Prostownik jak?
Player
2008-02-06 09:07:44 UTC
noobowskie pytanie :

Jak należy podłączyć prostownik do akumulatora ;) ?

czy mam odłaczać klemy instalacji (masowy plusowy czy oba) przed
podłączeniem prostownika ?

pozdr.
pLaYeR
xymax
2008-02-06 12:42:13 UTC
U¿ytkownik "Player" napisa³ w wiadomo¶ci
Jak nale¿y pod³±czyæ prostownik do akumulatora ;) ?
czy mam od³aczaæ klemy instalacji (masowy plusowy czy oba) przed
pod³±czeniem prostownika ?
Ja pod³±cza³em prostownik bez od³±czania klem. Tylko uprzednio wy³±cza³em
prostownik.

MS
rv
2008-02-06 17:06:16 UTC
Jak nale¿y pod³±czyæ prostownik do akumulatora ;) ?
+ do +, - do -
czy mam od³aczaæ klemy instalacji (masowy plusowy czy oba) przed
pod³±czeniem prostownika ?
lepiej tak, najpierw od³±cz minus, pozniej plus,
pod³±czaj odwrotnie.

licz na to ze alarm czy inna elektronika sie zresetuje
Player
2008-02-06 18:10:45 UTC
lepiej tak, najpierw odł±cz minus, pozniej plus,
podł±czaj odwrotnie.
licz na to ze alarm czy inna elektronika sie zresetuje
podłączyłem prostownik bez ściągania klem...
prostownik daje max 14.4V więc stwierdziłem ze nic się nie powinno zepsuc..?

sprawdzałem miernikiem akku i miał 9V tzn jest padnięty?

pozdr
Player
2008-02-06 18:19:51 UTC
czy 6 letni akumulator to juz raczej kaplica?

player
Marcin Kicinski
2008-02-06 19:03:35 UTC
Post by Player
czy 6 letni akumulator to juz raczej kaplica?
Nie piszesz jaki akumulator i w jakim samochodzie. Zakładając, że masz
Fiata, podpowiem ci, że akumulator Magneti Marelli w moim starym Punto z
wielkim trudem wytrzymywał 3 lata. W tym samym Punto akumulator Centra
skończył się po kolejnych 4 latach. Ładowanie było OK, samochód jeździł
codziennie, nie mniej niż 30 km.
--
Marcin Kicinski
Grande Punto 360°
rv
2008-02-06 22:11:55 UTC
moja centra plus z 2000r odesz³a do wieczonosci w 2008,
ale na d³ugich trasach i wysokich obrotach jeŸdzi³a,

6 lat to raczej duzo,

a jak kupisz nowy - po¿yje jeszcze krócej bo taki szajs
teraz produkuj¹
Jacek
2008-02-07 11:48:34 UTC
Zale¿y jakim bolidem smigasz i jaki masz prostownik.
Je¿eli auto jest napakowane elektronik± a prostownik daje bez obci±¿enia
ponad 16 V to jest ryzyko uszkodzenia elektroniki impulsowym skokiem
napiêcia, jaki mo¿e daæ prostownik i wtedy warto klemê ¶ci±gn±æ (tylko jedn±
np. plus).
Je¿eli bolid jest typu polonez, czy co¶ w tym stylu bez elektroniki to
¶ci±ganie klemy to strata czasu.