SC - blokowanie ręcznego
Sikor
2007-03-25 12:47:52 UTC
Ostatnio po spuszczeniu rêcznego zauwa¿y³em, ¿e auto jakoœ ciê¿ko rusza. Nie
trudno by³o siê domyœliæ, ¿e rêczny nie puœci³ do koñca. Po krótkich
oglêdzinach stwierdzi³em, ¿e w lewym tylnym kole szczêki nie puszczaj¹ do
koñca. Nieraz po zaci¹niêciu i spuszczeniu rêcznego jest ok nieraz nie.
Efekt taki, ¿e auto ciê¿ko jeŸdzi i œcieraj¹ mi siê ok³adziny i bêben
(wymieniane w zesz³ym roku w sierpniu). Czuæ smród tarcia. Jaka mo¿e byæ
przyczyna i jak to naprawiæ? Cylinderki?
Rêczny wyregulowany dobrze - ³apie na 2-3 z¹bku, hamulce odpowietrzane we
wrzeœniu.

Pozdrawiam,
Sikor
Zeus
2007-03-25 13:28:24 UTC
dnia niedziela, 25 marca 2007 14:47 Sikor w wiadomości
Post by Sikor
Witam,
Ostatnio po spuszczeniu ręcznego zauważyłem, że auto jakoœ ciężko rusza.
Nie trudno było się domyœlić, że ręczny nie puœcił do końca. Po krótkich
oględzinach stwierdziłem, że w lewym tylnym kole szczęki nie puszczajš do
końca. Nieraz po zacišnięciu i spuszczeniu ręcznego jest ok nieraz nie.
Efekt taki, że auto ciężko jeŸdzi i œcierajš mi się okładziny i bęben
(wymieniane w zeszłym roku w sierpniu). Czuć smród tarcia. Jaka może być
przyczyna i jak to naprawić? Cylinderki?
Ręczny wyregulowany dobrze - łapie na 2-3 zšbku, hamulce odpowietrzane we
wrzeœniu.
często zaciera sie takie coś co jest z jednej strony przymocowane jest do
linki ręcznego a z drugiej rozpiera szczęki, takie dwa połączone kawałki
metalu ;-) można to wyjąc i przesmarować, ale imho lepiej kupić nowe za
kilka zł i wymienić
Zeus
Przemek
2007-03-25 16:22:19 UTC
pewnie chodzi o co¶ takiego:
http://www.unto.pl/zestaw-naprawczy-hamulca-recznego-cinquecento-seicento-prawy-p-38.html
dnia niedziela, 25 marca 2007 14:47 Sikor w wiadomo¶ci
Post by Sikor
Witam,
[...]
czêsto zaciera sie takie co¶ co jest z jednej strony przymocowane jest do
linki rêcznego a z drugiej rozpiera szczêki, takie dwa po³±czone kawa³ki
metalu ;-) mo¿na to wyj±c i przesmarowaæ, ale imho lepiej kupiæ nowe za
kilka z³ i wymieniæ
Zeus
Zeus
2007-03-27 19:15:55 UTC
dnia niedziela, 25 marca 2007 18:22 Przemek w wiadomości
http://www.unto.pl/zestaw-naprawczy-hamulca-recznego-cinquecento-seicento-prawy-p-38.html
dokładnie tak ;-)
Zeus
Czarek Daniluk
2007-03-25 16:51:08 UTC
Post by Zeus
[...]
Albo i sama linka do wyrzucenia ;)

Pozdro !!

PS:
W moim byłym na 3-krotne problemy z ręcznym dwukrotnie była to wina linki.
Sikor
2007-03-25 19:25:18 UTC
Post by Czarek Daniluk
Albo i sama linka do wyrzucenia ;)
Pozdro !!
W moim by³ym na 3-krotne problemy z rêcznym dwukrotnie by³a to wina linki.
A jak mo¿e na to wp³ywaæ linka? Zaznaczam, ¿e u mnie k³opoty s± z hamulcem
na jednym kole.

BS
c***@cdaniluk.com
2007-03-26 13:05:15 UTC
A jak może na to wpływać linka? Zaznaczam, że u mnie kłopoty są z hamulcem
na jednym kole.
BS
A jak może wpływać, nawali się do niej brudu i się zaciera, a co
innego może się z nią dziać ??

Pozdro !!
Milo
2007-03-26 14:26:06 UTC
Post by Sikor
A jak mo¿e na to wp³ywaæ linka? Zaznaczam, ¿e u mnie k³opoty s± z hamulcem
na jednym kole.
gdybys chcia³ siê bawiæ w zdejmowanie bêbna, to hamulec musi odbiæ, inaczej
bêdzisz mia³ du¿y problem ze zdjêciem go.

pozdr.
ici
2007-03-28 17:24:18 UTC
Post by Sikor
A jak mo¿e na to wp³ywaæ linka? Zaznaczam, ¿e u mnie k³opoty s± z hamulcem
na jednym kole.
Linka lubi obrdzewieæ w pancerzu.
Jak z jednej strony sanie to zaciera jedno ko³o, jak z 2-ch .... itd.
Za chudo smarujesz.
Jak siê nie smaruje to siê nie jedzie.:-)

ici

Sikor
2007-03-26 19:23:04 UTC
Post by Sikor
Witam,
[...]
Okaza³o siê, ¿e to cylinderki. Nie odbija³y. Jutro kupujê nowe i
profilaktycznie rozpychacze szczêk i linkê te¿ wymieniê :)

Sikor