kê
i tak jakby mu nagle benzyny brak³o ja dodaje gazu a tu nic tak jakby brak³o
w momencie paliwa (bak do po³owy pe³ny)
albo jak by by³ na luzie tylko ze woghole na obroty niechcial wejsc tak
jakby linka od gazu byla zerwana
ale po 3-5 sekundach doda³em jeszcze raz gazu i normalnie poszedl do przodu

wie ktos co moze byc przyczyna takiego zachowania auta?

z góry dziêki za odp